تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۱ هزار بیمار مبتلا به ایدز شناسایی نشده اند/ اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی کلید خورد

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به آمار مبتلایان به ایدز در ایران گفت: در ایران 38 هزار بیمار مبتلای به ایدز شناسایی شدند و بر اساس پیش بینی ما 59 هزار نفر فرد مبتلا به ایدز هستند و این بدان معناست که  42 درصد بیماران را شناسایی نکرده‌ایم و این آمار کمی نیست.

وی اظهار کرد: علی رغم اینکه فضاها برای اطلاع رسانی و آشنایی مردم با ایدز بهتر شده اما هنوز در رسانه‌ها و صدا و سینما نمی‌توانیم درمورد ایدز صحبت کنیم.

رئیسی با بیان اینکه حدود یک میلیون و 200 هزار معتاد تحت پوشش داریم، گفت: افرادی که تحت پوشش قرار دادند کانون‌های مناسبی برای بیماریابی هستند و برنامه داریم تا بیماریابی مناسب بتوانیم مبتلایان را شناسایی کنیم.

توزیع تست‌های خودارزیابی ایدز در داروخانه‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به توزیع تست‌های ایدز در داروخانه‌ها گفت: خوشبختانه تصمیم مهمی گرفته شد تا دست‌های خود ارزیابی ایدز را در داروخانه‌ها توزیع کنیم و از مرحله پایلوت آن نتیجه مثبتی گرفتیم.

وی با اشاره به غربالگری مادران باردار و نوزادان درزمینه بیماری ایدز گفت: ما با غربالگری می‌توانیم شمار زیادی از مبتلایان را شناسایی کنیم چرا که هر بیمار 12 هزار دلار هزینه دارد و با پیشگیری بسیاری از هزینه‌ها کاهش خواهد یافت و انتظار داریم 42 درصد شناسایی نشده شناسایی شوند.

ما 3 هزار و 200 یونیت دندان پزشکی در کشور داریم

رئیسی درباره خدمات دندان پزشکی در حوزه بهداشت گفت: ما 3 هزار و 200 یونیت دندان پزشکی در مراکز دندان پزشکی کشور داریم و برنامه ما این است که بتوانیم با پیش گیری هزینه مردم را کاهش دهیم چرا که 22 درصد پرداختی‌ از جیب مردم در حوزه دندان پزشکی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی گفت: این مدارس به زودی راه اندازی خواهند شد تا ما کمتر شاهد بروز پوسیدگی در دانش آموزان و جامعه آینده باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۱ هزار بیمار مبتلا به ایدز شناسایی نشده اند/ اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی کلید خورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..