تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنی که با بطری پلاستیکی برای نیازمندان خانه می‌سازد!

۸۴۱۳۴۸

۱۰۱۹ 

بشر امروزه با مشکلات بزرگی روبروست: جنگ، فقر، گرشنگی و آلودگی فقط تعدادی از آن‌ها هستند. شاید به نظر برسد این مشکلات حل نشدنی هستند، اما مجبوریم از یک جا شروع کنیم.

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری: بشر امروزه با مشکلات بزرگی روبروست: جنگ، فقر، گرشنگی و آلودگی فقط تعدادی از آن‌ها هستند. شاید به نظر برسد این مشکلات حل نشدنی هستند، اما مجبوریم از یک جا شروع کنیم. کافیست نگاهی به اطرافتان بیندازید و افرادی را ببینید که در برابر مشکلات جامعه خود ایستاده و از هر راهی که می‌توانند مبارزه می‌کنند.


«اینگرید واکا دیز» وکیل حرفه‌ای از بولیوی که اکنون یک معمار خودآموخته است به صد‌ها خانواده کمک کرده که به آرزوی خود برای خانه دار شدن برسند. او یکی از افراد شجاع و فداکار جامعه ماست. در این مطلب ماجرای این زن شگفت انگیز را مشاهده خواهید کرد.

همه چیز از بطری‌های خالی شروع شد که در حیاط خانه اینگرید تلنبار شده بود

هنرمندی که با بطری برای افراد بی بضاعت خانه می سازد
اینگرید هرگز قصد نداشت معمار شود، اما همیشه از بحران‌های زیست محیطی زمین رنج می‌برد. وقتی همسر اینگرید بطری‌های خالی را دید که اینگرید در حیاط خانه جمع رده بود، به او گفت: «با این همه بطری‌ می‌توانی خانه بسازی!» این ایده جرقه‌ای در ذهن اینگرید زد که چرا از این زباله‌های پلاستیکی برای ساخت خانه برای نیازمندان استفاده نکند؟

او فهمید که همین خانه ساده و ارزان می‌تواند خانواده‌های زیادی را خوشحال کند

هنرمندی که با بطری برای افراد بی بضاعت خانه می سازد


به گزارش یونیسف، بیش از نیمی از مردم بولیوی در فقر زندگی می‌کنند و فرصت برطرف کردن نیاز‌های اساسی خود را هم ندارند. اینگرید وقتی متوجه جدی بودن این مشکل شد که از دانش آموزان مدرسه محلی بازدید کرد و از آن‌ها خواست درمورد آرزوهایشان در کریسمس بنویسند.


یکی از دانش آموزان نوشته بود که تنها چیزی که برای کریسمس می‌خواهد، اتاقی برای خانواده اش است، چون در خانه‌ای از جنس لاستیک و کارتن زندگی می‌کنند که مدام چکه می‌کند. این و داستان‌های بقیه باعث شد اینگرید پروژه شگفت انگیزش را شروع کند: ساخت خانه با بطری برای کسانی که به خانه نیاز دارند.

تکنولوژی ساخت این خانه‌ها بسیار ساده، اما وقت گیر است

هنرمندی که با بطری برای افراد بی بضاعت خانه می سازد
مصالح اصلی برای ساخت خانه آجر است. اما آجر ارزان نیست و متاسفانه بسیاری از افراد توان خرید آن را ندارند. اما اگر از بطری‌های پلاستیکی کهنه استفاده کنید که در هر شهری فراوان هستند، می‌توانید به آرزوی خود برسید. فقط باید تعداد زیادی بطری شیشه‌ای یا پلاستیکی جمع کنید، آن‌ها را با خاک یا ماسه پر کنید و مثل آجر استفاده کنید.

اینگرید بدون هیچ پیش زمینه‌ای در معماری در ساخت بیش از ۳۰۰ خانه و بازیافت میلیون‌ها بطری پلاستیکی شرکت کرده است.

هنرمندی که با بطری برای افراد بی بضاعت خانه می سازد


اما واقعا به چند بطری برای ساخت یک خانه نیاز است؟ برای یک خانه ۱۷۰ متری، حدود ۳۶۰۰۰ بطری پلاستیکی خالی نیاز است. اینگرید تاکنون ۳۰۰ خانه ساخته، یعنی هزاران نفر را خوشحال کرده و به بازیافت میلیون‌ها بطری کمک کرده است. البته او این تعداد خانه را تنها نساخته و به افراد زیادی آموزش داده که این کار را انجام دهد و خودش بر ساخت و ساز خانه‌ها نظارت داشته است.

شوخی شوهر انگرید به یک پروژه واقعی تبدیل شد.

هنرمندی که با بطری برای افراد بی بضاعت خانه می سازد


این ماجرا ثابت می‌کند که هیچ چیز غیرممکن نیست و بسیاری از مشکلاتی که به نظرمان سخت و غیرممکن هستند راه حل‌های ساده و ارزانی دارند. او نه تجربه ساخت و ساز داشت و نه پشتوانه مالی، اما می‌دانست که مردم به کمکش نیاز دارند و شجاعت و عزمش الهام بهش دیگران برای تغییر زندگیشان شد.

هنرمندی که با بطری برای افراد بی بضاعت خانه می سازد

منبع: brightside




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنی که با بطری پلاستیکی برای نیازمندان خانه می‌سازد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..