تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵۳۲ میلیارد به پای جهانبخش، آزمون و قدوس

۸۴۳۸۹۵

۲۵۸۷ 

ایران ورزشی: فوتبال ایران در سال ۹۷، به دو‌ بخش فوتبال داخلی و ستاره‌های لژیونر تقسیم می‌شود. در داخل ایران، علیرضا بیرانوند، اشکان دژاگه، وریا غفوری و مهدی ترابی ستاره بودند و درخشیدند اما آن‌سوی مرزها، سه انتقال جذاب و پر سر و صدا فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داد.

ابتدا علیرضا جهانبخش، در مقطعی که لسترسیتی را خواهان خود می‌دید، آلکمار را به مقصد انگلیس ترک کرد. او البته پیراهن لستر را نپوشید بلکه به برایتون رفت تا بازی زیر نظر کریس هوتون را تجربه کند.

هوتون دو فصل قبل هم برای به سرانجام رساندن چالش بزرگ صعود به لیگ برتر خواهان جذب علیرضا جهانبخش بود اما ستاره آن روزهای آلکمار ترجیح داد در هلند بماند. جهانبخش در پایان فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ عنوان بهترین گلزن لیگ هلند را به‌دست آورد تا برایتون این بار پیشنهاد جذاب‌تری برای جذبش ارائه بدهد.

۵۳۲ میلیارد به پای جهانبخش، آزمون و قدوس

پیشنهاد برایتون هر باشگاه و هر بازیکنی را وسوسه می‌کرد. حدود ۲۰ میلیون یورو، توافقی بود که آلکمار ‌ و برایتون انجام دادند تا علیرضا با جت اختصاصی و بعد از دریافت ویزای کار به لندن برود ‌ کار خود را در این باشگاه آغاز کند.

جهانبخش با این انتقال به گران‌ترین بازیکن تاریخ برایتون تبدیل شد. افتخاری بزرگ برای این بازیکن ۲۵ ساله و البته فوتبال ایران.

انتقال جذاب دیگر، حضور سامان قدوس در امی‌ین فرانسه بود. ستاره اوسترسوند بعد از درخشش با پیراهن این تیم در لیگ اروپا و گلزنی مقابل گالاتسرای، اوئسکا از اسپانیا، لیل و امی‌ین از فرانسه را خواهان خود دید اما در نهایت پیراهن سفید امی‌ین در لوشامپیونا را پوشید تا زیر نظر پلیسیه بازی کند.

مبلغ انتقال قدوس، ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو بود تا او به سومین انتقال تاریخ فوتبال باشگاهی در سوئد تبدیل شود. سامان بعد از حضور در لوشامپیونا به یکی از بازیکنان کلیدی امی‌ین تبدیل شده و در ترکیب این تیم جا افتاده تا نشان بدهد ارزش این انتقال بزرگ را داشته.

سومین بازیکنی که در سال ۹۷ یک انتقال ویژه را تجربه کرد، سردار آزمون بود. مهاجم ۲۴ ساله تیم ملی بعد از درخشش در ترکیب تیم ملی و جام ملت‌های آسیا، در نقل و انتقالات زمستانی پیراهن زنیت سنت‌پترزبورگ را پوشید تا برای این تیم در لیگ روسیه و لیگ اروپا بازی کند.

سردار در نقل و انتقالات زمستانی باشگاه ولوورهمپتون را هم خواهان خود می‌دید اما روبین‌کازان به انتقال قرضی مهاجم ایرانی‌اش رضایت نداد.آزمون با مبلغ ۱۲ میلیون یورو پیراهن زنیت را پوشید و در ۵ بازی نخست خود ۵ گل به ثمر رساند تا ثابت کند ارزش این انتقال بزرگ و پر سر و صدا را داشته.

برایتون، زنیت و امی‌ین روی هم حدود ۳۸ میلیون یورو برای جذب سه ستاره فوتبال ایران هزینه کرده‌اند. مبلغی که با توجه به قیمت ۱۴ هزار تومانی یورو، بالغ بر ۵۳۲ میلیارد تومان برای سه باشگاه اروپایی آب خورده.

این سه انتقال از اتفاق‌های جذاب فوتبال ایران در سال ۹۷ بود. چون حالا در لوشامپیونا و‌ لیگ برتر انگلیس نماینده داریم و البته سردار هم در لیگ اروپا درخشیده و نام ایران را سر زبان‌ها انداخته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵۳۲ میلیارد به پای جهانبخش، آزمون و قدوس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..