تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین نرخ آجیل در بازار قزوین/ قیمت‌ها ۴۰۰برابر افزایش یافته است

ساعت: 11:18 منتشر شده در مورخ: 1397/12/27 شناسه خبر: 1468914

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار قزوین با بیان اینکه میزان فروش آجیل نسبت به سال‌های گذشته یک پنجم است، گفت: قیمت آجیل امسال نسبت به سال گذشته از ۱۰۰ درصد به ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، با نزدیک شدن به ایام پایانی سال همه مردم به دنبال تهیه مایحتاج خود برای شب عید هستند که آجیل و خشکبار هم یکی از نیازهای ضروری مردم در این ایام است.

با نگاهی گذرا به بازار محصولات خشکباری و آجیل شب عید می‌توان فهمید که قیمت‌های نامتعارف و عجیب و غریبی در بازار وجود دارد که شاهد فاصله چند برابری با شب عید سال‌های گذشته هستیم و این موضوع کماکان روی قدرت خرید مردم بی تاثیر نبوده است.

باتوجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت تمامی اقلام، امسال خرید آجیل کم رنگ شده و بسیاری از مردم این کالا را در اولویت‌های دست چندم خریدهای خود قرار دادند و برای کاهش هزینه‌های خرید آخر سال از خرید آجیل صرف نظر کردند.

این روزها دیگر مانند سال‌های قبل شاهد صف‌های شلوغ و طولانی مقابل آجیل فروشی‌ها نیستیم و عدم رغبت مردم برای تهیه این کالای به اصطلاح لوکس سفره عید به طور محسوس قابل مشاهده است.

مهدی خشکباری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، در خصوص وضعیت بازار آجیل شب عید اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامطلوبی که حاکم بر اقتصاد و معیشت مردم است، در سراسر کشور بازار آجیل راکد است و افزایش چند برابری قیمت آجیل قدرت مردم را کاهش داده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار قزوین افزود: متأسفانه در کلیه اصناف قیمت چند برابری وجود دارد و مواد غذایی و خشکبار هم از این مسئله مستثنی نیست و شاهد یک افزایش قیمت چند برابری در قیمت‌های آجیل و خشکبار هستیم.

پسته دانه‌ای هزار تا هزار و ۲۵۰ تومان!

وی در رابطه با مقایسه قیمت‌ها نسبت به سال گذشته بیان کرد: قیمت آجیل امسال نسبت به سال گذشته از ۱۰۰ درصد به ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه میزان فروش آجیل نسبت به سال‌های گذشته تا یک پنجم کاهش یافته است، ادامه داد: قیمت تخمه تقریبا دوبرابر و پسته چهار برابر شده است و این موضوع سبب استقبال کمتر مردم برای خرید شده است.

خشکباری  با اشاره به دلایل افزایش قیمت آجیل به‌ویژه پسته در استان خاطر نشان کرد: سرما سبب از بین رفتن سردرختی پسته شد و از طرف دیگر نوسانات نرخ ارز نیز در افزایش قیمت مؤثر بود به طوری که هر دانه پسته به قیمت هزار تا هزار و ۲۵۰ تومان محاسبه می‌شود.

وی در ادامه آخرین قیمت آجیل شب عید در بازار قزوین را به شرح ذیل اعلام کرد:

* آجیل مخلوط شیرین کیلویی ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان

* آجیل مخلوط شور کیلویی ۸۰ تا ۱۶۰ هزار تومان

*آجیل چهار مغز کیلویی ۱۶۰ تا ۱۷۰  هزار تومان

* بادام زمینی کیلویی  ۲۳ تا ۴۸ هزار تومان

*بادام هندی کیلویی ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان

*تخمه ژاپنی کیلویی ۳۰  تا ۶۰ هزار تومان

*تخمه آفتابگردان کیلویی ۲۰ تا ۴۰ هزارتومان

* تخمه کدو  کیلویی ۴۲ تا ۵۷ هزار تومان

* پسته کیلویی ۱۳۰ تا ۲۸۰ هزار تومان

* فندوق کیلویی ۶۵ تا ۸۵ هزار تومان

* مغز گردو کیلویی ۱۱۰ تا ۱۴۵ هزار تومان

* انجیر خشک کیلویی ۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان

*توت خشک کیلویی ۳۰ تا ۱۲۰ هزار تومان

* نخود گل کیلویی ۱۶ تا ۱۹ هزار تومان

* کشمش کیلویی ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان

*کشمش شانی بدون مغز کیلویی ۸۵ هزار تومان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین نرخ آجیل در بازار قزوین/ قیمت‌ها ۴۰۰برابر افزایش یافته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..