تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید ارقام زراعی و باغی در کشورافزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،معاون وزیر جهاد کشاورزی گلستان کاظم خاوازی عصر امروز در جلسه‌ای که درمرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد گفت: اقدامات بسیار ارزنده و خوبی در مرکز تحقیات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان انجام شد و امروز شاهد چند رقم باقلای جدید هستیم.

وی افزود: یکی از ارقام جدید باقلای تولید شده در این مرکز قابلیت استفاده به‎عنوان علوفه و باقلای خوراکی را دارد که از میزان تانن بسیار پایینی برخوردار است و با استقبال خوب بهره‎برداران و صاحبان صنایع همراه بوده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در مرکز تحقیقات گرگان در مورد کشت عادی گندم مشکل نداریم و تنوع عظیمی از ارقام مختلف در اختیار داریم که می‎توانند نیاز‌های بخش‎های آبی را تحت پوشش قرار بدهند.

وی ادامه داد: چند رقم گندم مقاوم به شوری را معرفی کردیم تا در مناطق متعددی که آب و خاک مبتلا به شوری است مورد استفاده قرار بگیرد.

وی درخصوص توسعه و بومی‎سازمی کشت نشایی که به همت مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان اتفاق افتاد، اشاره کرد وگفت: با توجه به موضوع آب، کشت نشایی می‎تواند تحول عظیمی را در بخش کشاورزی ایجاد کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: در صورتی که طرح کشت نشایی موفق شود از اسفندماه چشم‎انداز بسیار وسعیی از اراضی دیم که به‎دلیل سردسیر بودن امکان کشت در آن‌ها وجود نداشت زیرکشت کلزا خواهد رفت.

خاوازی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی توسط مجری طرح دانه‎های روغنی با همکاری موسسات تحقیقاتی ما در حال انجام است، گفت: ما برای هر اقلیم و هر وضعیت آب و خاک می‎توانیم ارقام مناسبی را معرفی کنیم و این کار را به شدت توسعه دهیم.

وی گفت: در حوزه باغبانی نیز ارقام بسیاری زیادی را که دیررس هستند و می‎توانند در سرمای پاییزه نجات یابند در دست معرفی داریم و امیدوارم جشنواره رقم که خردادماه سال آینده برگزار می‎شود با جشنواره سال‎های گذشته قابل مقایسه نباشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: در پنج سال گذشته سرعت تولید ارقام زراعی و باغی در کشور حدوداً سه و نیم برابر شده است.

خاوازی با اشاره به آخرین نتایج خشکه‎کاری برنج در گلستان گفت: مشکل علف‎های هرز در خشکه‎کاری برنج با تحقیقات انجام‎شده حل شده و سموم و علف‎کش‎هایی برای کنترل علف‎های هرز معرفی شدند.

وی ادامه داد: ارقام مختلفی از برنج وجود دارد که می‎تواند به صورت خشکه‎کاری کشت شوند، ولی غربالگری انبوهی از لاین‎ها که لاین‎های بی‎هوازی هستند در دستور کار ما قرار دارد و در بین آن‌ها ارقام خوبی وجود دارد که می‎توانند برای خشکه‌کاری مورد استفاده قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: بسته خشکه‎کاری برنج از طریق تحقیقات در حال تکمیل است و پس از کامل شدن در اختیار بهره‎برداران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /گ

سه برابر شدن تولید ارقام زراعی و باقی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید ارقام زراعی و باغی در کشورافزایش یافته است.»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..