تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختتامیه جشنواره بهارانه «نقش خیال» فردا برگزار می‌شود

اختتامیه جشنواره بهارانه «نقش خیال» فردا برگزار می‌شودبه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، این جشنواره نوروزی هنر که عصر روز دوشنبه 20 اسفند با حضور علاقه‌مندان، اهالی هنر و هنرمندان کشورمان در نگارخانه‌های خیال، رواق هنر ایران و محوطه باز مجموعه صبا گشایش یافت، حلقه‌ای از حضور و مشارکت چند نسل از هنرمندان کشورمان را در کنار یکدیگر و با ایده نوآوری و بیان خلاق و معاصر شکل داده است.

این مجموعه که به همت موسسه فرهنگی هنری صبا و انجمن نقاشان و هنرستان هنرهای زیبا فراهم کرده، شامل یک نمایشگاه نقاشی و مجسمه، دو کارگاه به همراه فروش آثار هنری است که طیف وسیعی از گرایش‌ها و رویکردها و نیز تکنیک‌ها و شیوه‌های اجرا را در دو هنر نقاشی و حجم به نمایش گذاشته است.

در بخش اول، آثار استادان و پیشکسوتان نقاشی معاصر به نمایش گذاشته شده است؛ آثاری از بزرگانی چون هانیبال‌ الخاص، صادق تبریزی، جمال‌الدین خرمی نژاد، قباد شیوا، علی‌ اکبرصادقی، پرویز حبیب‌پور و.... در بخش دوم، آثار منتخب از هنرآموزانی که خود، از استادان امروز به شمار می‌آیند به چشم می‌خورد. آثاری از مصطفی دشتی، محمود سمندریان، صابر سلیمانی و.... در بخش سوم، آثار منتخب از اعضای حرفه‌ای انجمن صنفی نقاشان قرار گرفته است.

به گفته احمد رویایی، رئیس هیئت رئیسه انجمن هنرهای تجسمی استان تهران، ویژگی و وجه مشترک تمامی نقاشی‌ها، نگاه و بیان مدرن و نوگرایی است که در تمامی آثار جلوه‌گری می‌کند.

آثار بخش نقاشی در تکنیک‌های متنوعی چون رنگ روغن، اکرلیک، گواش، چاپ دستی و انواع شیوه‌های ترکیب مواد عرضه شده است.

در بخش انتهایی نگارخانه نیز مجسمه‌ها و آثار حجم هنرمندان پیشکسوت و چهره‌های برجسته‌ای چون بهمن آزموده، جعفر نجیبی و... به نمایش گذاشته شده است. در کنار این آثار حجم‌هایی از هنرمندان جوان مستعد و خلاق که آثارشان به تایید و گزینش هیئت داوران رسیده چشم‌نواز است. آثار این بخش از چوب بوده و در شیوه‌های مختلف رئال، طبیعت‌گرا و انتزاعی اجرا شده است.

قسمت دیگر جشنواره اسفندگان « نقش خیال» شامل دو کارگاه هنری است. این کارگاه‌ها شامل ورک شاپ تخصصی «نقاشی» و ورک شاپ تخصصی «مجسمه چوبی» در انواع تکنیک‌ها و شیوه‌هاست که در «محوطه صبا» و «رواق هنر» میزبان عموم علاقه‌مندان است.

آخرین بخش این جشنواره نیز فروش آثار است که با هدف رونق بخشی به اقتصاد هنر و فرهنگ سازی خرید محصولات و تولیدات هنری توسط عموم مردم صورت می‌گیرد.

گفتنی است اختتامیه این جشنواره عصر فردا ساعت ۱۷ در موسسه فرهنگی هنری برگزار و از برگزیدگان تقدیر می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختتامیه جشنواره بهارانه «نقش خیال» فردا برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..