تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افراد مجهول الهویه از خدمات بیمه بهره‌مند می‌شوند

موهبتیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی رئیس سازمان بیمه سلامت در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی برای کمک به افراد مجهول‌الهویه در سال ۹۸ که امروز در ساختمان این مجتمع برگزار شد، اظهار کرد: پیش از این بار‌ها تاکید شده بود و در حال حاظر نیز تاکیدی بسیار بر این موضوع شده است که نباید هیچ کس برای مشکلات مالی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی معطل شود یا با مشکل روبرو شود. در این بین افراد مجهول الهویه هستند از مهم‌ترین دسته افرادی هستند که برای استفاده از خدمات بیمه سلامت دچار مشکل هستند؛ بنابراین بنا داشتیم با همکاری سازمان بهزیستی برای کمک به این افراد اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اتفاق امروز تفاهم نامه‌ای است بین بیمه سلامت و سازمان بهزیستی برای کمک به این افراد و قطعا تا حد زیادی مشکلات آن‌ها را برطرف خواهد کرد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد در گروه‌های سنی متفاوت این مشکل را داریم؛ نوزادان افراد میانسال و حتی سنین بالا که برای دریافت خدمات هنگام بستری با مشکلات زیادی مواجه بودند.

موهبتی افزود: با توجه به این که استفاده از خدمات بیمه سلامت حق این افراد است، نظامی طراحی شد تا افراد مجهول الهویه‌ای که از طرف سازمان بهزیتی معرفی می‌شوند، بتوانند بدون دفترچه و با یک معرفی نامه از این خدمات استفاده کنند.

موهبتی گفت: به این افراد فرصتی سه ماهه داده می‌شود تا به جای اداره کل و طی مراحل اداری معرفی‌نامه شناسایی دریافت کنند؛ در طول این بازه می‌توانند به راحتی با اخذ این معرفی نامه‌ که در طول این سه ماه اعتبار آن تداوم پیدا می‌کند، مانند بیمه شدگان از این خدمات استفاده کنند.

رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: این عزیزان بعد از دریافت مشخصات رسمی می‌توانند مثل مردم عادی از خدمات بیمه استفاده کنند؛ نمی‌توان آن‌ها را در نظر نگیریم و امیدواریم با کمک قوه قضائیه مشکلات به زودی مشکلات آنها رفع شود.

افراد مجهول الهویه تمایل ندارند به بهزیستی مراجعه کنند

وی تاکید کرد: همچنین می‌توان با دادن این حوزه به سازمان بهزیستی، ما با این سازمان طرف باشیم یا به طور مستقیم به سازمان بیمه سلامت سپرده شود؛ بسیاری از افراد مجهول الهویه تمایلی به مراجعه به بهزیستی ندارند و شاید بتوانیم از طریق بیمه با آن‌ها ارتباط بگیریم، پنج هزار صندلی هست، اما چیزی حدود ۲۰ هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

موهبتی یادآوری کرد: امیدوار هستیم دستور‌العمل را پیش از تعطیلات نوروزی به استان‌ها ابلاع کنند تا اگر کسی در تعطیلات نوروز به این خدمات احتیاج پیدا کرد، از آن استفاده کند.

رئیس سارمان بیمه سلامت گفت: بودجه‌ای خاص به این بخش اختصاص نیافته و ردیفی جداگانه نداشته‌ایم، اما امیدواریم تا در سال آینده به عنوان موضوعی جداگانه برای اخذ بودجه مطرح کنیم؛ البته بودجه‌های خاص مانند اختصاص سه میلیارد برای سالمندان داشته‌ایم.

در ادامه مراسم وحید قبادی دانا گفت: این امکان فراهم شد تا افراد مجهول الهویه یا معلولین در مدتی که بستری هستند، از تسهیلات بیمه استفاده کنند زیرا این اقدام حق آن‌هاست.

وی ادامه داد: ممکن است در مراحل ابتدایی اشکالاتی در اجرای این طرح باشد، اما امیدواریم به سرعت عملیاتی شود.

قبادی دانا گفت: عمده این افراد در مراکز توانبخشی نگهداری و با حکم قاضی ارجاع شده‌اند؛ متاسفانه هنوز در خدمات سرپایی نیز پوشش مناسبی نداریم و امیدوار هستیم به زودی برطرف شود؛ در این تفاهم نامه امکان استفاده از خدمات بیمه برای افراد مجهول الهویه فراهم شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افراد مجهول الهویه از خدمات بیمه بهره‌مند می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..