تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنگ خطر روند کاهش میزان موالید در استان زنجان/ جمعیت سالمندی استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است

ساعت: 20:58 منتشر شده در مورخ: 1397/12/26 شناسه خبر: 1468837

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان کاهش میزان موالید در استان زنجان را زنگ خطری برای آینده استان عنوان کرد و گفت: باید در خصوص کاهش میزان موالید در استان زنجان کار پژوهشی دقیق‌تری انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جلسه راهبردی جمعیت استان زنجان با اشاره به اینکه میزان موالید استان زنجان از سال 94 از 22 هزار و 140 نفر به بیش از 19 هزار مورد کاهش یافته است اظهار کرد: در این مدت 2 هزار موالید کم شده که این یک زنگ خطری برای استان زنجان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: موالید پایه و مخرج شاخص‌های جمعیتی استان است و وقتی موالید پایین می‌آید میزان مرگ و میرهای ما با عدد بالایی خود را نشان خواهد داد که باید روی این موضوع کار کنیم که چرا اینقدر موالید ما در استان زنجان کم می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه دومین بحثی که اهمیت دارد بحث امید به زندگی است افزود: خوشبختانه امید به زندگی در استان زنجان افزایش یافته و این موارد در نظام سلامت با دقت بیشتری بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متوسط امید به زندگی در استان زنجان 80 سال است گفت: در حال حاضر امید به زندگی در خانم 81 سال بوده و در آقایان 78 سال است.

صائینی با بیان اینکه در سال 95 نیز متوسط امید به زندگی در استان زنجان نیز 80 سال بود که خوشبختانه در این حوزه تفاوتی چندانی نداشتیم بیان کرد: میانگین جمعیت سالمندی ما در سطح استان نیز بالا است.

وی با اشاره به اینکه میانگین جمعیت سالمندی در سطح کشور حدود 8 درصد است افزود: در حالی که میانگین جمعیت سالمندی استان زنجان 9 درصد است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بالا بودن میانگین جمعیت سالمندی استان نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر‌ها در استان کم بوده و این امر کاهش میزان رشد جمعیتی استان زنجان را جبران می‌کند.

وی عنوان کرد: علت کاهش میزان موالید در استان زنجان باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و در این حوزه باید کار پژوهشی جامع صورت گیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنگ خطر روند کاهش میزان موالید در استان زنجان/ جمعیت سالمندی استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..