تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«سرزمین تهی سران»؛ روایتی از یک جامعه بیمار

روزبه اختری کارگردان و مترجم نمایش «سرزمین تهی سران» در خصوص این نمایش در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: پیش از این دو بار نمایش «سرزمین تهی سران» را در سالن‌های مهرگان و دیوار چهارم بر روی صحنه برده‌ام . من به متن نیل سایمون علاقه دارم , زیرا متون آن دست آدم را برای ایجاد خلاقیت و بروز فضای ذهنی  باز‌ می‌گذارد و تا جایی که مطالعه داشته ‌ام , تنها متن نیل سایمون  فضای باز دارد به این معنا که ما در یک دهکده هستیم و این فضا باعث جذابیت داستان می‌شود.

اختری در خصوص اجرای نمایشنامه «سرزمین تهی سران» گفت: یکی دیگر از دلایلی که سبب اجرای این نمایشنامه شد, این است که کار پیشنین من «ایستادن بر فراز یک اتفاق» یک کار تراژدی بود و  اجراهای من میان کار کمدی و تراژدی متغیر است. نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق» را در سالن مولوی و سرو به اجرا بردم و حالا به سراغ ژانر کمدی آمدم که البته سختی‌های خود را دارد که به لطف خدا تا کنون مخاطبان از اجراها راضی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه «سرزمین تهی سران» یک نمایش بیمار است، بیان کرد: تا زمانی که تماشاگران نمایش «سرزمین تهی سران» را نبینند، متوجه این مطلب نخواهند شد، این نمایش در فضای جامعه خود ما اتفاق می‌افتد، جامعه‌ای که به شدت بیمار است و بسیاری از مسائل , مشکلات و بیماری‌های خود را نمی‌پذیریم. بیمار بودن اشکالی ندارد ولی نپذیرفتن آن اشکال است که این نپذیرفتن خود شرایط سختی را به وجود می‌آورد.

کارگردان نمایش «سرزمین تهی سران» در خصوص انتخاب بازیگران نمایش گفت: من حدود ۱۵ سال در عرصه بازیگری فعالیت داشته‌ و حالا دو سالی است که به کارگردانی مشغول هستم . سعی کرده‌ام از دانشجویان و هنرمندان تئاتری که اولین بار روی صحنه می روند و البته از بازیگران قدیمی عرصه تئاتر استفاده کنم و حالا سعی در تشکیل گروهی ثابت با هنرمندان با استعداد و با اخلاق را دارم.

وی افزود: اگر بهترین بازیگر جهان اخلاق خوبی نداشته باشد,  ارزشی نخواهد داشت و البته این  موضوع برای کارگردان‌ها نیز صادق است. بنابراین سعی در تشکیل گروهی با این دو وجهه را دارم.

اختری در خصوص مشکلات خود در اجرای نمایش ها گفت: من از شهرام کرمی سپاس‌ گزارم؛ شهرام کرمی از جنس تئاتر  و به کار ما هم بسیار لطف داشته است. اما مسئولان، متولیان فرهنگی و حتی هنرمندان و پیشکسوتان خیلی کمتر از حد انتظار و  تاثیرگذاری عمل می‌کنند واین به صورت غیر مستقیم در نمایش ها تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: مشکلات جزئی مانند شرایط بسیار سخت مالی نیز وجود دارد. زیرا هیچ وقت آن طور که انتظار بوده از تئاتر حمایت نشده  و از طرفی حضور سلبریتی‌ها تئاتر را از فضای ویژه خود خارج کرده است . بسیاری از باند بازی‌هایی که پیش از این در سینما شاهد بودیم در حال ورود به تئاتر است.

اختری در خصوص سلبریتی‌ها بیان کرد:‌حضور سلبریتی‌ها با حُسن و ضرر بسیار همراه است. خوبی حضور سلبریتی‌ها ورود بیشتر تماشاگران به عرصه تئاتر بوده ولی باید فیلترهایی برای این نمایش ها قرار داده شود. در کشورهای پیشرفته خود گرو‌ه های تئاتری سالن دارند و البته بازیگران از حقوق بیکاری بهره مند‌ هستند.

خلاصه نمایش : ساکنان دهکده ای به خاطر نفرینی قدیمی کله پوک شده اند اما ماجرا از آن جایی آغاز می شود که معلم جوانی به دعوت پزشک دهکده پایش به آنجا باز شد و عشق دختر پزشک کاری کرد که تا او تلاش کند نفرین را بشکند اما ....

امیر شکوئی تهیه کننده و زهرا داوود نژاد، علی برجی، روزبه اختری، داوود معینی کیا، مریم آهنگر، زکیه سیف، دامون ابراهیمی، ستاره فخاری، علی داوود نژاد، محمد رضا بهشتیان، ریحانه اسماعیلی، عرفان سیف الهی بازیگران نمایش «سرزمین تهی سران»  هستند.

گفتنی است نمایش «سرزمین تهی سران» از تاریخ ۱۶ تا ۲۸ اسفند هر شب ساعت ۲۱:۱۵در تماشاخانه سپند به  روی صحنه می رود.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««سرزمین تهی سران»؛ روایتی از یک جامعه بیمار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..