تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۵ هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو/ فقط اعضای بدن ۲۵ درصد از افراد مرگ مغزی اهدا می‌شود

25 هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو/ فقط اعضای بدن 20 درصد از افراد مرگ مغزی اهدا می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شادنوش رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم رونمایی از تندیس ملی اهداکنندگان عضو که در قطعه ۳۰۵ بهشت زهرا برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری شهرداری و سازمان بهشت زهرا قطعه‌ای به اهدا کنندگان عضو اختصاص داده شده است و خانواده درجه یک این افراد با شرایط ویژه می‌توانند در این آرامگاه ابدی به خاک سپرده شوند. حضور بیش از ۸ هزار نفر در نوبت پیوند کلیه

وی ادامه داد: امیدوارم با تجمیع اهداکنندگان عضو در یک قطعه باعث ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در بین مردم ایران شود، زیرا اکنون ۸ هزار و ۶۰۰ نفر در نوبت پیوند کلیه قرار دارند.

شادنوش با اشاره به اینکه تعداد ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار  پیوند قرار دارند، افزود: امکان ادامه حیات  برای افرادی که دچار مرگ مغزی شده‌اند میسر نیست و خانواده‌ها تنها چند ساعت برای اهدای عضو این افراد فرصت دارند.

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت تاکید کرد: پیوند تنها راه ادامه زندگی برای افرادی است که در لیست انتظار قرار دارند، پس برای ارتقای فرهنگ اهدای عضو باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های بهتری انجام داد.

سال ۹۶ بیشترین آمار اهدای عضو در کشور را داشتیم

وی اضافه کرد: در سال ۹۶ که بیشترین تعداد اهداءکننده عضو را در کشور داشتیم، اعضای ۹۲۶ نفر اهدا شد این در حالی است که در همان سال  تعداد ۴ هزار مرگ مغزی در کشور رخ داده است که اعضای بدن ۲۵ درصد این افراد اهدا شد.

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت با اشاره به اینکه  ۸ عضو فردی که دچار مرگ مغزی شده را می‌توان اهدا کرد، گفت:‌ اگر سع عضو بدن افرادی که دچار مرگ مغزی شده‌اند، اهدا شود؛ دیگر کسی در لیست انتظار  پیوند عضو باقی نمی‌ماند که برای محقق شدن این امر باید فرهنگ‌سازی بیشتری انجام شود.

وی گفت: امروزه مردم از عنوان مرگ مغزی اطلاع کافی ندارند، باید  یادآوری کرد که فردی که دچار مرگ مغزی شده امکان ادامه حیات ندارد.

شادنوش یادآوری کرد: با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور در هر شهر بوستانی را تحت عنوان نفس برای ارتقای فرهنگ ایثار و فدارکاری در حوزه اهدای عضو نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۵ هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو/ فقط اعضای بدن ۲۵ درصد از افراد مرگ مغزی اهدا می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..