تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید رباتی که سلول‌های سرطانی بدن را شکار می‌کند

محققان پیش‌تر موفق به ساخت ربات‌های میکروسکوپی شده اند که می‌توانند درون بافت‌های درونی بدن و جریان خون شنا کنند و دارو‌ها را به سلول‌های هدف برسانند یا با عفونت‌ها مبارزه کنند.

کارشناسان دانشگاه تورنتو در ادامه پژوهش‌های خود نسل جدیدی از ربات‌های شناگر درابعاد نانو را ابداع کرده‌اند که دارای بازو‌هایی به شکل موچین هستند و می‌توانند سبب دستکاری و دگرگون کردن ساختار سلولی شوند.


حرکت دادن سلول‌های سرطانی با باکتری‌ها در این روش با بهره گیری ازپرتو نور لیزر تابیده شده از بازو‌های موچین شکل ربات‌ها انجام می‌شود.

ابداع اولیه این طرح به اندازه‌ای در علم پزشکی منحصربه فرد و اثرگذاربود که تیم پژوهشگران آن جایزه نوبل فیزیک سال ۲۰۱۸ را به دست آورد.

این روش اولیه دارای محدودیت‌هایی بود که دانشمندان دانشگاه تورنتو در جریان پژوهش‌های خود موفق به رفع آن‌ها شده‌اند.

ربات‌های جست و جو گر سلول‌های سرطانی نانو بوت nanobot نام دارند و ماده اصلی بدنه آن‌ها از فلز آهن و طولشان حدود ۷۰۰ نانومتر است و می‌توانند به عمق سلول‌های بدن نفوذ کنند.

ربات‌ها زمانی که داخل بدن و اطراف سلول‌ها قرار می‌گیرند با تنظیم از راه دور به وسیله نوعی میدان مغناطیسی هدایت می‌شوند.

استفاده از نوعی الگوریتم‌های پیشرفته به ربات اجازه می‌دهد سلول را درجهت دلخواه حرکت دهد و اطلاعات ژنتیکی آن را دریافت کند. این روش می‌تواند برای مطالعه درباره ساختار هسته سلولی مورد استفاده قرار گیرد.

افزایش شانس نابودی سلول‌های سرطانی با شناسایی زودهنگام آنها

کارشناسان اعتقاد دارند هر اندازه شناسایی انواع سرطان در مراحل اولیه انجام شود، شانس زنده ماندن و از بین رفتن سرطان در افراد افزایش می‌یابد.


در مراحل بعدی پژوهش دانشمندان در نظر دارند با استفاده از این راهکار برای حذف عروق خونی تغذیه کننده سلول سرطانی استفاده کنند و به این ترتیب با انجام نوعی تخریب مکانیکی، سرطان را در مراحل اولیه درمان کنند.

این روش درمانی می‌تواند مورد استفاده افرادی که تومور سرطانی آن‌ها به شیمی درمانی، پرتو درمانی یا ایمونوتراپی مقاومت نشان داده است مورد استفاده قرارگیرد.
منبع:Newatlas
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید رباتی که سلول‌های سرطانی بدن را شکار می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..