تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عطش وحشتناک دختران ایرانی برای جراحی زیبایی ۳۰ برابر اروپایی‌هاست!

جالب‌تر از همه آنکه تا این حد تلاش برای بینی عروسکی و گونه‌های برجسته انگار تنها مخصوص به ما ایرانیان است تا بدانجا که به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آمار و ارقام نشان می‌دهد، میزان جراحی‌های زیبایی در ایران ۲۰ تا ۳۰ برابر کشورهای اروپایی است و میزان مصرف لوازم آرایشی نیز در کشورمان ۶۰ تا ۷۰ برابر دنیا! اما اگر شما هم به دنبال ریشه‌های این توهم خود زشت‌پنداری می‌گردید، کافی است کنترل تلویزیون را در دست بگیرید و برای لحظاتی بیننده برنامه‌های رسانه ملی باشید تا دستتان بیاید دلیل اقبال مردم کشورمان به جراحی‌های زیبایی و استفاده از لوازم آرایش چیست.

«آیا شما هم به‌واسطه ریزش موی سرتان اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید؟.» «آیا شما هم به خاطر اضافه وزنتان از حضور در جمع دوستانتان خجالت می‌کشید؟» این‌ها جملاتی است که شما حتی در رسانه‌های خودمان به خصوص رسانه ملی بارها و بارها شنیده‌اید و شاید به فکر فرو رفته باشید. شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم پر است از چنین تبلیغاتی که با به کارگیری اصول روان‌شناختی پنهان‌ترین واهمه‌های شخصی شما را از صندوقچه ذهنی‌تان بیرون می‌کشند تا در برابر چالش‌های ایجاد شده، احساس بی‌پناهی کنید. البته این تبلیغات بعد از ایجاد چنین چالشی راهکار هم ارائه می‌کنند. لوسیون تقویت‌کننده مو، دمنوش‌های لاغری و راهکارهایی از این دست بلافاصله به شما ارائه می‌شود، اما از آنجایی که بسیاری از این راهکارها به نتیجه دلخواه منتج نمی‌شود، شما ممکن است به دنبال راه‌حل‌های ساده‌تر و در دسترس‌تری باشید. عمل کاشت مو یا عمل‌های جراحی برای تراش بدن گزینه‌هایی است که می‌تواند شما را در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه دلخواه برساند. در این میان خودپنداره‌های شما آنچنان دستخوش آسیب می‌شود که ممکن است، توهم خود زشت‌پنداری به این سادگی از ذهنتان بیرون نرود و بعد از جراحی کاشت مو یا انواع جراحی‌هایی که برای لاغری‌های موضعی و فرم‌دهی به بدن موجود است، شما خود را گزینه جراحی‌هایی نظیر جراحی بینی، کاشت گونه و پروتز لب بدانید؛ جراحی‌هایی که جدای از ضروری یا غیرضروری بودن خیلی وقت‌ها عوارض جبران‌ناپذیری را در پی خواهند داشت.
آمارهای عجیب و غریبی درباره میزان جراحی‌های زیبایی در کشور از سوی منابع مختلف منتشر می‌شود. ابوالحسن امامی رئیس «انجمن جراحان پلاستیک» درباره آمار انجام عمل بینی در کشور گفته بود: «روزانه حدود ۳۰۰عمل جراحی زیبایی بینی در تهران انجام می‌شود.»‌شاید همین آمار و ارقام دستمایه گزارش سال گذشته خبرگزاری رویترز باشد که تهران را پایتخت جراحی بینی دنیا معرفی کرده بود. به هر رو انجام سالانه ۸۰ هزار جراحی بینی در کشور موجب شده تا رکورددار جراحی‌های زیبایی در دنیا باشیم؛ آماری که سال به سال بیشتر هم می‌شود.


۲۰ تا ۳۰ برابر کشورهای اروپایی
رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از پایین بودن سطح سواد سلامت جامعه در حوزه جراحی زیبایی وقتی می‌خواهد درباره میزان این جراحی‌ها در کشور آمار بدهد، تصریح می‌کند: «میزان جراحی‌های زیبایی در ایران ۲۰ تا ۳۰ برابر کشورهای اروپایی است و مردم هیچ جای دنیا مانند ایران دنبال جراحی زیبایی نیستند.»
به گفته وی، عوارض ۱۰ تا ۱۷ درصد جراحی‌های زیبایی از قبل پیش‌بینی می‌شود و مابقی عوارض نیز ناخواسته است.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه سطح سواد سلامت جامعه در حوزه جراحی زیبایی بسیار پایین است، به خبرگزاری خانه ملت می‌گوید: «عوارض جبران‌ناپذیر جراحی زیبایی باید به مردم اطلاع‌رسانی شود، هر چند در ظاهر شاید عوارض مشخص نباشد، اما افراد با آسم، تنگی نفس، سینوزیت و مشکلات روحی زیادی مبتلا و به عوارض ناخواسته و خواسته دچار می‌شوند.»
خضری میزان مصرف لوازم آرایشی را هم در ایران ۶۰ تا ۷۰ برابر دنیا اعلام می‌کند و راهکار عبور از این رکوردداری را ارتقای سواد سلامت می‌داند؛ اتفاقی که با نقش آفرینی درست و مناسب رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و ارتقای سلامت جامعه می‌تواند رخ دهد.


رسانه‌ها متهم اصلی کاهش سواد سلامت
صدای زنگ کوتاه پیامک شما را به خود می‌آورد. گوشی تلفن همراهتان را که چک می‌کنید، با تبلیغ تخفیف نوروزی مرکز کاشت مو یا لیپوساکشن مواجه می‌شوید. در همین لحظه‌هاست که تصویر مرد با سری کم‌مو و چهره‌ای غمگین روی صفحه تلویزیون ظاهر می‌شود و لحظاتی بعد معجزه لوسیون تقویت مو را در سرش می‌بینید، جلوی آیینه قرار می‌گیرد و خود را با چهره‌ای بی‌مو تصور می‌کنید. شما آماده‌اید تا مو بکارید یا لوسیون سفارش دهید.

۶۴۲۳۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عطش وحشتناک دختران ایرانی برای جراحی زیبایی ۳۰ برابر اروپایی‌هاست!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..