تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنان سهمیه مشخصی برای حضور در مجلس داشته باشند

زنان سهمیه مشخصی برای حضور در مجلس داشته باشندپروانه مافی رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  بر لزوم توانمندسازی بانوان تاکید کرد و گفت: باید در آموزش سرمایه‌گذاری کنیم و در راستای ارتقای سطح توانمندی زنان تلاش شود. وی با اشاره به نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند وهمان‌هایی هستند که در دوران جنگ و دفاع مقدس حضور داشتند و بعد در سازندگی در پست‌های مدیریتی عملکرد موفقی ازخود به جای گذاشتند.

رییس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: باید برای زنان نقش ویژه‌ای در عرصه سیاسی اجتماعی و اقتصادی قائل شد بنابراین باید در ساختار اداری جایگاهی برای زنان تعریف شود.

مافی با بیان اینکه نمایشگاه های اختصاصی برای بانوان، فضای مناسبی برای ارائه توانایی‌های بانوان است، اظهار کرد: در حقیقت اولین کاری که می‌شود برای کارآفرینان به خصوص بانوان که سه چهارم صنایع دستی مخصوص آن‌ها می‌باشد انجام داد، معرفی فعالیت‌های آن‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه بعد از تولید باید فضایی برای فروش داشته باشیم، افزود: مردان فضای بازار را می‌شناسند و مسیر فعالیت‌های تجاری و کار را می‌دانند، اما بانوان با این فضا‌ها آشنایی زیادی ندارند. باید به این مهم توجه بیشتری کنیم.

رییس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در ادامه فضای مجازی را برگ برنده بازاریابی حال حاضر برشمرد و گفت: امروزه بیشتر گرایش‌ها بر روی فروش اینترنتی است.

مافی در ادامه بیان کرد: ما باید به دنبال منابع جایگزین نفت باشیم که صنایع دستی بهترین جایگزین هستند و با توجه به نرخ دلار و قیمت‌ها خرید صنایع دستی برای گردشگران مناسب است.


رها شدن "کودک بیوه" در جامعه نتیجه کودک همسری است
رییس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی همچنین به طرح کودک همسری، محدودیت سن ازدواج اشاره کرد و گفت: بحث کودک همسری از مباحثی است که در یکی دو سال اخیر مطرح شده و در کمیسیون خانواده نیز بررسی شد و موافقین و مخالفین زیادی هم داشت که نظرات خود را اعلام کردند.

مافی افزود: دو مسئله مهم که در این رابطه مطرح شد این بود که نباید سن ازدواج را محدود کرد و دوم اینکه باید جلوی فحشا را گرفت.


مخالفین این طرح اعلام کردند: کودک ۱۲تا۱۳ساله هیچ مسئولیتی در قبال خانواده در وی ایجاد نشده و این عمل ظلم و ستم به حقوق کودکان است. همچنین در منابع فقهی نیز در رابطه با این مسئله نظرات مختلفی وجود دارد، بعضی علما ازدواج زیر ۱۳سال را حرام اعلام کرده‌اند، اما بعضی می‌گویند باید دید شرایط جسمی دختر به چه نحو است اگر می‌تواند شرایط ازدواج و شرایط مادر شدن را بپذیرد ما نباید جلوی آن را بگیریم.

وی ادامه داد: تاکید بر روی سن خیلی نمی‌تواند درست باشد. عدد سن خیلی حساس است. بین موافقین و مخالفین در عدد سن مخالفت‌هایی است. باید قاعده‌ای را داشته باشیم که سن عقل و سن رشد در مرد و زن چه زمانی است و بر همان اساس باید در مجلس قانونگذاری شود.

رییس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رسیدن دختر و پسر به سن عقلی اظهار کرد: سن عقلی بسیار مهم است کسی که می‌خواهد ازدواج کند باید شرایط کامل را داشته باشد.

مافی خاطرنشان کرد: خراسان بالاترین میزان کودک همسری را دارد و این معضل بزرگی است که باید بررسی شود. کودک بودن افرادی که هنوز از نظر عقلی کامل نشده‌اند به طلاق و به فرار از خانه ختم می‌شود که نتیجه آن، رها شدن زنان بیوه کودک، در جامعه است.

وی با بیان اینکه این طرح در درجه اول نیازمند تصویب و وضع قانون در مجلس است، بر لزوم فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد.

این عضو فراکسیون بانوان خاطرنشان کرد: ما به دنبال افزایش حداقل سن ازدواج با هدف پرهیز از کودک همسری هستیم.

انتهای پیام// آ.ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنان سهمیه مشخصی برای حضور در مجلس داشته باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..