تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه یک سفر هوایی راحت با هواپیما داشته باشیم؟

شرایطی مانند صندلی‌های تنگ، هوای خشک و... از جمله عواملی هستند که می‌توانند راحتی پرواز و سفر با هواپیما را از بین می‌برند.

مقاله مرتبط:

صندلی‌های هواپیما آنقدر ناراحت و چسبیده به هم شده‌اند که راحت نشستن در این صندلی‌ها، به‌ویژه در کلاس اکونومی، برای مسافران به چالشی بزرگ تبدیل شده است. خبر خوب اینکه ما شما را در این انتخاب تنها نمی‌گذاریم! باتوجه‌به چند نکته‌ی کوچک می‌توانید کنترل بیشتری در انتخاب صندلی هواپیما داشته باشید و پرواز راحت‌تری را تجربه کنید.

اگر قصد خرید بلیط هوایپما دارید، می‌توانید قیمت بلیط ایرلاین‌های مختلف را با کمک موتور جستجوی پرواز کجارو مقایسه کرده و بلیط ارزان هوایپما به مقصد دلخواهتان را به آسانی خریداری کنید.

پرواز

صندلی وسط را خالی بگذارید

این ترفند وقتی به‌ کار می‌‌آید که همراه فرد دیگری سفر می‌کنید و ردیف صندلی‌ها هم سه‌تایی است. یک نفر صندلی کنار پنجره را رزرو می‌کند و دیگری صندلی کنار راهرو را انتخاب می‌کند. افرادی که تجربه‌ی سفر دارند، معمولا صندلی وسط را رزرو نمی‌کنند. بنابراین اگر پرواز پُر نباشد، احتمال زیادی وجود دارد که صندلی وسط خالی بماند.

پرواز

روبروی دیوار جداکننده بنشینید

در میانه‌ی هواپیما پرده یا دیوار جداکننده‌ای وجود دارد که معمولا بخش درجه یک (فرست کلاس) را از کلاس تجاری (بیزنس کلاس) جدا می‌کند. جای پاها در جلوی صندلی که روبروی این دیوار قرار می‌گیرد، فضای بیشتری دارد. همچنین، می‌توانید پاها را به دیوار تکیه بدهید تا کمی خستگی در کنند.

اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که با این انتخاب، فضای خالی زیر صندلی جلویی را از دست می‌دهید. بنابراین، نمی‌توانید هنگام به هوا برخاستن و فرود هواپیما وسیله‌ی شخصی مانند کیف دستی را زیر صندلی بگذارید. باید همه‌ی وسایل همراه‌تان را در محفظه‌ی بالای سر قرار بدهید، البته اگر جای خالی داشته باشد! پیش از برخاستن هواپیما باید کیف دستی‌تان را در محفظه قرار بدهید و پس از فرود از محفظه بردارید.

پرواز

صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید 

اغلب افرادی که در طول پرواز می‌خوابند، صندلی کنار پنجره را ترجیح می‌دهند. می‌توانید تکیه بدهید و خیال‌تان راحت باشد اگر خواب‌تان برد، سر شما روی شانه مسافر کناری نمی‌افتد. کسی هم شما را بیدار نمی‌کند تا از جلوی صندلی رد شود.

پرواز

هدفون صداگیر داشته باشید

هدفون صداگیر کمک می‌کند صدای مسافر کناری مزاحم شما نشود. البته این تنها ویژگی هدفون نیست. هدفون صداگیر کمک می‌کند مزه‌ی غذا را بهتر احساس کنید. بله درست خواندید‌! یک استاد دانشگاه آکسفورد معتقد است صدای موتور هواپیما باعث می‌شود مسافران حساسیت کمتری به مزه و بوی غذا داشته باشند.

پرواز

جوراب واریس بپوشید

پوشیدن جوراب واریس به گردش خون در پاها کمک می‌کند. بنابراین، پوشیدن این نوع جوراب در پرواز طولانی، خستگی و ورم پا را کم می‌کند.

پرواز

بالشت ویژه گردن داشته باشید

با استفاده از بالشت گردن سفر راحت‌تری را تجربه می‌کنید. البته هنگام خرید خیلی دقت کنید که بالشت راحت باشد. پیش از آمدن به فرودگاه بالشت را امتحان کنید. اگر زیادی بلند یا سفت باشد، دردی از خستگی شما دوا نمی‌کند.

پرواز

داروی خواب‌آور بخورید

البته توصیه نمی‌شود برای نخستین بار در زندگی، هنگام پرواز داروی خواب‌‌آور مصرف کنید. بدن افراد بسیاری به این‌گونه داروها واکنش منفی نشان می‌دهد. ولی اگر عادت دارید و پزشک اجازه می‌دهد، داروی خواب‌آور کاری می‌کند پرواز کوتاه‌تر به‌نظر برسد.

پرواز

چشم بند بزنید

ممکن است مایل باشید پیش از کم‌نور شدن اطراف‌تان بخوابید؛ یا پس از روشنایی کامل درون هواپیما همچنان چرت بزنید. در این صورت بهترین کار این است که چشم‌بند بگذارید.

پرواز

کیف دستی نرم و کوچک بردارید

هواپیماهای مدرن فضای چندانی برای جای پای شما ندارند. پس بهتر است کیف دستی همراه داشته باشید که نرم و قابل‌انعطاف باشد.

حتی چند سانتی‌متر فضای بیشتر برای دراز کردن پاها باعث می‌شود پرواز راحت‌تری را تجربه کنید.

پرواز

لایه لایه لباس بپوشید 

فضای داخل بعضی از هواپیماها سرد است و بعضی دیگر گرم. از سوی دیگر، ممکن است دمای درون هواپیما ثابت نباشد. بنابراین اگر چند لایه لباس بپوشید، به‌راحتی می‌توانید متناسب با دما یک تکه لباس را کم یا زیاد کنید. احساس راحتی شما در طول پرواز خیلی مهم است.

پرواز

شارژر همراه را فراموش نکنید

اگر شارژر همراه یا پاوربانک در کیف دستی داشته باشید، می‌توانید در طول پرواز تلفن خود را شارژ کنید.

به این ترتیب به محض رسیدن به مقصد مجبور نیستید دنبال ایستگاه شارژ بگردید و منتظر شارژ شدن تلفن همراه بمانید.

پرواز

در طول پرواز سرگرم بمانید

بعضی از شرکت‌های هواپیمایی امکان تماشای فیلم و سریال را برای مسافران خود مهیا می‌کنند، وای‌فای رایگان در طول پرواز دارند و اپلیکیشن ارائه می‌‌کنند. می‌توانید پیش از خرید بلیط هواپیما امکانات شرکت هواپیمایی موردنظرتان را بررسی کنید.

پرواز

پرواز صبح را انتخاب کنید 

این احتمال وجود دارد که هواپیماها با رسیدن عصر و گرم شدن زمین، با مشکلات بیشتری رو‌به‌رو شوند. از سوی دیگر، احتمال رخ دادن طوفان و رعد و برق در بعدازظهر بیشتر است. توصیه می‌کنیم برای داشتن پروازی آسوده‌تر، بلیط صبح را تهیه کنید.

پرواز

صندلی روی بال را انتخاب کنید

صندلی‌هایی که روی بال هواپیما قرار دارند، کمتر از همه تکان‌های پروازی را تجربه می‌کنند. هواپیما مانند الاکلنگ است! اگر در وسط آن باشید، کمترین تکان را حس می‌کنید.

پرواز

 بی‌حرکت نمانید

برای راحتی و تندرستی بیشتر، کمی حرکات کششی انجام بدهید و بی‌حرکت روی صندلی ننشینید.

پرواز

 نرمش پا را فراموش نکنید

در پرواز طولانی پاها خسته می‌شوند. کفش‌ها را در بیاورید. یک توپ گلف پایین صندلی قرار بدهید و با کف پا توپ را به جلو و عقب ببرید.

پرواز

در خوردن آب صرفه‌جویی نکنید

مودبانه از مهماندار درخواست کنید، برای شما آب بیاورد و به یک لیوان آب در طول پرواز بسنده نکنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه یک سفر هوایی راحت با هواپیما داشته باشیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..