تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چالش اقتصادی مانع از وقف های مردمی نشده است/لزوم وقف در زمینه های علمی و تحصیلی

ساعت: 13:13 منتشر شده در مورخ: 1397/12/27 شناسه خبر: 1469016

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: چالش اقتصادی کنونی که کشور و استان را گرفتار کرده است، بر روی روند تصمیم و اراده وقف هم استانی ها از اموال خود هیچ خللی وارد نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره موقوفات مردمی در استان و اثرپذیری آن از وضعیت اقتصادی اظهار کرد: پس از انقلاب حجم موقوفات از سوی مردم در استان بیشتر شده است.

حجت الاسلام آسوده همچنین تصریح کرد: در حال حاضر نیز چالش های اقتصادی هیچ خللی در تصمیم و اراده مردم خراسان شمالی برای وقف اموال خود برای امور عام المنفعه وارد نکرده است.

در عین حال، وی خاطر نشان کرد: البته وقف های مردم ریزتر شده اند، به طور مثال واقفانی در استان بخشی از اموال غیر منقول خود را وقف کرده اند که مساحت این وقف ها هرچند ریز شده اند اما ارزش ریالی آنها بسیار بالا است.

وی در ادامه بر لزوم درآمدزا کردن موقوفات مردمی به منظور افزایش عواید حاصل از این موقوفات برای پوشش هرچه بیشتر جامعه هدف واقف تاکید کرد و گفت: در همین راستا، تا به کنون تلاش کرده ایم تا موقوفاتی از جمله اراضی کشاورزی و واحدهای تجاری استان را با بهینه سازی کردن آنان به درآمدزایی بیشتری برسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین با یادآوری این مطلب که در سطح استان بیشترین پوشش نیت واقفان در زمینه نیت وقف مذهبی بوده است، عنوان کرد: طی این دهه 90، به تدریج نیت واقفان به سوی صرف نیت وقف برای امور علمی، درمان و معیشت نیازمندان نیز جهت گرفته اند.

حجت الاسلام آسوده تصریح کرد: نیاز است که واقفان هم استانی، وقف های خود را در زمینه های امور فرهنگی، اشتغالزایی، کمک درمانی همچنین تحصیل و خوابگاه سازی دانش آموزان و دانشجویان، علم و فناوری، تامین جهیزیه نوعروسان و مسکن اقشار نیازمند نیز مد نظر قرار دهند و برای این امور نیت وقف داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چالش اقتصادی مانع از وقف های مردمی نشده است/لزوم وقف در زمینه های علمی و تحصیلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..