تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود را در زمینه «برفک دهان» اینجا بخوانید

پاسخ سوالات خود را در زمینه «برفک دهان» اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه «برفک دهان» را علی ارغوانی، پزشک عمومی پاسخ داده است.

سوال: نوزاد پنج ماهه‌ام از سن ۲ ماهگی مبتلا به برفک دهان شده است و تا الان بیش از ۲۰ شیشه نیستاتین مصرف کرده است، ولی تاثیری نداشته است، آیا داروی موثرتری باید استفاده کند؟

جواب: در نوزادان ممکن است درمان بدون هیچگونه اقدامات پزشکی خاصی و به صورت خود به خود انجام شود؛ استریل کردن تمام لوازمی که با دهان نوزاد در ارتباط است و رعایت بهداشت عمومی نوزاد تا حد زیادی می‌تواند از بروز برفک دهان جلوگیری کند.

سوال: بعد از خوردن بعضی مواد مثل بادمجان پوسته زبانم از بین می‌رود، علت چیست؟

جواب: از مصرف این مواد باید پرهیز کنید، مصرف محلول دهانشویه نیستاتین در کم کردن برفک دهانی موثر است.

سوال: هر کاری انجام می‌دهم تقریبا همیشه و حداقل یک برفک در دهان دارم برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: برای درمان برفک دهان از مصرف غذا‌های اسیدی و قنددار خودداری کنید؛ این غذا‌ها شامل پنیر مانده، کلیه مشروبات الکلی، انواع مواد شکر دار، ادویه جاتی که شکر و سرکه دارند و انواع سس‌ها، سبزیجاتی مانند خیار و چغندر و کنسرو‌های گوجه، گوشت‌های هورمونی، فست فود و غذا‌های آمادهٔ فریزری، شکلات، میوه‌ها (خشک و تازه)، غذا‌های تخمیر شده، قارچ، سرکه و ترشی جاتی که سرکه دارند (پیاز ترشی، خیارترشی) است.

برای درمان برفک دهان باید چه کار کرد؟

سوال: پنج ماه است که برفک دهان دارم، هربار که چندین روز نیستاتین استفاده می‌کنم، خوب می‌شوم، دوباره بعد از پنج الی ۶ روز لبم برفک می‌زند، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: برای رفع برفک دهان می‌توانید از تخم گشنیز استفاده کنید، می‌توانید آن را به صورت پودر شده یا دمنوش مصرف کنید.

سوال: پسر اولم پنج سال و نیمه است و چند روز است متوجه شدم برفک دهان دارد، فقط یک قطره پرسیکا مصرف می‌کند، پسر دیگرم روی زبانش کمی برفک دارد باید برای درمان چه کار کنم؟

جواب: دهان‌شان را با دهان شویه آب نمک (نصف قاشق چای خوری نمک در یک لیوان آب گرم) یا دهان شویه جوش شیرین (یک قاشق چای خوری جوش شیرین در آب گرم) شست وشو دهید.

سوال: ۲۷ ساله هستم و مدتی است زبانم برفک می‌زند، ریفلاکس معده هم دارم علت چیست؟

جواب: برفک علت‌های متعددی دارد، برای درمان از دهان شویه استفاده کنید.

سوال: راه درمان و رفع برفک دهان چیست؟

جواب: برای درمان برفک دهان از مصرف غذا‌های اسیدی و قنددار خودداری کنید؛ این غذا‌ها شامل پنیر مانده، کلیه مشروبات الکلی، انواع مواد شکر دار، ادویه جاتی که شکر و سرکه دارند و انواع سس‌ها، سبزیجاتی مانند خیار و چفندر و کنسرو‌های گوجه، گوشت‌های هورمونی، فست فود و غذا‌های آمادهٔ فریزری، شکلات، میوه‌ها (خشک و تازه)، غذا‌های تخمیر شده، قارچ، سرکه و ترشی جاتی که سرکه دارند (پیاز ترشی، خیارترشی) است.

حساسیت غذایی را چگونه درمان کنیم؟

سوال: به بعضی مواد مانند کیوی و پرتقال حساسیت دارم، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: باید از مصرف آن مواد پرهیز کنید.

سوال: ۱۸ ساله هستم و مدتی است داخل دهانم چیز سفیدی دیده می‌شود، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: برای درمان برفک دهان از مصرف غذا‌های اسیدی و قنددار خودداری کنید؛ این غذا‌ها شامل پنیر مانده، کلیه مشروبات الکلی، انواع مواد شکر دار، ادویه جاتی که شکر و سرکه دارند و انواع سس‌ها، سبزیجاتی مانند خیار و چفندر و کنسرو‌های گوجه، گوشت‌های هورمونی، فست فود و غذا‌های آمادهٔ فریزری، شکلات، میوه‌ها (خشک و تازه)، غذا‌های تخمیر شده، قارچ، سرکه و ترشی جاتی که سرکه دارند (پیاز ترشی، خیارترشی) است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود را در زمینه «برفک دهان» اینجا بخوانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..