تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رکورد سرعت ۳۴۶ کیلومتر در ساعت روی یخ توسط بی‌ام‌و قدیمی! +فیلم

رکورد سرعت ۳۴۶ کیلومتر در ساعت روی یخ توسط بی‌ام‌و قدیمی! +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رانندگی با یک بی‌ام‌و قدیمی با سرعتی نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت به خودی خود نیازمند راننده‌ای حرفه‌ای و شجاع است. حال رانندگی با چنین سرعتی آن هم روی یخ موضوعی غیر ممکن بنظر می‌رسد. اما این دقیقا اتفاقی است که در یک رویداد خودرویی در سوئد به وقوع پیوسته است.

این رویداد که در شهر آرسوندا واقع در سوئد اتفاق می‌افتد شامل یک دریاچه تماما یخ زده می‌شود که شرکت کنندگان در آن تلاش می‌کنند که به بالاترین رکورد سرعت دست یابند. حال در جریان این رویداد بالاترین رکورد سرعت در رانندگی بر روی یخ به ثبت رسیده است. این رکورد ثبت شده مربوط به یک دستگاه اتومبیل بی‌ام‌و M3 با کد اتاق E30 می‌شود که طی پیمایش مسیر‌های رفت و برگشت به میانگین سرعت ۳۴۱ کیلومتر در ساعت دست یافته و نهایت سرعت آن نیز ۳۴۶ کیلومتر در ساعت بوده است.

مهم‌ترین مسئله در ثبت چنین رکوردی و رانندگی با چنین سرعت سرسام‌آوری، حفظ کنترل و پایداری خودرو در مسیر مستقیم است چرا که تحت این شرایط کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند حادثه‌ساز باشد. مشخصا این خودرو یک بی‌ام‌و M3 معمولی نبوده و در واقع حتی از موتور بی‌ام‌و نیز استفاده نمی‌کند. پیشرانه مورد استفاده در اتاق این بی‌ام‌و یک نمونه 2JZ ساخت شرکت تویوتا بوده که مجهز به دو توربوشارژر عظیم شده است. نتیجه دستیابی به توان ۱۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۷۸ نیوتن‌متری برای این خودرو بوده که احتمالا این خودرو را به سریع‌ترین بی‌ام‌و M3 در دنیا بدل می‌کند.

همانطور که از ویدیو مشخص است خودرو به دلیل لغزندگی سطح مسیر، شتاب‌گیری بسیار آرامی دارد، اما از سرعت ۱۲۰ کیلومتر به بعد به راحتی به سرعت آن افزوده می‌شود. چالش بعدی راننده، اما به توقف خودرو و اقدام به ترمزگیری باز می‌گردد که می‌بایستی بسیار آرام و در طی مسیر بسیار طولانی انجام شود چرا که با فشاردن سریع پدال ترمز، خودرو بیش از پیش سر خورده و تعادل خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ | بی‌ام‌و M340i، قوی‌ترین سری ۳ موجود پیش از معرفی M3 +تصاویر

انتهای پیام/

رکورد سرعت روی دریاچه یخ زده



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رکورد سرعت ۳۴۶ کیلومتر در ساعت روی یخ توسط بی‌ام‌و قدیمی! +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..