تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بومی در مدارس/ حمایت از کالای داخلی را از بوفه مدارس آغاز کرده‌ایم

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بومی در مدارس/ حمایت از کالای داخلی را از بوفه مدارس آغاز کرده‌ایمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در جمع خبرنگاران، با اشاره به مصوبه امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر حمایت از کالای داخلی  اظهار کرد: موضوع اصلی این مصوبه رصد و پیگیری حمایت از کالای داخلی  بود که از اردیبهشت ماه و پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح شد و در جلسه امروز گزارشی از این مصوبات ارائه شد و وزارت آموزش و پرورش گزارش را ارائه داد.

وی ادامه داد: در دو بخش فرهنگی و تبلیغی کار کرده‌ایم و به طور قطع با ظرفیت موجود و اهتمام همکاران اقدامات خوبی در این حوزه شکل گرفته است.

بطحایی با اشاره به نمایشگاه‌هایی که در حوزه حمایت از کالای ایرانی امسال برگزار شده‌است، گفت: در تمام استان‌های کشور کارگاه‌های آموزشی را برای دانش آموزان برگزار کردیم؛  همچنین اردوهایی در مراکز تولیدی برگزار شد تا دانش آموزان از  نزدیک شاهد تولید محصولات کاملا ایرانی باشند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم تا در شرایط فراز و نشیب کشور دانش آموزان با محصولات ایرانی و ضرورت استفاده از آنها آشنا شوند همچنین در مورد خرید کالا و نوشت افزار ایرانی فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم چراکه  نمادهایی که در کالای داخلی به کار رفتند برای فرزندان ما حاوی نکات فرهنگی خوبی هستند.

استفاده از کالای خارجی مغایر با اصول تعلیم و تربیت

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: کالاهای خارجی علاوه بر آنکه ضربه اقتصادی به کشور وارد می‌کنند، از نظر فرهنگی هم مخرب هستند و سبب ترویج روحیه پرخاشگری در کودکان می‌شوند و استفاده آنها مغایر با اصول تعلیم و تربیت است.

بطحایی درباره ترویج  استفاده از کالای داخلی در مدارس بیان کرد: حمایت از کالای داخلی و ترویج آن را از داخل بوفه‌های مدرسه آغاز کرده‌ایم و به مدارس توصیه شد تا در بوفه‌ها کالاهای داخلی به فروش برسد، البته خانواده‌ها باید در این حوزه کمک کنند زیرا بی‌تفاوت بودن آنها نسبت به حمایت از کالای داخلی آسیب بزرگی را به کشور وارد می‌کند.

وی ادامه داد: از تمام خانواده‌ها می‌خواهم تا از کالای ایرانی استفاده کنند البته ممکن است برخی اوقات کیفیت کالای ایرانی کمتر از کالای خارجی باشد اما در این شرایط هم باید از کالای داخلی استفاده کنیم زیرا آثار فرهنگی که این کالاها روی کودکان می‌گذارند، مهم است.

وزیر آموزش و پرورش درباره تجهیزات آزمایشگاهی خارجی که در آزمایشگاه مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در اکثر مدارس کالاهای داخلی و تجهیزات آزمایشگاهی بومی مورد استفاده قرار می‌گیرند البته برخی اوقات به دلیل نداشتن نمونه داخلی مجبور به استفاده از نمونه‌های خارجی می‌شویم.

 علت برگزار نشدن جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی

بطحایی درباره چرایی برگزار نشدن چند هفته‌ای جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ضرورت تشکیل شدن مستمر جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی مهم است و باید بدانیم در شرایط کنونی که یکی از زوایای دشمنی دشمنان فرهنگی است، ما باید به درستی وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید ضمن رصد فضای فرهنگی برنامه‌های لازم دیگری را هم تصویب و ابلاغ کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره زمانبندی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برگزاری جلسات اظهار کرد: یکی از دلایلی که سبب شدد تا جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار نشود، تداخل زمان حضور وزرا بود که امیدوار هستیم این مشکل امسال برطرف شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بومی در مدارس/ حمایت از کالای داخلی را از بوفه مدارس آغاز کرده‌ایم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..