تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واحدهای صنعتی در سال ۹۷ شرایط سختی را طی کردند

ساعت: 21:40 منتشر شده در مورخ: 1397/12/27 شناسه خبر: 1469133

مشاور معاون امور استان‌های وزارت صمت گفت: با توجه به اعمال تحریم‌ها، واحدهای تولیدی با مشکل تامین ارز و ثبت سفارش‌ها و دسترسی به مواد اولیه مواجه بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، ایرج موفق در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صمت استان قزوین که عصر امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۷سال سخت و پرتنشی برای واحدهای تولیدی بود.

وی افزود: با توجه به اعمال تحریم‌ها، واحدهای تولیدی با مشکل تامین ارز و ثبت سفارش‌ها و دسترسی به مواد اولیه مواجه بودند.

مشاور معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صمت گفت: وزیر محترم از ابتدای کار با تفویض اختیار صددرصدی به استان‌ها موافق بود و این مسئله را با شدت دنبال کرد.

موفق بیان کرد: پیش از این کلیه واحدهای تولیدی جهت ثبت سفارش و ارز باید به تهران مراجعه می‌کردند اما اکنون با اجرای قانون تفویض اختیارات، دیگر مشکل حل شده و در خود استان‌ها انجام می‌شود.

پرداخت تسهیلات با کارمزد۱۴درصد به واحدهای تولیدی

مشاور معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صمت ابراز کرد: دستور العمل تولید و اشتغال به استان‌ها ابلاغ شده و در سال ۹۸ در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: تبصره ۱۸ ابلاغ شد و طبق آن واحدهای تولیدی می‌توانند با استفاده از یارانه با کارمزد ۱۲ و ۱۴درصد به روند کار ادامه دهند.

موفق با بیان اینکه استان قزوین حدود ۴/۶صنعت کشور را داراست، افزود: ۴هزار پروانه صنعتی در استان قزوین وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: استان قزوین شرایط ویژه‌ای در تولید و صنعت دارد که کار کردن در این استان بسیار دارای اهمیت است.

مشاور معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صمت تاکید کرد: رئیس جدید سازمان صمت استان قزوین باید با شناخت توانایی استان برای بهبود شرایط تلاش کند.

وی یادآور شد: رقم صادرات استان قزوین ۴۷۰میلیون دلار پیش بینی شده بود که تا ۱۱ماهه به میزان ۸۵۰میلیون دلار صادرات اتفاق افتاده است.

موفق بیان کرد: تا پایان سال پیش بینی می‌شود که کل صادرات استان تقریبا دو برابر شود و به رشد ۱۰۰درصدی برسد.

این مسئول اضافه کرد: حدود ۲۰۰معدن در استان قزوین پروانه بهره‌برداری گرفتند که در گروه‌های یک تا ۶ قرار می‌گیرند.

وی گفت: استان قزوین در رفع موانع تولید رتبه یک و پرداخت تسهیلات رتبه ۴ کشور را دارد.

وی در پایان بابیان اینکه قزوین در صنعت شوینده و نساجی شرایط خاصی دارد، افزود: در ثبت سفارش محدودیت‌های سابقه واحد تولیدی و سقف سفارش برداشته شد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واحدهای صنعتی در سال ۹۷ شرایط سختی را طی کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..