تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرکت استخراج بیت کوین Canaan چندصد میلیون دلار سرمایه جذب کرد

شرکت Canaan، متخصص در تولید تراشه‌های استخراج بیت‌کوین و دومین بازیگر بزرگ صنعت، در جدیدترین دور جذب سرمایه‌‌اش چندصد میلیون دلار دریافت کرد.

شرکت کنان کریتیوز (Canaan Creatives)، دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه‌های مخصوص استخراج بیت‌کوین در جهان، در جدیدترین دور جذب سرمایه‌ی خود، چندصد میلیون دلار سرمایه دریافت کرد. رسانه‌ی STCN در گزارشی اعلام کرد جذب سرمایه‌ی جدید ارزش شرکت کنان را به‌ بیش از یک میلیارد دلار افزایش داد. مطالعات قبلیِ مؤسسه‌ی Hurun Research Institute ارزش شرکت را تا سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ حدود ۲.۹۸ میلیارد دلار تخمین می‌زد. البته، شرکت چینی اطلاعات مالی دقیقی از فرایندهای خود در سال مالی ۲۰۱۸ منتشر نکرد؛ به‌همین‌دلیل، تخمین ارزش واقعی و درآمد آن ناممکن بود. 

همچنین، کنان جزئیاتی از نحوه‌ی هزینه‌کردن سرمایه‌ی دریافت‌شده منتشر نکرده است. گزارش STCN می‌گوید اطلاع از کسب سرمایه هم به‌وسیله‌ی افراد ناشناس در شرکت چینی حاصل شد و مقام‌های رسمی اطلاعی از روندهای کسب سرمایه منتشر نکرده‌اند. ازاین‌رو، اطلاعاتی از منبع تأمین سرمایه و هدف جذب آن در دست نیست.

بقا در دوران رکود

جذب سرمایه‌ی کنان در ادامه‌ی تلاش آن‌ها برای عرضه‌ی عمومی سهام در آمریکا انجام شد. در گزارش قبلی CCN، گفته شده بود این شرکت چینی ایده‌ی عرضه‌ی عمومی سهام در هنگ‌کنگ را کنار گذاشته است. آن‌ها انتظار داشتند با عرضه‌ی عمومی سهام یک میلیارد دلار سرمایه کسب کنند که بازار سهام هنگ‌کنگ با عرضه‌ی عمومی سهام شرکت مرتبط با بازار رمزارز مخالفت کرد. درنهایت، برنامه‌ی عرضه‌ی عمومی سهام که بزرگانی همچون مورگان استنلی هم از  پشتیبانی می‌کردند، هنوز نهایی نشده است.

کارت گرافیک استخراج بیت کوین Cryptocurrency Mining

این موضوع برای IPO شرکت کنان شبیه به اتفاقات شرکت‌های مشابه دیگر همچون بیت‌مین (Bitmain)، بزرگ‌ترین شرکت تولید تراشه‌های استخراج بیت‌کوین در جهان بود. آن‌ها نیز ابتدا تلاش کردند سهامشان را به‌صورت عمومی در هنگ‌کنگ عرضه کنند که مانند کنان با موانع قانونی روبه‌رو شدند.

یکی از دلایلی که شرکت‌های بزرگ دنیای معدن‌کاوی بیت‌کوین به‌سمت جذب سرمایه‌ی عمومی رفتند، خسارت‌های مالی بود. در سال ۲۰۱۸، دارایی دیجیتال مادر، یعنی بیت‌کوین، سقوط ۷۹ درصدی را از رکورد بالاترین ارزشش در دسامبر۲۰۱۷ تجربه کرد. درنتیجه، معدن‌کاوها اعتراف کردند ارزش رمزارز مذکور به‌قدری پایین آمده که عملا سوددهی استخراج را منتفی می‌کند.

وضعیت به‌وجودآمده برای بیت‌کوین در ماه‌های گذشته باعث شد مزرعه‌های متعدد کوچک‌و‌متوسط استخراج آن ارز دیجیتال در سرتاسر جهان تعطیل شوند. درهمان‌حال، شرکت‌های بزرگی همچون بیت‌مین تلاش کردند با کاهش عملیات و تعداد نیروی انسانی، مسئله‌ی پیش‌آمده را هضم کنند. در همان دوران، کنان عملیات مالی و خرج و درآمد خود را در سال ۲۰۱۸ به‌صورتی کاملا محرمانه پیش برد.

تغییرات هیئت‌مدیره

کنان در ۳۰ژانویه‌ی سال جاری، جزئیات ثبتی شرکت خود را در یکی از وب‌سایت‌های رسمی دولتی در چین به‌روزرسانی کرد. باتوجه‌به داده‌های آن به‌روزرسانی،‌ هم‌بنیان‌گذار شرکت، ژیانگ‌فو لیو، دیگر در هیئت‌مدیره عضویت نداشت. او از سال ۲۰۱۳ در آن جایگاه فعالیت می‌کرد. لیو دلیل ترک هیئت‌مدیره را مخالفت‌هایش با استراتژی‌های جدید شرکت بیان کرد.

bitmain

رسانه‌های چینی اعلام کردند لیو قصد داشت مزرعه‌های استخراج را شبیه به رقیب دیرینه، یعنی بیت‌مین توسعه دهد. هیئت‌مدیره با تصمیم‌های او موافق نبودند که درنهایت، به استعفای لیو انجامید. البته، او با ۱۷.۶ درصد سهم هنوز به‌عنوان یکی از سهام‌داران عمده‌ی شرکت شناخته می‌شود.

کنان قصد دارد در ادامه‌ی مسیر به حوزه‌ی هوش مصنوعی وارد شود که احتمالا جذب سرمایه‌ی اخیر را توجیه می‌کند. به‌هرحال، همه‌ی تخمین‌ها تا زمانی‌که مقام‌های رسمی شرکت اظهارنظری نکنند، درحد حدس‌وگمان باقی خواهد ماند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرکت استخراج بیت کوین Canaan چندصد میلیون دلار سرمایه جذب کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..