تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر به شهر انرژی ها در ایام نوروز + تصاویر و فیلم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عسلویه علاوه بر صنعت و تجارت، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار ارزشمندی است و به ویژه در ایام نوروز شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران و مهمانان نوروزی در این شهرستان هستیم.

عسلویه

منطقه عسلویه از مناطق مهم و تاثیرگذار در کشور است و در حوزه صنعت نفت جایگاه خاصی دارد.

عسلویه علاوه بر صنعت و تجارت، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار ارزشمندی است و به ویژه در ایام نوروز شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران و مهمانان نوروزی در این شهرستان هستیم.

بندر عسلویه

عسلویه با وسعت ۹۳۶ کیلومتر مربع در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز شهرستان کنگان واقع شده است که از غرب به بخش مرکزی کنگان و روستای شیرینو، از شمال به رشته کوه‌های زاگرس جنوبی، از جنوب به خلیج نیلگون و خلیج همیشه فارس و از شرق به شهرستان پارسیان استان هرمزگان محدود و در مدار ۳۸و۵۲ طول شرقی و ۲۷ و ۲۴ عرض شمالی قرار دارد.

عسلویه

پارک ملی نایبند عسلویه

پارک ملی دریایی نایبند با مساحت ۴۹۸۱۵ هکتار (ماخذ: اطلس مناطق حفاظت شده ایران چاپ ۱۳۸۵) در دو استان بوشهر (بخش عسلویه شهرستان کنگان) و هرمزگان (شهرستان پارسیان بخش کوشکنار) قرار دارد.

عسلویه

مجموعه پارک ملی دریایی زیر نظر اداره کل محیط زیست شهرستان کنگان می‌باشد. با یک محیط بانی در نزدیک روستای ” بنود ” با ده محیط بان. حدود ۲۷ هزار هکتار این منطقه دریایی و بقیه خشکی است.

جنگل حرا عسلویه

این جنگل در مسیر فرودگاه خلیج فارس عسلویه و به فاصله حدوداً ۱۰ کیلومتری از عسلویه قرار گرفته و دارای زیبایی بی نظیری می‌باشد. درختانی که در شوری آب دریا روییده اند قطعا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

عسلویه

این جنگل در زمستان میزبان پرندگان مهاجر نیز می‌باشد پس توصیه می کنم در زمستان بخصوص بهمن و اسفند ماه به این منطقه سفر کنید و از تماشای آن لذت ببرید. از جاذبه‌های نزدیک به اینجا می‌توان به روستای هاله، روستای بنود و خلیج نایبند اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: سفر به پایتخت انرژی ایران در ایام نوروز

ساحل بنود عسلویه

به فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر عسلویه روستایی به نام بنود قرار داره که تا قبل از ساخت فیلم محمد رسول الله کسی اسمش را نشنیده بود. برای ساخت بخشی از این فیلم در ساحل این روستا تعدادی خانه به سبک قدیمی ساخته شد که هم اکنون به عنوان یک جاذبه توریستی مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. اینجا ساحل بی نظیر و پاکی داره و تماشای غروب خورشید در اینجا بسیار جذاب هست.

عسلویه

روستای هاله عسلویه

این روستا به فاصله حدودا ۲۰ کیلومتری از شهر عسلویه قرار گرفته و بواسطه ساحل زیبایش مورد توجه گردشگران قرار میگیرد و همواره یکی از مقاصد تور‌های گردشگری عسلویه بوده است.

عسلویه

خود روستا امکانات خاصی ندارد و تنها به عنوان مقصدی برای چند ساعت استراحت و لذت بردن از طبیعت و ساحل مناسب می‌باشد.

گزارش تصویری از جاذبه گردشگری استان بوشهر

انتهای پیام/ز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر به شهر انرژی ها در ایام نوروز + تصاویر و فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..