تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر رسید/ تحریم‌های آمریکا جنگ روانی است

تولید بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر رسید/ تحریم‌های آمریکا جنگ روانی استروحانی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا امروز تولید بنزین دو برابر شده است که این نشان دهنده تحرک، جدیت و ایثار همه ملت ایران به ویژه فعالان صنعت نفت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس جمهور در آیین بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی با بیان اینکه این افتتاح ضربه بسیار محکمی به آمریکا است، گفت: در فاز‌هایی که افتتاح شده ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز ظرفیت ما افزایش پیدا کرد و در حال حاضر از لحاظ منابع گازی در جهان اول هستیم و این نشان از قدرت ماست.

وی با بیان اینکه نیازمند واردات نفت، گاز و بنزین بوده‌ایم، تصریح کرد: در این چند سال از لحاظ واردات نفت، گاز و بنزین خودکفا شده‌ایم و کسی نمی‌تواند به ما زور بگوید.

توان تولید ما افتخار صنعت نفت و ملت ایران است

روحانی در ادامه تصریح کرد: دشمنان ما بدانند در پنج سال گذشته تولید بنزین ۱۰۵ میلیون لیتر رسیده، یعنی توان تولید ما دو برابر شده که این افتخار صنعت نفت و ملت ایران است.

رئیس جمهور ایران ادامه داد: اینکه در پارس جنوبی از ۱۰ فاز امروز به ۲۵ فاز پالایشگاهی رسیده ایم کار عظیمی است.

روحانی گفت: در فاز‌هایی که امروز افتتاح شد ۱۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت تولید گاز در روز افزایش پیدا کرده که این جدا از میعانات و دیگر محصولاتی است که در این پالایشگاه‌ها تولید می‌شود و نشان دهنده قدرت ملی کشورمان است.

روحانی با بیان اینکه سال ۹۷ سال سختی برای ملت بود،گفت:با وجود تحریم ها و توطئه دشمنان مسیر پیشرفت و تعالی خود را ادامه داده و ادامه خواهیم داد.

تحریم‌های آمریکا جنگ روانی است

وی افزود: تحریم‌های آمریکا علیه ما یک جنایت علیه بشریت به شمار می‌رود و این تحریم ها قبل از اینکه جنگ اقتصادی باشد، جنگ روانی است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اولین هدف از تحریم، نا امیدی مردم از آینده است، اظهار داشت: وقتی مردم نسبت به فردای خود نگران باشند در اشتغال و آینده تاثیر می‌گذارد و این جنایت از سوی آمریکاست.

وی افزود: اهدافی که آمریکا دارد، به هیچ وجه به آن نخواهد رسید و اینکه فکر کند که ملت ایران در برابر خواسته های آنان سر فرود آورد، محال است.

وی گفت: آنهایی که در صف واحد ایران می‌خواهند فاصله بیندازند، ضد قرآن و ضد فرمان خدا عمل کرده اند. ما همه در صف واحد هستیم و نباید در این صف واحد فاصله بیاندازیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه باید انظباطی پیدا کنیم که کارگران ایرانی برتر از کارگران دیگر کشور‌ها در ساعت، کیفیت و نحوه کار باشند، عنوان کرد: اگر همه این‌ها در هم ضمیمه شود، محصول آن افتتاح چنین فاز‌هایی است که  امیدواریم سه فاز دریایی دیگر به این مجموعه اضافه شود و پارس جنوبی با ۲۷ فاز به فعالیت پر افتخار خود ادامه دهد.

روحانی با اشاره به آلودگی‌های زیست محیطی استان بوشهر گفت: مردمی که اطراف این پالایشگاه‌ها قرار گرفته اند از لحاظ زیست محیطی در فشار هستند و نباید بگذاریم آن‌ها در رنج قرار بگیرند و سلامت آن‌ها تهدید شود.

 سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در فاز‌های پارس جنوبی

سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا هم  در این مراسم با بیان اینکه در اجرای فاز‌های ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده ،گفت:  با صادرات محصولات جانبی این میزان سرمایه گذاری یک‌ساله برمی‌گردد.

  وی با بیان اینکه در طلیعه گام دوم بیانیه رهبر معظم انقلاب این فاز‌ها افتتاح می‌شود ،گفت: این طرح‌ها به عنوان گام مهمی در راستای شاخص‌های اقتصاد مقاومتی وارد مدار تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در زمان تحریم ظالمانه دشمنان محقق شده است ، افزود: این طرح‌ها با انسجام و اتحاد ملت ایران و تبدیل تهدید‌ها به فرصت محقق شده است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) افزود: سپاه امروز در این جنگ تمام‌عیار اقتصادی کنار دولت خدوم قرار دارد و همواره در توسعه و پیشرفت کشور به‌عنوان پیمانکار عمومی تلاش می‌کند.

سعید  محمد با اعلام اینکه توانمندی بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصادی بسیار بالا است ،گفت: فاز‌های ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در اجرا ۱۰۰ درصد و راه‌اندازی ۱۰۰ درصد و تأمین تجهیزات ۷۰ درصد ایرانی استفاده کرده است.

وی گفت: در اجرای این طرح ۳۰۰ کیلومتر حفر چاه گاز در قالب ۷۶ حلقه با عمق بیش از ۵۲۵۰ متر انجام شده است.

در ادامه بیژن زنگنه وزیر نفت هم با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۱۵ فاز پارس جنوبی افتتاح شده،گفت: اولین قرارداد پارس جنوبی سال ۷۶ بسته شد و پنج فاز تا سال ۸۴، از ۸۴ تا ۹۲، پنج فاز، از ۹۲ تا ۹۷ توانستیم ۱۵ فاز را به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: امروز شاهد چهار فاز پارس جنوبی هستیم و به این ترتیب فقط فاز ۱۴ و ۱۱ می‌ماند که فاز ۱۴ تا سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

زنگنه با بیان اینکه  فاز‌های دریایی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ و ۱۳ و ۱۴ تا نیمه سال آینده افتتاح می‌‍شود،گفت: با بهره برداری از این فاز‌ها توان تولید گاز از میدان پارس جنوبی به ۷۵۰ میلیون مترمکعب گاز در روز می‌رسد.

زنگنه افزود: در سال ۹۸، ۸۸۰ میلیون و در سال ۹۹، ۹۵۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید خواهیم کرد.

وی کاهش سهم سوخت مایع در نیروگاه‌ها را یکی از مزیت‌های توسعه میدان پارس جنوبی عنوان کرد و ادامه داد: اکنون سهم سوخت مایع نیروگاه‌ها از ۱۰ به ۹۷ درصد رسیده که حاصلش حفاظت محیط زیست است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در سال ۹۷، در صادرات گاز رکورد زدیم، بیان کرد: در زمینه پوشش گازرسانی هم اکنون به عدد ۹۳ درصد رسیده ایم و ۷۳ درصد روستا‌ها گاز دار شده‌اند.

زنگنه افزود: در سال ۹۸، ۸۸۰ میلیون و در سال ۹۹، ۹۵۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید خواهیم کرد.

وی کاهش سهم سوخت مایع در نیروگاه‌ها را یکی از مزیت‌های توسعه میدان پارس جنوبی عنوان کرد و ادامه داد: اکنون سهم سوخت مایع نیروگاه‌ها از ۱۰ به ۹۷ درصد رسیده که حاصلش حفاظت محیط زیست است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در سال ۹۷، در صادرات گاز رکورد زدیم، بیان کرد: در زمینه پوشش گازرسانی هم اکنون به عدد ۹۳ درصد رسیده ایم و ۷۳ درصد روستا‌ها گاز دار شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۸ طرح پتروشیمی در سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد، افزود: میزان تولیدات پتروشیمی به بیش از ۹۰ میلیون تن به ارزش ۳۶ میلیارد دلار رسیده است.

وزیر نفت تصریح کرد: از دیگر صنایع پایین دستی پارس جنوبی تولید بنزین پایه کشور است که اکنون تولید این محصول ۱۰۱ میلیون تن در سال ۹۷ بوده است.

زنگنه درباره میدان‌های مشترک، هم گفت: افزایش تولید نفت ایران با سرعت پنج برابری به ۳۵۵ میلیون مترمکعب در میادین غرب کارون رسیده است.

انتهای پیام/ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر رسید/ تحریم‌های آمریکا جنگ روانی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..