تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۹ هزار تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعین آذربایجان غربی توزیع شد

ساعت: 15:16 منتشر شده در مورخ: 1397/12/22 شناسه خبر: 1467704

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال حدود ۱۹هزار تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعین استان توزیع شده که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، اکبر کرامتی صبح امروز در هشتمین جلسه کمیته فنی بذر استان با بیان اینکه استفاده از بذور اصلاح شده موجب افزایش راندمان تولید تا ۳۰ درصد می شود، اظهار داشت: بذور اصلاح شده گندم مورد نیاز استان به طور میانگین حدود۱۵تا ۱۷هزار تن بوده و مازاد این بذرها به سایر استانهای کشور صادر می شود.

وی با بیان اینکه محصول گندم شاخص امنیت اقتصادی و غذایی جامعه است، افزود: پیش بینی تولید و فرآوری بذر طی سال زراعی جاری در آذربایجان غربی ۲۶ هزار و ۵۰۰ هزار تن برآورد شده است که توسط ۶ شرکت تولید و فراوری بذر در استان انجام می گیرد که برای هر هکتار در شرایط دیم ۱٫۵ تن و در شرایط آبی ۶ تن بذر در نظر گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: شرکت های فراوری بذر در استان ظرفیت تولید و فراوری ۳۵ تن بذر را دارند که بهتر است از ظرفیت و پتانسیل این شرکتها در تولید بذور سایر محصولات زراعی از جمله سبزی و صیفی به صورت بهینه استفاده شود.

کرامتی اضافه کرد: از جمله سیاست های وزارت جهاد کشاورزی استفاده از بذور اصلاح شده به صورت حداقل ۶۵ درصد در اراضی آبی و ۵۷ درصد در اراضی دیم است که در استان آذربایجان غربی به طور میانگین در ۳۰ درصد از اراضی بذور اصلاح شده توسط کشاورزان مصرف می شود که باید با افزایش برنامه های ترویجی و آموزشی در این زمینه دانش فنی بهره برداران را در این خصوص ارتقا دهیم .

وی تاکید کرد : این استان پتانسیل بالایی در تولید محصولات زراعی دارد که ضرورت دارد هسته های بذری مورد نیاز زارعین در تمامی محصولات در خود استان تولید شوند که در این راستا محققین مرکز تحقیقات کشاورزی می توانند نقش موثری ایفا کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۹ هزار تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعین آذربایجان غربی توزیع شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..