تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توجه به حمایت از بنگاه‌های کوچک صادراتی استان زنجان / استاندارد و کیفیت در تولید کالا مورد توجه قرار گیرد

ساعت: 17:47 منتشر شده در مورخ: 1397/12/22 شناسه خبر: 1467798

استاندار زنجان با اشاره به حمایت از واحد‌ها کوچک صادراتی در استان زنجان گفت: حمایت از این واحد‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; اسداله حقیقی امروز در مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر استان زنجان با اشاره به اینکه باید بنگاه‌های کوچک و متوسط حوزه صادرات در استان توجه شود اظهار کرد: اگر به این بنگاه‌ها توجه نشود ممکن است این بنگاه‌ها تدام فعالیت نداشته باشند.

وی با تاکید بر حمایت از فعالیت این واحدها در استان زنجان بیان کرد: ممکن است این بنگاه‌ها خودشان مشکل داشته باشند و یا با قوانین دست و پا گیر مواجه باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه صادرات در سایه رقابت امکان پذیر است بیان کرد: در امر صادرات باید به موضوع مهم رقابت پذیری توجه داشت و امروز این رقابت به واسطه حضور مستحکم فناوری اطلاعات در بخش صادرات حالت تکیدگی پیدا کرده است.

وی با اشاره به سرعت رشد تجارت، کیفیت و استاندارد کالا در دنیا گفت: این وضعیت اجازه فکر کردن به گذشته و آینده را نمی‌دهد مگر اینکه صادرکنندگان ما با این وضعیت خود را همراه کنند.

حقیقی با اشاره به اهمیت کیفیت و رعایت استاندارد در تولید کالا و تاثیر آن در روند صادرات بیان کرد: کیفیت و استاندارد در تولید یک امر مهمی بوده که عدم بی‌توجهی به این امر مهم تاثیر منفی می‌تواند در صادرات داشته باشد که باید به این امر مهم در تولید توجه شود.

وی در ادامه به علمی شدن روند صادرات تاکید کرد و افزود: باید روند صادرات به قدری علمی باشد که هر کسی نتواند به راحتی به این وادی ورود کند.

استاندار زنجان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و تاثیر آن در بخش‌های مختلف از جمله صادرات عنوان کرد: مشکلات امروز را کتمان نمی‌کنیم مسکلات هست و همه بر این وجود اسن مشکلات واقف هستند.

وی سرشاخه این مشکلات را استبداد و استکبار عنوان کرد و گفت: 40 سال است دشمنی دشمنان و استکبار جهانی این وضعیت را داریم.

حقیقی با اشاره به کمرنگ شدن نمایشگاه‌ عرضه تولیدات داخلی عنوان کرد: باید به برپایی این نمایشگاه‌ها که مثمر به ثمر باشد توجه داشته باشیم.

وی در پایان به بسته‌های حمایتی از صادرات و واردات اشاره و بیان کرد: باید نظر صادر کنندگان و تولید کنندگان در این بسته‌ها توجه شده و اجرا شود.

غلامحسین جمیلی رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه فضای صادرات از تصمیمات و نوسانات ارز ملتهب بوده و این روزها دچار اشکالات فراوان است تصریح کرد: در حال حاضر به بهانه تنظیم بازار ارز شاهد یک سری اعمال محدودیت‌هایی در حوزه صادراتی برای سال آینده هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان دولت تصمیم گرفته چنانچه صادر کنندگان ما ارز حاصل از صادراتشان را به کشور برنگردانند معافیت‌ مالیاتی صادرات آنها حذف می‌شود گفت: از جهت کنترل‌های داخلی و حفظ نظام پولی و ارزی کشور و جلوگیری از یک سری سودجویی‌ها و سوء استفاده این تصمیم می‌تواند تصمیم درستی باشد.

وی گفت: ولی نباید این موضوع را نیز فراموش کنیم که معافیت صادراتی نیز یک قانون است و عملا وقتی در مورد یک قانون صحبت میکنیم تصمیم‌های فعلی‌مان نباید تصمیم‌های گذشته که باعث و سرمنشا سرمایه‌گذاری بوده را تحت تاثیر قرار دهیم.

جمیلی عنوان کرد: ما واحد‌های متعددی را در استان زنجان داریم که به جهت تولید و ارائه محصول‌شان صرفا برای بازارهای صادرات فعالیت می‌کنند و بخشی از فعالیت‌های رقابت پذیری این واحد بر مبنای معافیت‌های مالیاتی تنظیم کردند.

وی خاطر نشان کرد: هر گونه تغییر در این موضوع صرفا رقابت پذیری این واحدها را دچار اشکال می‌کند و به مشکلات‌شان یک مشکل دیگر اضافه می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توجه به حمایت از بنگاه‌های کوچک صادراتی استان زنجان / استاندارد و کیفیت در تولید کالا مورد توجه قرار گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..