تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای بیش از ۱۵۰۰ ویژه برنامه نوروزی در پایتخت/ «هنر برای همه» پایانی برای کنسرت و تئاتر‌های لاکچری

اجرای بیش از ۱۵۰۰ ویژه برنامه نوروزی در پایتختبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اشاره به جنایت هولناک نیوزلند در نشست با اهالی رسانه اظهار کرد: ستاد برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی هنری از اوایل اسفندماه کار خود را به صورت جدی آغاز کرد، رویکرد برنامه‌های این ستاد بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب شکل گرفته و وظیفه ما و شماست که اجازه ندهیم سرفصل‌ها و اهداف این بیانیه کمرنگ شود.

وی افزود: مخاطبان برنامه‌های نوروز سازمان فرهنگی هنری بیشتر نوجوانان و جوانان هستند و پرهیز از اسراف، اخلاق و خانواده، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، همدلی و اخلاق، انسجام خانواده و... اهدافی است که سازمان در برنامه‌های نوروزی آن را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: ۲۵ عنوان برنامه با ۱۶۰۰ اجرا برای نوروز قطعی شد که از این تعداد ۸ برنامه فراگیر و دارای ظرفیت ملی هستند، برنامه‌ها در دوبخش اجرا می‌شود، بخش نخست فصل دل تکانی است که پیش از نوروز برگزار می‌شود و فرهنگ سرای نوروز هم جشنواره‌های نوروزی هستند که در ایام نوروز و سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

مهمانی لاله‌ها برنامه‌ قبل از نوروز است

اوحدی با بیان اینکه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، نکات کلیدی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در گام دوم است، ادامه داد: مهمانی لاله‌ها از جمله برنامه‌های قبل از نوروز است که طی این برنامه مزار شهدا غبارروبی و از خانواده معزز آنان دلجویی می‌شود. «مهر آیین» هم عنوان دیگر برنامه‌ای است که در آن، منازل خانواده شهدا توسط افراد داوطلب نظافت و تعمیر شد و این برنامه تا ۲۹ اسفندماه ادامه دارد.

نوروزگاه سیار به مناطق مختلف تهران می‌روند

وی تصریح کرد: ۴ اتوبوس سیار با عنوان نوروزگاه سیار به مناطق مختلف تهران می‌روند و به مردم خدمات فرهنگی هنری ارائه می‌دهند،«یک عید، یک کتاب» هم عنوان برنامه در فضای مجازی است که دو کتاب خوب برای ایام نوروز به نوجوانان معرفی کردیم تا مطالعه و خلاصه نویسی کنند و در نهایت به بهترین خلاصه نویسی جوایزی اهدا خواهد شد.

اوحدی تصریح کرد: پخت شیرینی‌های خانگی توسط بانوان در همه فرهنگسرا‌ها انجام می‌ شود که پس از پخت، عواید فروش به خانواده‌های بی بضاعت اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد:«درخت آرزوها» عنوان دیگر برنامه‌ای در جنوب تهران است که در آن، کودکان آرزوهایشان را نوشته و بر روی درختان آویزان می‌کنند، درخت‌ها مقابل فروشگاه‌های بزرگ جانمایی می‌شوند تا کسانی که علاقه‌مند برآورده کردن این خواسته‌ها هستند، دسترسی به خانواده‌ها داشته باشند.

اوحدی گفت: حکمت علوی ۲۹ اسفند و به مناسبت روز پدر برگزار می‌شود، داوطلبان ۵۰ حکمت از نهج البلاغه را از سایت دریافت می‌کنند و سپس مسابقه‌ای بین آن‌ها برگزار و به برگزیدگان جایزه اهدا می‌شود.

وی ضمن اشاره به همکاری سازمان فرهنگی هنری با شبکه یک سیما در ایام نوروز گفت: عید علوی در روز ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) در باغ موزه قصر برگزار و به صورت زنده روی آنتن شبکه یک خواهد رفت. در شب عید مولود کعبه نیز ۱۰ هزار گلدان شمعدانی بین مردم توزیع می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری در ادامه از مشارکت سازمان برای انتخاب مردمی چهره سال در برنامه «فرمول یک» خبر داد و گفت: بنر‌هایی از افراد کاندید در بیلبورد‌ها نصب شده و مراحل نهایی داوری شب عید انجام می‌شود، به نظرم این برنامه یک همکاری خوب بین سازمان فرهنگی هنری و سازمان صدا و سیما محسوب می‌شود.

وی در ادامه در تشریح برنامه‌های چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: در شب چهارشنبه سوری فانوس‌های آرزو‌های کودکان مناطق محروم به آسمان پرتاب می‌شود، باغ موزه قصر، باغ موزه هنر ایرانی، میدان امام حسین، میدان آزادی، باغ کتاب، فرهنگسرای خاوران، بهمن و ولاء هم مکان‌هایی است که تئاتر‌های خیابانی، حافظ خوانی و سایر برنامه‌های جشن نوروز در این مکان‌ها برگزار خواهد شد.

اوحدی گفت: در ایام نوروز ۲۲ کتابخانه از ۸ صبح تا ۱۸ عصر و ۱۱ کتابخانه دیگر هم با عنوان «اردوی کتابخانه نوروزی»از ۸ صبح تا ۱۱ شب پذیرای دانشجویان و افراد علاقه‌مند به کتابخوانی خواهند بود.

وی ادامه داد: مبعث دل‌ها هم جشنی ویژه مبعث حضرت پیامبر اکرم (ص) است که در مناطق مختلف اجرا می‌شود، بزرگترین جشن این روز فرخنده در باغ کتاب برگزار و به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری ضمن اشاره به عیدانه عروسکی در پردیس تئاتر تهران بیان کرد:۱۶ برنامه تهران گردی تدوین شده است، مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ یا شماره ۱۸۳۷ از برنامه‌های تهران گردی آگاه شوند، شکوفه‌های زندگی هم برنامه‌ای در فضای مجازی ویژه خانواده‌ها است.

اجرای «عیدانه ایران سرا» با همکاری معاونت صنایع دستی

اوحدی گفت: «عیدانه ایران سرا» برنامه ای است که با همکاری معاونت صنایع دستی انجام می شود، طبق سالهای گذشته «ماهی حوض قصه ها» را خواهیم داشت که مردم می توانند از ۳ فروردین به بعد ماهی های قرمز خود را به فرهنگسرا تحویل دهند و به ازای یک ماهی یک کتاب دریافت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری کنسرت ها و تئاترهای لاکچری در سال جاری، مردم را گلایه مند کرد، گفت: «طرح هنر برای همه» به تئاتر و کنسرت های لاکچری پایان می بخشد، محمد معتمدی نخستین هنرمندی بود که برای مشارکت در این طرح آمادگی خود را اعلام کرد.

اوحدی افزود: با همکاری محمد معتمدی، به مدت یک هفته پردیس تئاتر تهران میزبان کنسرت با بلیط ۲۵ هزار تومانی خواهد بود، یک شب از این کنسرت  به خانواده شهدا و یک شب کودکان بی بضاعت اختصاص دارد که به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

هنر برای همه در نوروز ۹۸ اجرا می شود

رئیس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: البته هنرمندان دیگری هم برای این طرح داوطلب شده اند و «هنر برای همه» در طول سال ۹۸ برگزار خواهد شد که اسامی هنرمندان دیگر در روزهای بعد اعلام می شود.

اوحدی در پایان از برگزاری مجدد جشنواره فیلم شهر در سال ۹۸ خبر داد و گفت:این جشنواره در تیرماه ۹۸ برگزار و جزئیات آن در نشست خبری سال جدید تشریح می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای بیش از ۱۵۰۰ ویژه برنامه نوروزی در پایتخت/ «هنر برای همه» پایانی برای کنسرت و تئاتر‌های لاکچری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..