تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




5 کشف مرموز زمان باستان!! (+عکس)

ما نگاهی می‌اندازیم به 5 کشف مرموز که ذهن ما را هم به اندازه مکتشفین گیج و مغشوش کرد و آنها در حال تحقیق و بررسی در مورد پیشینه شان هستند

مرموزترین کشفیاتی که باستان شناسان را مبهوت کردند

برخی از مرموزترین کشفیات باستانی در تاریخ ما کاملا تصادفی پیدا شده اند. این یافته‌های تصادفی برای سال‌های زیاد باستان شناسان را مات و مبهوت ساخته اند و تعداد زیادی از  آنها را به همان صورت در‌هاله ای از راز و رمز رها کرده اند. درحقیقت همین رازی که این کشفیات را احاطه کرده باعث جذابیتشان شده است. حالا ما نگاهی می‌اندازیم به 5 کشف مرموز که ذهن ما را هم به اندازه مکتشفین گیج و مغشوش کرد و آنها در حال تحقیق و بررسی در مورد پیشینه شان هستند.

1. جمجمه انسانی شاخ دار
 
در دهه 80 جمجمه انسانی شاخ دار عجیبی در یک تپه گورستانی در Sayre، برادفور کانتی، پنسیلوانیا یافت شد. چیزی که این یافته باستانی را عجیب می‌سازد شاخ‌های دو اینچی است که بر بالای حفره‌های چشمی ‌‌قرار دارد. این جمجمه ظاهرا همراه با اسکلت‌هایی به بلندی 7 فوت کشف شده که حدود 1200 سال قبل از میلاد دفن شده بودند. این کشفیات توسط کتابدار محترم محلی، یک مقام عالی رتبه کلیسای Presbyterian و دو پرفسور پیدا شد. این جمجمه به همراه اسکلت‌ها به موزه تحقیقات آمریکایی در فیلادلفیا فرستاده شد، اما آنها را دزدیدند و دیگر هرگز پیدا نشد.

 کشف باستانی,کشف عجیب,جمجمه, جمجمه شاخ دار
جمجمه انسانی شاخ دار

بیشتر بدانید : 5 منطقه باستانی مرموز که ردپای موجودات فضایی را می توان در آنها یافت! + عکس


2. سنگ‌های دروپا

 
باستان شناسان سال 1938 در کوه‌های Baian-Kara-Ula درمورد مرزهایی که چین و تبت را جدا می‌کند تحقیق می‌کردند که با یک سری غار روبرو شدند. درون غارها قبرهای محتوی اسکلت‌هایی با بلندای سه فوت قرار داشت که جممه‌هایی ناهنجار داشتند. دیوارهای غارها با نقاشی‌هایی از خورشید، ماه، ستاره‌ها، ....  و موجوداتی با سرهای دراز تزئین شده بود.

یکی از عجیب ترین کشفیات دیگر آنها  این دیسک‌های 12 اینچی است که به سنگ‌های دروپا مشهور شدند. 716 عدد دیسک از غارها به دست آمد. پروفسور «تسون اوم نوئی» از آکادمی‌بیجینگ برای تحقیقات تاریخی اش این اشیاء عجیب را مورد مطالعه قرار داد و بعدها فاش کرد که آنها با زبان بیگانه مرموزی پوشانده شده اند.
او متن‌ها را ترجمه کرد و ادعا کرد که یک سفینه فضایی متعلق به بیگانگان 12.000 سال پیش در منطقه Bayan Har Shan سقوط کرده است! این بیگانگان «دروپا» یا «دزوپا» نام داشتند. مردم دروپا از عهده تعمیر وسیله نقلیه خود برنیامدند و بنابراین سعی کردند خود را با شرایط زندگی روی زمین تطبیق دهند. دراین ضمن اعضای یک قبیله بومی ‌به بیگانگان حمله کرده و بیشترشان را کشتند.

احتمال می‌رود بیگانگان با مردم بومی ‌ازدواج کرده باشند و همین شناسایی اصل و منشا اسکلت‌ها را مشکل تر می‌کرد. درنهایت به دلیل اعتراضات وارد شده به پروفسور او مجبور به استعفا شد، اینکه او درست می‌گفت یا فردی دیوانه و متوهم بوده همانند این سنگ‌ها و اسکلت‌ها رازی است که هیچگاه فاش نشد.

  کشف باستانی,کشف عجیب,سنگ‌های دروپا
سنگ‌های دروپا

3. آدم‌های غول پیکر شمال آمریکا
 
سال 1933 یک اسکلت انسانی به بلندی 12 فوت در Lompock Rancho کالیفرنیا توسط سربازانی که برای ذخیره مواد منفجره و مهمات سوراخ بزرگی در زمین حفر می‌کردند از زیر خاک بیرون آورده شد. اسکلت یک ردیف دوتایی دندان داشت با تبرهای استخوانی، صدف‌های تراش خورده و کنده‌های سنگ‌های سماق با نشان‌های پیچیده احاطه شده بود.
سال 1356 اسکلت انسان غول پیکری دیگری یافت شد که ارتفاع قدش حدود 9 تا 10 اینچ بود. کارگران این اسکلت را وقتی یک تاکستان را شخم می‌زدند در غرب ویرجینیا یافتند. در سال  1895 در تولدو، اوهایو 20 اسکلت غول پیکر با دندان‌هایی دو ردیفه به اندازه دندان‌های اسکلت‌های طبیعی پیدا شدند. سال 1928 نیز یک اسکلت غول پیکر دیگر توسط کشاورزی اهل لوسیانا از زیر خاک بیرون آورده شد. این اسکلت 9 فوت و 11 اینج قد داشت. 

ادعاهای زیادی درباره این اسکلت‌های بزرگ وجود دارد، عده زیادی می‌گویند آنها متعلق به «پاگنده‌های مرموز» هستند. حال انتخاب با شماست.....

 کشف باستانی,کشف عجیب,پاگنده,آدم های مرموز,آدم های شمالی
آدم‌های غول پیکر شمال آمریکا

بیشتر بدانید : گنجینه هایی باستانی که هنوز رازشان برملا نشده! + تصاویر

4. نقشه Piri Reis
 
یک نقشه جهان قدیمی ‌توسط دریاسالار ترک- عثمانی و طراحی به نام Piri Reis گردآوری شد. اما چیزی که آن را مرموز می‌کند این است که به سختی نجات پیدا کرده و جزئیات دقیقی دارد که سواحل غربی اروپا، شمال آفریقا و ساحل برزیل در آن نشان داده شده است. جزایر مختلف اقیانوس اطلس شامل آزورس و جزایر قناری نیز نشان داده شده اند و همین طور جزیره افسانه ای آنتیلیا و شاید هم ژاپن.

یکی دیگر از مسائل گیج کننده نقشه در مورد شناخته شدن انتارکنیکاست. در کتاب‌های تاریخی آمده که انتارکنیکا حدود 1820 توسط توسط یک هیئت اعزامی‌Mikhail Lazarev و Fabian Gottlieb von Bellingshausen کشف شد. ولی این نقشه سال 1513 کشیده شده است. نقشه بر روی پوست بز کوهی کشیده شده و سال 1929 در نزدیکی توپکاپی در استانبول کشف شده و به موزه سپرده شد.
 

 کشف باستانی,کشف عجیب,نقشه باستانی
 نقشه باستانی Piri Reis

5- کفن Turin
 
لباس کتانی به اندازه واقعی که تصویر مسیح در آن دیده می‌شود. راز و رمزهای زیادی در مورد این کفن یا پوشش وجود دارد که سال‌های زیادی مورد توجه و بحث بین دانشمندان، دین شناسان، تاریخ شناسان و محققان قرار گرفته است. برخی استدلال می‌کنند که این لباسی واقعی است که جسد مسیح را با آن پوشانده اند، درحالیکه دیگران اظهار می‌دارند که این پارچه متعلق به قرون وسطاست. کلیسای کاتولیک تاکنون تصمیم قطعی اتخاذ نکرده اما پاک بندیکت 12 در موافقت با کاتولیک‌های رومی ‌آن را چهره مقدس مسیح خواند.

در سال 1988 نمونه‌هایی از پارچه در سه دانشگاه مختلف مورد آزمایش قرار گرفت: دانشگاه اکسفورد، دانشگاه آریزونا، موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس. تمام آنها به یک نتیجه رسیدند و گفتند این مصنوع مربوط به قرون وسطاست. از آن موقع اگرچه تحقیقات ادامه داشته اما آنها هنوز بر همین عقیده اند. از سال 1578 این کفن در ابریشم قرمز پنهان شده و در یک صندوق نقره در کلیسای کوچک کفن مقدس در کلیسای جامع سنت جان در بوداپست تورین ایتالیا نگهداری شده است تا این راز در ذهن‌های ما باقی بماند.

 کشف باستانی,کشف عجیب,کفن مسیح
کفن مسیح یا کفن قرون وسطایی

بیشتر بدانید : گورستان ۴ هزار ساله ترسناکی که اجسادش کاملا سالم مانده اند! +عکس

بیشتر بدانید : برترین کشفیات باستان شناسی 2018/ از کودکان قربانی تا قدیمی ترین ماءالشعیر

بیشتر بدانید : قدیمی ترین جواهرات متعلق به 130.000 سال پیش! + عکس

بیشتر بدانید : سکونتگاه‌های اولیه انسان‌ها در ایران و جهان کجا بوده است؟


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «5 کشف مرموز زمان باستان!! (+عکس)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..