تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۳ درصد از درخواست های طلاق، منجر به سازش شدند/اجرای طرح نماد برای کاهش خشونت در دانش آموزان

ساعت: 13:12 منتشر شده در مورخ: 1397/12/27 شناسه خبر: 1469013

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی:

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی با اعلام اینکه طی 11 ماهه امسال دو هزار و 400 پرونده درخواست طلاق در استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شدند، گفت: طی همین مدت 328 پرونده به سازش با دوام میان زوجین منجر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از عصر اترک، سید ابراهیم محجوب، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تجمل گرایی، فرهنگ راحت طلبی و دخالت منفی والدین در زندگی زوجین از جمله علل بروز اختلافات خانوادگی در سطح کشور و استان خراسان شمالی هستند.

محجوب همچنین افزود: اعتیاد، عدم بهره مندی از مشاوره های قبل از ازدواج، استفاده نادرست از فضای مجازی و مشکلات اخلاقی از دیگرعلل بروز اختلافات خانوادگی در سطح کشور و استان خراسان شمالی هستند.

به گفته وی، در خراسان شمالی، طی 11 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، پرونده های اختلافات خانوادگی ارجاع شده به شورای حل اختلاف استان در زمینه هایی از جمله درخواست نفقه، جهیزیه و مطالبه مهریه تا نیم درصد افزایش یافت.

وی همچنین افزود: طی مدت یاد شده، پرونده اختلافات خانوادگی ارجاع شده به دادگاه های استان در زمینه هایی از جمله درخواست طلاق و عدم تمکین تا شش درصد افزایش یافتند.

این مسئول تصریح کرد: در استان خراسان شمالی، طی 11 ماهه امسال 9 هزار و 848 زوج که به اختلافات خانوادگی دچار بودند با راهنمایی صورت گرفته در کارگاه های کسب مهارت های زندگی به نام مدل عشق شرکت کردند.

وی همچنین افزود: طی همین مدت، سه هزار و 897 زوج دیگر نیز که دچار اختلافات خانوادگی بودند نیز در کارگاه های آموزش مهارت های زندگی شرکت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه طی 11 ماهه امسال دو هزار  و 400 پرونده درخواست طلاق به دادگاه های استان ارجاع شدند، گفت: زوجین  328 پرونده ( 13.7 درصد ) درخواست طلاق، پس از اینکه به مراکز مشاوره خانواده ارجاع و از مشاوره های آنان بهره مند شدند، از درخواست طلاق خود انصراف دادند و میان این زوجین سازش بادوام برقرار شد.

محجوب افزود: در سال گذشته 20 درصد از پرونده های درخواست طلاق پس از شرکت زوجین در مراکز مشاوره خانواده منجر به سازش با دوام شد.

وی در بخشی دیگر از سخن خود، به دیگر آسیب های اجتماعی از جمله خشونت، توهین، فحاشی، تهدید و تخریب اشاره کرد و گفت: طی 11 ماهه امسال در خراسان شمالی در این زمینه از آسیب های اجتماعی به ترتیب سرقت و ضرب و جرح بیشترین پرونده های وارده به دستگاه قضایی استان را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طی مدت یاد شده، در خراسان شمالی توهین به اشخاص تا 20 درصد، تهدید تا سه درصد و ضرب و جرح تا یک و نیم درصد افزایش یافتند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: برای کاهش خشونت و کنترل خشم در سطح استان، کارگاه های ضمن خدمت برای معلمان مدارس استان با هدف کسب 23 مهارت به منظور انتقال این مهارت ها به دانش آموزان و والدین آنان طی سال جاری برگزار شد.

محجوب همچنین از اجرای طرح نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در استان با هدف کاهش خشونت در دانش آموزان در معرض آسیب در شش مدرسه در شهرستان بجنورد و شش مدرسه در شهرستان اسفراین با همکاری معاونت اجتماعی دادگستری استان و ادارات کل آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه ای و دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال آینده نیز این طرح در سایر شهرستان های خراسان شمالی اجرایی شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۳ درصد از درخواست های طلاق، منجر به سازش شدند/اجرای طرح نماد برای کاهش خشونت در دانش آموزان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..