تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحریم‌ها مانع ما نمی‌شود/ بدون سروصدا کارمان را انجام می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاح فازهای ۱۳ و ۲۲ و ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: نفت خام خط مقدم جنگ با دشمن است نمی‌توانیم برنامه‌هایمان را افشا کنیم ممکن است عامل فشاری به من و همکارانم باشد، اما مانعی نیست که کارهایمان را ادامه ندهیم ما بدون سروصدا کارهایمان را انجام می دهیم.

به گفته وزیر نفت پارس جنوبی نباید تنها در گاز دیده شود بلکه ۳ هزار کیلومتر به خطوط انتقال گاز افزوده شده و شبکه پایداری برای کشور ایجاد شده است همچنین به اتکای پارس جنوبی مجموعه صنایع پایین دست مثل پتروشیمی و پالایشگاهها را اجرا کرده ایم.

وی افزود: در سال ۷۶ اولین قرارداد توسعه پارس جنوبی بسته شد و تا مرداد سال ۸۴ فازهای یک تا ۵ به بهره برداری رسید. از سال ۸۴ تا ۹۲ پنج فاز نیمه تمام به انجام رسید در سال ۹۳ فاز ۱۲ معادل سه فاز آخر ۹۴ فازهای ۱۵ و ۱۶ و در سال ۹۶ شش فاز متعارف و امروز ۴ فاز دیگر به افتتاح می‌رسد.

وی افزود: مجموعا ۱۵ فاز پالایشگاهی به بهره برداری رسیده و فاز ۱۴ در سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد نیمه سال آینده سه فاز دریا ۲۲ و ۲۳ و ۲۴ و ۱۳ و ۱۴ به بهره برداری می‌رسد و با اتمام این فازها تولید ما به ۷۵۰ میلیون متر مکعب از پارس جنوبی رسید.

وی با بیان اینکه سال آینده سه فاز پارس جنوبی به بهره برداری خواهد رسید گفت: به این ترتیب پارس جنوبی با ۲۷ فاز دریایی و ۲۵ پالایشگاه به کار خود ادامه خواهد داد تا نماد سرافرازی ملی در شرایط سخت باشد . عسلویه نمونه کوچکی از ایران ایده آل است.

افزایش تولید روزانه گاز تا هزار میلیون متر مکعب

وزیر نفت در تشریح روند توسعه و تولید در فاصله سال‌های ۹۱ تا ۹۷ گفت: در سال ۹۱ ، ۶۲۲ میلیون متر مکعب تولید داشتیم که امسال این رقم به ۸۴۱ میلیون متر مکعب رسیده و در سال ۹۸ به ۸۸۰ میلیون متر مکعب و در سال ۹۹ به ۹۵۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید و به این ترتیب تولید ما به زودی روزانه به هزار میلیون متر مکعب می رسد.

زنگنه با اشاره به افزایش تولید گاز گفت: این افزایش باعث کاهش سهم سوخت مایع نیروگاه‌ها شده است به طوری که از ۴۳ درصد به زیر ده درصد در استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها رسیده‌ایم که اگر ادامه می‌یافت گوگرد موجود در هوا منجر به آلودگی می شد.

وزیر نفت گفت: امسال گاز صنایع کم نشد و هیچ افت فشاری گزارش نشده است ضمن اینکه در زمینه ارسال گاز به نیروگاه ها ، صنایع و پتروشیمی و صادرات رکورد زده ایم.

وی همچنین به کاهش گازهای فلر اشاره کرد و گفت: از نظر زیست محیطی در حال حاضر میزان فلرها در پالایشگاه‌های یک تا پنج کاهش یافته است.

برای تامین تجهیزات از برجام استفاده کردیم 

وی در ادامه این مراسم با اشاره به اثرات برجام در صنعت نفت گفت: ما به برکت برجام توانستیم کالاها و تجهیزاتی را که نیاز داشتیم وارد کنیم و ایستگاههای جداسازی سولفور راه اندازی می‌شود و به این ترتیب بخش اصلی آلودگی رفع می شود.

زنگنه تاکید کرد: آنچه انجام شده نماد اقتصاد مقاومتی بوده است ما از زمان نفس کشیدن برجام توانستیم استفاده کنیم اما در حال حاضر بخشی از مشکلات زیست محیطی به دلیل تحریم ها است.

زنگنه با اشاره به روند توسعه پتروشیمی‌ها در فاصله سالهای ۹۲ تا ۹۷ گفت: تاکنون ۱۵ طرح با ۵.۶ میلیارد دلار به بهره‌برداری رسیده و تا پایان ۹۹  هجده طرح دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید که تحول عظیمی در صنعت پتروشمی است که بدون سروصدا ایجاد شده است.

افزایش ظرفیت پتروشیمی به ۹۴ میلیون تن در افق ۱۴۰۰

وزیر نفت در مراسم افتتاح فازهای ۱۳ و ۲۲ و ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی با تاکید بر رشد تولید محصولات پترشیمی گفت: میزان تولید محصول نهایی پتروشیمی در سال ۹۲ ۲۷ میلیون تن بوده که اکنون به ۳۱ میلیون تن رسیده و با اجرای ۱۸ طرح یاد شده به ۵۲ میلیون تن خواهد رسید یعنی دو برابر می شود.

وی درباره ارزش محصولات پتروشیمی در فاصله ۹۲ تا ۱۴۰۰ نیز گفت: در سال ۹۲ هجده میلیارد دلار ارزش محصولات پتروشیمی بوده که در سال ۹۶ به ۲۵ میلیارد دلار و تا ۱۴۰۰ به ۳۶ میلیارد دلار می رسد.

وزیر دولت روحانی با بیان اینکه تحول دیگر فازهای جدید پارس جنوبی تحول در خوراک اتان پتروشیمی‌ها است، گفت: از دیگر صنایع پایین دستی پارس جنوبی ستاره خلیج فارس بوده است. ظرفیت تولید بنزین کشور در سال ۹۲ ۵۲ میلیون لیتر بود که در سال ۹۷ به ۱۰۱ میلیون لیتر رسید و قرار است به ۱۰۵ میلیون لیتر برسد. در سال ۹۱ هیچ بنزین یورویی در کشور تولید نمی شد اما در سال ۹۷ ما به تولید ۷۶ میلیون لیتر بنزین یورو می رسیم.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تولید نفت گاز بیان کرد: در سال ۹۱ ،  ۹۴ میلیون لیتر تولید نفت گاز داشتیم که این رقم در سال ۹۷ به ۱۰۵ میلیون لیتر رسیده است.

زنگنه همچنین با اعلام این که پایانه جاسک تا قبل از ۹۹ فعال خواهد شد گفت: برای اولین بار نفت ایران از طریق مکران صادر خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش تولید پنج برابری در غرب کارون از سال ۹۲ تا ۹۷گفت: ما طی این مدت از ۷۰ هزار بشکه تولید نفت خام در غرب کارون به ۳۵۵ هزار بشکه رسیده ایم .

۲۲۶۲۲۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحریم‌ها مانع ما نمی‌شود/ بدون سروصدا کارمان را انجام می‌دهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..