تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خودرو‌های تاریخی فردا در خیابان‌های تهران رژه می روند

خودرو‌های تاریخی فردا در خیابان‌های تهران رژه می روندبه گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رالی شهری خودروهای تاریخی، یکشنبه ۲۶ اسفندماه در تهران و البرز با شرکت حدود ۱۲۰ دستگاه خودرو کلاسیک و تاریخی برگزار می‌شود. این خودرو‌ها از صبح فردا (حدود ۹:۳۰) در دو مسیر حرکت می‌کنند؛ ۶۰ دستگاه از این خودروهای کلاسیک قرار است مسیر کرج، کاخ مروارید، بلوار ارم، آزادراه کرج، تهران، خیابان پاسداران و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را طی کنند و ۶۰ دستگاه دیگر نیز از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد حرکت خود را آغاز می‌کنند و با گذر از میدان تجریش، خیابان شهید باهنر به مجموعه نیاوران می‌رسند.

قدمت این خودرو‌ها که ساخت کمپانی‌های آمریکا و اروپا هستند، به سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۷۰ برمی‌گردد. برخی از این اتومبیل‌ها پلاک تاریخی سازمان میراث فرهنگی را گرفته‌اند و یک اثر تاریخی به شمار می‌آیند.

این چهارمین مانور خودروهای کلاسیک در تهران است که به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار می‌شود و این‌بار انگیزه آن فرارسیدن نوروز باستانی است. این رالی‌ها تا کنون بدون اطلاع‌رسانی قبلی و بیشتر با حالت غافلگیرانه در شهر اجرا شده‌اند.

رالی خودرو‌های کلاسیک که معمولا با هماهنگی و همراهی پلیس راهور در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک شهر انجام می‌شود، برخلاف روتین رالی‌های دیگر، انگیزه آن، دادن مسابقه و یا برد و باخت نیست، بلکه بیشتر، هدف آن نمایش بخشی از میراث صنعتی و یادآوری تاریخچه ورود خودرو به ایران است.

انتهای پیام/

رژه خودروهای تاریخی در تهران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خودرو‌های تاریخی فردا در خیابان‌های تهران رژه می روند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..