تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دومین جشنواره بیدمشک در ارومیه افتتاح شد

ساعت: 20:22 منتشر شده در مورخ: 1397/12/25 شناسه خبر: 1468520

مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بیدمشک ارومیه عصر امروز در میدان امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بیدمشک ارومیه، با حضور امیر سحابی معاون خدمات شهری شهرداری، فرهنگ صفایی‌پور قائم‌مقام سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، محمدرضا علیزاده امامزاده رییس شورای شهر ارومیه و جمعی دیگر از مسوولان استانی و شهرداری ارومیه و با حضور باشکوه مردم در میدان امام خمینی(ره) ارومیه در جوار مسجد جامع تاریخی این شهرستان برگزار شد.

امروزه احیای آداب و رسوم گذشتگان از اهمیت بالایی برخوردار است

محمدرضا علیزاده امامزاده در این جشنواره ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد شهادت شهید مهدی باکری و عرض ارادت به مقام شامخ شهدای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امروز دیگر اثری از سنت‌های قدیمی آذربایجان وجود ندارد در حالی که این رسم و رسوم در حدود ۲۰ تا ۳۰ سال پیش وجود داشت و دلیل این فراموشی آیین‌های قدیمی سبک زندگی شهرنشینی است.

وی افزود: امروزه از همه مسؤولان فرهنگی این انتظار می‌رود که نسبت به احیای سنت‌های قدیمی در ارومیه و آذربایجان‌غربی تلاش خود را انجام دهند و در این راستا نباید فراموش کرد که آداب و رسوم خاص هر منطقه باید شناسایی و حتما هر شهرستان و منطقه به نام آن رسم و آیین در سطح کشور و جهان معرفی شود.

رییس شورای شهر ارومیه ادامه داد: مسؤولان باید در نظر داشته باشند که تنها بیدمشک و مراسم عرق‌گیری آن در ارومیه حفظ نشود چرا که سایر آیین‌ها و بازی‌های بومی و محلی ارومیه نیز باید برای همگان معرفی شوند.

حفظ و احیای سنت عرق‌گیری بیدمشک ارومیه وظیفه همگانی است

امیر سحابی در افتتاحیه مراسم دومین جشنواره بیدمشک ارومیه که در محوطه میدان امام خمینی(ره) ارومیه در جوار مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نوروز ایرانی با سابقه پنج هزار ساله از دوران سومریان بر جای مانده و داشتن جشنی با چنین قدمت برای همه ایرانیان افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه شکوفه درخت بیدمشک از نخستین درخت‌هایی است که در آستانه نوروز شکوفه داده و به پیشواز نوروز می‌رود، افزود: مردم ارومیه نیز با شکوفه بیدمشک به نوروز سلام می‌دهند و از گذشته‌های دور عرق‌گیری بیدمشک در این دیار وجود داشته و در حال حاضر حفظ و احیای این سنت دیرینه وظیفه همگانی مردم است و در این راستا دومین جشنواره بیدمشک در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، برگزاری مراسم سنتی تکم‌گردانی، سایماچی‌لار، اجرای موسیقی سنتی عاشیقی و اجرای نمایش تئاتر از جمله برنامه‌های این مراسم بود که در آستانه نوروز فضایی شاد و مفرح برای حضار به ارمغان آورد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دومین جشنواره بیدمشک در ارومیه افتتاح شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..