تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آسیب پذیری جدی در مسیریاب و محصولات ویدئو کنفرانس سیسکو

آسیب پذیری جدی در مسیریاب و محصولات ویدئو کنفرانس سیسکوبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  یک ‫آسیب‌پذیری بحرانی در مسیریاب‌های ویژه دفاتر کوچک ‫سیسکو (RV110W, RV130W,RV215W) و یک آسیب‌پذیری با درجه اهمیت بالا در محصولات ویدئوکنفرانس سیسکو وجود دارد که منجر به اجرای کد دلخواه می‌شوند. برای این محصولات به‌روزرسانی امنیتی منتشر شده است.

آسیب‌پذیری در مسیریاب‌های ویژه دفاتر کوچک

یک آسیب‌پذیری بحرانی در رابط تحت وب مسیریاب‌های سیسکو ویژه دفاتر کوچک وجود دارد که امکان اجرای کد دلخواه را توسط مهاجمِ راه دور، بدون نیاز به احراز هویت فراهم می‌کند. این آسیب‌پذیری، ناشی از اعتبارسنجی نامناسب داده‌های ورودی است. مهاجم می‌تواند با ارسال درخواست HTTP مخرب از این نقص سوء استفاده کند. بهره‌برداری موفق از این آسیب‌پذیری می‌تواند منجر به اجرای کد دلخواه با دسترسی بالا روی سیستم‌عامل تجهیز شود.

شناسه آسیب‌پذیری: CVE-2019-1663

درجه اهمیت: بحرانی CVSS3 Base Score 9.8

تجهیزات آسیب‌پذیر عبارت اند از:

RV110W Wireless-N VPN Firewall

RV130W Wireless-N Multifunction VPN Router

RV215W Wireless-N VPN Router

رابط تحت وب این تجهیزات از طریق شبکه محلی (LAN) و یا از طریق ویژگی مدیریت راه دور (remote management) قابل دسترسی است. البته ویژگی مدیریت راه دور به طور پیش‌فرض غیرفعال است.

راه حل

در نسخه‌های نرم‌افزاری زیر، این نقص برطرف شده است. همه نسخه‌های ماقبل، آسیب‌پذیر هستند:

RV110W Wireless-N VPN Firewall: 1.2.2.1

RV130W Wireless-N Multifunction VPN Router: 1.0.3.45

RV215W Wireless-N VPN Router: 1.3.1.1

آسیب‌پذیری در محصولات ویدئوکنفرانس

آسیب‌پذیری با درجه اهمیت بالا در نرم‌افزار دسکتاپ Cisco Webex Meetings و Cisco Webex Productivity Tools نسخه ویندوز وجود دارد. این آسیب‌پذیری به مهاجم محلیِ احراز هویت نشده اجازه می‌دهد دستورات دلخواه را با دسترسی بالا (در چارچوب کاربر SYSTEM) اجرا کند.

هرچند برای بهره‌برداری از این نقص، مهاجم به دسترسی محلی نیاز دارد، اما در محیط‌های دارای Active Directory، می‌توان با استفاده از ابزارهای مدیریتی راهِ دور، از این نقص بهره‌برداری کرد.

شناسه: CVE-2019-1674

درجه اهمیت: بالا CVSS3 Base Score 7.8

راه حل

نرم‌افزارهای نامبرده را به نسخه به‌روز شده (مطابق جدول زیر) ارتقاء دهید.

Cisco Webex Meetings Desktop App

Cisco Webex Productivity Tools

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آسیب پذیری جدی در مسیریاب و محصولات ویدئو کنفرانس سیسکو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..