تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل ۲.۳ میلیارد تبلیغ را در سال ۲۰۱۸ پاک کرد

براساس گزارش امروز گوگل، در سال گذشته، بخش تبلیغاتی این شرکت حدود ۲.۳ میلیارد تبلیغ بد را مسدود کرده است. این آمار درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷، ۲۸ درصد کاهش داشته است.

گوگل امروز گزارشی از تعداد تبلیغات بد پاک‌شده در سال گذشته را ارائه داد. معمولا هر سال این رقم افزایش پیدا می‌کند؛ اما امسال برخلاف سال‌های گذشته این آمار کاهش یافته است.

«تبلیغات بد» به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که سیاست‌های تبلیغات گوگل را نقض می‌کنند و محتوایشان شامل کلاه‌برداری و فیشینگ و بدافزار است. این‌ها ممکن است تنها یک‌بار و به‌‌طور تصادفی اتفاق بیفتند یا کلاه‌برداران با هدف به‌دست‌آوردن پول آن‌ها را انجام داده باشند.

براساس گزارش گوگل، تیم تبلیغات این شرکت حدود ۲.۳ میلیارد تبلیغات بد را در سال ۲۰۱۸ حذف کرده که این آمار حدود ۲۸ درصد درمقایسه‌با سال گذشته آن کاهش یافته است. گفتنی است در سال ۲۰۱۷، این رقم ۳.۲ میلیارد بود. به‌عبارتِ‌دیگر، می‌توان گفت گوگل در سال ۲۰۱۷، به‌ازای هر ثانیه بیش از ۱۰۰ تبلیغ را مسدود و پاک کرده؛ ولی این رقم در سال ۲۰۱۸، به‌ازای هر ثانیه کمتر از ۷۵ تبلیغ بوده است.

ads

پیگیری بازیگران بد با استفاده از یادگیری ماشین

وقتی از گوگل پرسیده شد «چرا در سال گذشته تبلیغات بد کمتری درمقایسه‌با سال‌های پیش حذف کرده است؟»، پاسخی نداد. بااین‌حال، دلایلی وجود دارند که پاسخ این پرسش را برای ما روشن می‌کنند. دلیل اول این است که گوگل تبلیغات بد را قبل از تأثیرگذاری روی کاربران مسدود می‌کند.

گوگل می‌گوید در سال ۲۰۱۸، در پشت پرده‌ی تعداد زیادی از تبلیغات بد و نه فقط خود تبلیغات، اقدامات مشترکی برای پیگیری بازیگران بد انجام داده است. سپس، برای شناسایی و نابودی حدود یک میلیون حساب کاربری تبلیغ‌کنندگان بد، شامل تقریبا ۷۳۴,۰۰۰ ناشر و توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن، از فناوری بهبود‌یافته‌ی یادگیری ماشین استفاده کرده است. این رقم درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ حدود دوبرابر بیشتر است. طبیعتا اقدام در سطح حساب‌های کاربری در ریشه‌کن‌کردن تبلیغات بد تأثیر بیشتری خواهد گذاشت و یک حساب کاربری بد می‌تواند هزاران تبلیغ بد ایجاد کند.

مقاله‌ی مرتبط:

افزون‌براین گوگل در سال ۲۰۱۸، ۳۳۰ عملیات تشخیص و دسته‌بندی را برای تشخیص بهتر تبلیغات بد در صفحات وب انجام داده است؛ یعنی سه‌برابر بیشتر از عملیات انجام‌شده‌ی مشابه در سال ۲۰۱۷. این‌گونه بود که گوگل تبلیغات نقض‌کننده‌ی سیاست‌هایش را به‌طور کامل از ۱.۵ میلیون اپلیکیشن و ۲۸ میلیون صفحه‌ی وب پاک کرد. این تخلفات با ترکیبی از بررسی‌های دستی و یادگیری ماشین شناسایی شدند.

درنهایت، گوگل با شرکت امنیت سایبری White Ops و اف‌بی‌آی و سایر شرکت‌های این حوزه همکاری کرد تا عملیات بین‌المللی کلاه‌برداری از تبلیغات را خنثی کند. این عملیات که با اسم رمز 3ve به آن اشاره می‌شود، از مراکز داده، رایانه‌های آلوده به بدافزارها، دامنه‌های تقلبی و وب‌سایت‌های جعلی برای ایجاد بیش از ۱۰,۰۰۰ دامنه‌ی ساختگی و تولید بیش از ۳ میلیارد درخواست در روز استفاده می‌کرد. اواخر سال پیش نیز، اف‌بی‌آی ۸ نفر را به پول‌شویی و سرقت هویت متهم کرد.

بلاک تبلیغات

در سال ۲۰۱۸، گوگل ۳۱ سیاست جدید را برای بخش تبلیغات خود اعمال کرد تا حوزه‌هایی مانند خُرده‌فروشی بلیت و ارزهای دیجیتال و سرویس‌های محلی را پوشش دهد. درنتیجه‌ی این اقدام، ۲۰۷,۰۰۰ تبلیغ خرده‌فروشی بلیت و ۵۳۱,۰۰۰ تبلیغ مربوط‌به ضمانت‌نامه‌ها و ۵۸.۸ میلیون تبلیغات فیشینگ حذف شدند.

افزون‌براین، گوگل سیاست جدیدی برای تبلیغات انتخاباتی پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا اعمال کرد که به‌واسطه‌ی آن، ۱۴۳,۰۰۰ تبلیغات انتخاباتی تأیید شدند. به‌علاوه، این شرکت گزارش شفافیت تبلیغات سیاسی منتشر کرد که به‌‌کمک آن، اطلاعات بیشتری از رزروکنندگان تبلیغات انتخاباتی به‌دست می‌آید. همچنین، این غول دنیای جست‌وجو قول داده در سال ۲۰۱۹ نیز، ابزار مشابهی پیش از انتخابات اتحادیه‌ی اروپا و هند ارائه کند.

علاوه‌بر‌این‌ها، گوگل تبلیغات مربوط‌به اخبار نادرست و وب‌سایت‌های دارای محتوای بی‌کیفیت را به‌‌دلیل نقض سیاست‌های مربوط‌به محتوای دروغین و تنفر‌آمیز و بی‌کیفیت از حدود ۱.۲ میلیون صفحه‌ی وب و بیش از ۲۲,۰۰۰ اپلیکیشن و ۱۵,۰۰۰ وب‌سایت حذف کرد. برای مثال، سیاست محتوای خطرناک و توهین‌آمیز شامل ممنوع‌شدن کلمات و محتواهای تنفرآمیز است.

درزمینه‌ی سیاست‌گذاری‌ها، گوگل قصد دارد در ماه آینده، بخش مدیریت سیاست‌ها را در واحد تبلیغاتش راه‌اندازی کند. راه‌اندازی این بخش به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا بدانند خلاقیت تبلیغاتی‌شان با سیاست‌های گوگل در‌این‌زمینه سازگار است یا خیر. درهرحال، مسلم است که گوگل باید به مبارزه با «تبلیغات بد» ادامه بدهد تا مطمئن شود کاربرانش فضای شبکه‌اش را با کلاه‌برداری و تقلب و بدافزار پر نخواهند کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل ۲.۳ میلیارد تبلیغ را در سال ۲۰۱۸ پاک کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..