تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعلام نتیجه هزینه کرد ۵۰۰ میلیون یورو حوزه سلامت تا پایان سال/ تشکیل تیم ویژه رسیدگی به دستور وزیر بهداشت

رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماه پیش قول پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داده شد و در نهایت پس از ۲ ماه تاخیر پول به دست بیمه سلامت رسید، اما به نظر می‌رسد اکنون که  این ردیف بودجه ای به طور کامل تخصیص پیدا کرده، پول به دست صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نرسیده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی در هزینه کرد آن درست عمل نکردند.

پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی و هزینه کرد ردیف بودجه ای تخصیص یافته به دانشگاه های علوم پزشکی برای شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: وزیر بهداشت شخصا پیگیر موضوع هزینه کرد ۵۰۰ میلیون یورو در دانشگاه های علوم پزشکی هستند تا سهم شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی در جای دیگری هزینه نشده باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به گزارش گیری از دانشگاه های علوم پزشکی برای هزینه کرد ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی ادامه داد: ما از چند جهت در زمینه ۵۰۰ میلیون یورو صندوق توسعه ملی گزارش گیری کرده ایم.

پیرصالحی بیان کرد: در واقع هم از دانشگاه های علوم پزشکی گزارش ها را دریافت کرده ایم که چه عددی به شرکت ها پرداخت کرده اند و هم از شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی خواسته ایم میزان دریافتی خود را اعلام کنند تا هزینه کرد ۵۰۰ میلیون یورو صندوق توسعه ملی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی مشخص شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که بدست ما رسیده است عددی که دانشگاه های علوم پزشکی و شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اعلام کردند تفاوت معنی داری دارد.

پیر صالحی به تشکیل تیمی برای رسیدگی به اعتبار شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی از ۵۰۰ میلیون یورو اشاره کرد و گفت: دکتر نمکی تیمی از سازمان غذا و دارو و معاونت توسعه تشکیل داده اند تا پرداختی ها مشخص شود  و اگر دانشگاهی ردیف ۵۰۰ میلیون یورو شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی را در محل خود مصرف نکرده و در حوزه دیگری هزینه کرده باشد موظف هستند پول را برگردانند و هیچ راهی نیست چرا که این ردیف اعتباری ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومانی به طور اختصاصی به  دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: همچنین برخورد لازم با دانشگاه های علوم پزشکی که این موضوع را به درستی عملی نکردند صورت می گیرد.

پیر صالحی یادآوری کرد: امیدواریم تا پایان سال نتیجه جمع بندی نتیجه گزارش های هزینه کرد ۵۰۰ میلیون یورو به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی را آماده و اعلام کنیم و وزیربهداشت تاکید دارند که تا پایان سال نتیجه هزینه کرد ردیف اعتباری شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی به ایشان اعلام شود.

انتهای پیام/

اظهارات پیرصالحی درباره تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو به حوزه سلامت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعلام نتیجه هزینه کرد ۵۰۰ میلیون یورو حوزه سلامت تا پایان سال/ تشکیل تیم ویژه رسیدگی به دستور وزیر بهداشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..