تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا پونک محله مناسبی برای زنان خانه‌دار است؟

اما محله برای پاسخ‌گویی به نیازهای زنان خانه‌دار باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد. در ادامه برای زنان خانه‌داری که به خرید آپارتمان در پونک فکر می‌کنند این محله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ضرورت اوقات فراغت و مشارکت اجتماعی

یک محله برای تمامی ساکنانش باید فضاهایی برای گذران اوقات فراغت و مشارکت اجتماعی فراهم کند. اما برای زنان خانه‌دار که بیشتر ساعات روزانه خود را در حوزه خانه و خانواده سپری می‌کنند چنین فضاهایی برای برقراری ارتباط و تعامل با دیگر اهالی محله ضرورت بیشتری دارد. از این منظر خرید و یا اجاره آپارتمان در پونک گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این محله سرانه فضای سبز بالا و پارکهای متعدد دارد و هم سرای محله‌ فعال که کلاس‌های متعددی برای زنان برگزار می‌کند و به بستری برای مشارکت محلی و اجتماعی زنان تبدیل شده است.

قطب تفریحی غرب تهران

بوستان زیبای نهج‌البلاغه به وسعت 35 هکتار که از قطب‌های تفریحی غرب تهران به شمار می‌آید در این محل واقع شده است. از ابتدا تا انتهای این پارک، رودخانه پونک می‌گذرد که در اطراف آن پیاده‌روهای طبقاتی مناسب پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ساخته شده است. در این بوستان امکان قایق‌سواری، ایستگاه بازی کودکان و ... هم وجود دارد. نهج‌البلاغه موقعیتی بی‌نظیر برای تفریحات خانوادگی است و به ویژه شب‌ها بسیار شلوغ می‌شود.

مایحتاج خانگی و مراکز خرید

علاوه بر مغازه‌ای پراکنده محلی، باید به مرکز خرید بوستان اشاره کرد که بسیار شلوغ و پرتردد است. این مرکز سال ۱۳۷۴ افتتاح شده و دارای بیش از ۱۰۰۰ واحد تجاری و اداری است. چندین شعبه بانک و نمایندگی بیمه هم در این پاساژ دفتر دارند. از مواد غذایی، رستوران و کافه و مغازه‌های فروش لوازم خانگی، لباس کفش و کیف و در بوستان وجود دارد. در میدان پونک و ضلع غربی بوستان، فروشگاه زنجیره‌ای و شبانه‌روزی شهروند قرار گرفته که از محله‌های اطراف هم برای خرید روزانه مراجعه‌کننده دارد. مرکز خرید تیراژه هم که در کل تهران مشهور است به مغاره‌های برندهای خارجی‌ و امکانات تفریحی‌اش از جمله کافه‌ها، رستوران‌ها و مهم‌تر از همه سرزمین عجایب برای کودکان.

آیا پونک محله‌ای امن است؟

به طور کلی پونک محله‌ای نوساز است و کوچه‌های تنگ و باریک که عموما به زنان احساس ناامنی می‌دهند در آن به ندرت دیده می‌شود. هر چه یک محله فضاهای فرسوده و بی‌دفاع کمتری داشته باشد، امن‌تر است و زنان حضور بیشتری در سطح محله دارند. نتایج تحقیقی که از طریق توزیع پرسشنامه در محله گستان پونک انجام گرفته میزان انجام فعالیت‌های 34 درصد از زنان در فضای عمومی را زیاد و فعالیت 37.7 درصد را خیلی زیاد عنوان کرده است. اگرچه این زنان به موارد آزاردهنده‌ای چون زمین‌های تجهیزنشده و بلااستفاده کاج، پیاده‌روهای باریک و غیرمسطح و بعضا نورپردازی ضعیف معابر در ساعات شب اشاره داشته‌اند.

راهنمای خرید مسکن

اگر تصمیم به خرید خانه در پونک گرفته‌اید، به سایت دیوار مراجعه و تعداد زیادی آگهی را مقایسه کنید. در دیوار می‌توانید آگهی‌ها را بر اساس معیارهای مشخص مانند سن بنا، بودجه و متراژ مورد نظر، تعداد اتاق خواب و ... بررسی کرد. در ضمن توصیه می‌شود از راهنماهای ارائه شده در وبلاک دیوار نیز کمک بگیرید. در بلاگ دیوار از بررسی کف خانه، درب و پنجره‌ها، سیم‌کشی، لوله‌کشی و کلا تاسیسات ساختمان گرفته تا چالش‌ها و نکات حقوقی خرید مسکن به طور کامل به مخاطبان توضیح داده شده است.

2121




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا پونک محله مناسبی برای زنان خانه‌دار است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..