تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۴.۷ کیلومتر از منوریل قم به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،سید مرتضی سقائیان‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، گفت: برای توسعه قم به‌زودی مجمع مشورتی با حضور نهاد‌های مختلف تشکیل خواهد شد.

وی افزود: برخورداری از محیط‌زیست پایدار، سالم‌سازی عبور و مرور شهری، کیفیت سیما و منظر و اعتلای جایگاه بین‌المللی شهری قم ازجمله مهم‌ترین سیاست‌های شهرداری بوده است.

شهردار قم ابراز کرد: برخی مشکلات اقتصادی و ارزی اخیر سبب شده تا سیر برنامه‌های عمرانی شهرداری کندتر از سال‌های اخیر شده باشد. شهرداری قم قصد خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سال جاری داشت درحالی‌که در کل کشور این تعداد اتوبوس نو اصولاً وجود نداشت.

سقائیان نژاد تصریح کرد: تا قبل از عید امسال تعداد قابل‌توجهی اتوبوس درون‌شهری با تلاش‌های بسیار زیادی خریداری و وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌شود. با وجود مشکلات اقتصادی و تحریمی موجود در کشور برنامه‌های توسعه و پروژه‌های عمرانی قم نسبت به شهر‌های دیگر وضعیت مطلوب‌تری دارد.

وی تأکید کرد: بودجه‌نویسی عملیاتی شهرداری قم تا ۷۰ درصد تحقق پیداکرده است، راه‌اندازی سیستم عملکرد بودجه، راه‌اندازی سیستم استراتژیک بازخورد شهرداری قم، راه‌اندازی جبران خدمت کارکنان ازجمله مسائل مهمی بوده که در چهار سال در قم عملیاتی شده است.

شهردار قم تأکید کرد: ۱۱۰ میلیارد پروژه شهرداری قم از دیشب عملاً افتتاح و از امروز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. بودجه شهرداری از ۱۱۰۰ میلیارد تومان به ۲۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش پیداکرده است. ۹۵ بودجه سال ۹۷ شهرداری به‌صورت ۱۰۰ درصدی تحقق پیداکرده است.

افزایش سرانه فضای سبز یکی از اهداف مهم شهرداری قم

سقائیان نژاد با اشاره به بودجه سال ۹۸ شهرداری قم گفت: در بودجه سال آینده اعتبارات ۷۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت و همچنین ظرفیت فاینانس بیان‌نشده است، با احتساب این ارقام بودجه سال آینده به ۳۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. سرانه فضای سبز شهری قم در حال حاضر ۱۹ متر است، هدف‌گذاری شهرداری در این زمینه رسیدن به سرانه ۲۷ متری است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ بیش از ۳۰۳ هزار تن آسفالت در سطح شهر قم توزیع‌شده است. امسال ۱۱۰ بوستان جدید در قم افتتاح‌شده است، آغاز عملیات عمرانی ۶ سالن ورزشی، احداث باغ پرندگان، احداث بوستان کوثر و باغ ۱۰۰۰ هکتاری قم از مهم‌ترین پروژه‌هایی بوده که در سال ۹۸ به‌صورت متناوب افتتاح می‌شود، این پارک در سه سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

شهردار قم ادامه داد: احداث تقاطع امینی بیات، ادامه فاز ۵ عمار یاسر، احداث تقاطع کیوانفر به امام (ره) و ادامه بلوار جمهوری به میدان امام حسین (ع) از پروژه‌های شاخص سال ۹۸ است. فاز نخست متروی قم سال آینده افتتاح می‌شود، ۱۱ بسته از تجهیزات قطار شهری کاملاً وارداتی بوده و مشکلات ارزی عملیات افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها را با مشکل همراه کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای استفاده از زباله‌های شهری گفت: هر روز ۷۲۰ تن زباله از سطح شهر قم جمع‌آوری می‌شود، در پایان این هفته با فراهم کردن تجهیزات تبدیل به کود کمپوست هرروز ۳۰۰ تن از این زباله‌ها تبدیل می‌شوند، از سال آینده ۶۰۰ تن زباله به کود کمپوست تبدیل می‌شود، تفکیک از مبدأ در قم به ۱۶ درصد رسیده است.

شهردار قم بیان کرد: در حال حاضر ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی در قم فعال است، کمیته‌های هشت‌گانه برای استقبال از مسافران نوروزی در قم تشکیل‌شده است. در سال ۹۸ سعی می‌شود فرهنگ شهروندی به‌صورت جدی در شهرداری قم دنبال شود.

سقائیان نژاد گفت: ۴.۷ کیلومتر از منوریل قم به‌صورت قطعی ادامه پیداکرده و به بهره‌برداری می‌رسد، تلاش می‌شود این پروژه به بخش خصوصی واگذار شود، کارکرد توریستی و تفریحی در این پروژه دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: در مسئله بازآفرینی بافت‌های فرسوده سال ۹۶ و ۹۷، ۱۷ محله در نظر گرفته‌شده بود که ازاین‌بین ۱۶ محله به‌صورت کامل توسط شهرداری انجام و تنها محله باغ پنبه توسط راه و شهرسازی بهسازی و ترمیم شد.

شهردار قم اضافه کرد: توزیع عادلانه سرانه‌های شهری در بودجه‌نویسی سال ۹۸ در دستور کار قرارگرفته است، بودجه منطقه دو از ۲۵ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد و بودجه منطقه شش نیز با جهشی قابل‌توجه به ۴۷ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.

انتهای پیام/ت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۴.۷ کیلومتر از منوریل قم به بهره برداری می رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..