تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلالان مهمترین عامل عقب ماندگی اقتصاد کشور هستند

ساعت: 11:17 منتشر شده در مورخ: 1397/12/22 شناسه خبر: 1467642

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در امور اقشار بسیج با اشاره به صنعت شکست خورده خودروسازی که تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفته است، گفت: هر عرصه ای که پای دلالان به آن باز شود پیشرفتی صورت نخواهد گرفت، چرا که روحیه خودباوری از بین خواهد رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک ، صبح امروز آئین رونمایی از اولین خودروی کارتینگ بومی استان، با حضور جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در امور اقشار بسیج، رئیس دانشگاه آزاد بجنورد و جمعی از اساتید دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان برگزار شد.

در این مراسم عین الله حاتمی، جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در امور اقشار بسیج، با اشاره به قدرت دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی در منطقه، اظهار کرد: امروز در منطقه بدون مشورت با جمهوری اسلامی، تصمیمی گرفته نمی شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به مقوله اقتصاد مقاومتی در شعارهای سال از ابتدای دهه 90 تاکنون، خاطرنشان کرد: با نگاه به مشکلات اقتصادی که در حال حاضر برای کشور بوجود آمده، متوجه اهمیت اقتصاد مقاومتی می شویم چرا که وابستگی های کشور به خارج، با وضع تحریم ها علیه جمهوری اسلامی بیشتر قابل درک شده است.

حاتمی با بیان اینکه وابستگی های اقتصادی کشور به بیگانگان تبدیل به ابزاری برای فشار دشمن به جمهوری اسلامی شده است، گفت: راهکار مقابله با مشکلات اقتصادی کشور حرکت به سوی استقلال نسبی در حوزه اقتصادی است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در امور اقشار بسیج با مقایسه صنعت فوق پیشرفته دفاعی کشور با صنعت شکست خورده خودروسازی که تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفته است، گفت: در هر عرصه ای که پای دلالان به آن باز شود پیشرفتی صورت نخواهد گرفت، چرا که روحیه خودباوری از بین خواهد رفت.

وی اقتصاد مقاومتی را خودباوری در اقتصاد دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی برای جبران این عقب افتادگی اقتصادی نیاز به خودباوری و نگاه جهادی در این عرصه دارد.

حاتمی با اشاره به اینکه تاکنون جمهوری اسلامی با فروش نفت، محصولات مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد کرده و از حوزه تولید و خودکفایی غافل شده است، گفت: نیاز امروز جمهوری اسلامی پیوند بخش صنعت کشور با مراکز دانشگاهی و علمی است.

در ادامه داود محمـدی، مدرس مبحث کارآفرینی دانشگاه بجنورد در رابطه با ساخت اولین خودروی پیست کارتینگ در استان، گفت: با حمایت های مرکز رشد و نوآوری باقرالعلوم(ع) وابسته به مرکز علمی و پژوهشی بسیج که دردانشگاه آزاد بجنورد مستقر است، با همکاری تعدادی از دانشجویان علاقه مند به این رشته موفق به طراحی و ساخت خودروی کارتینگ شده است.

محمـدی با بیان اینکه این خودروی کارتینگ اولین دستاورد وی در زمینه طراحی و ساخت نیست، خاطرنشان کرد: از سه ترم گذشته تاکنون که در دانشگاه بجنورد در حال تدریس است در هر نیمسال تحصیلی، موفق به طراحی و ساخت یک محصول شده است .

این استاد دانشگاه بجنورد با بیان این که اگرکسی قصد تحول و ایجاد رشد در اقتصاد کشور را داشته باشد ، لازمه آن شروع تغییر از خودش است، گفت: من به این نتیجه رسیده بودم که در روش تدریس باید یک تغییر به وجود بیاید، چرا که دانشجویان با صرف خواندن کتاب های درسی نمی توانند کارآفرین بشوند.

وی مراحل ساخت این محصول از ایده تا طراحی و ساخت را اینگونه بیان کرد: بعد از افتتاح اولین پیست کارتینگ در استان خراسان شمالی و دیدن شرایط ماشین‌های این پیست با پیشنهاد مسئول پیست، جرقه ساخت خودروی کارتینگ در ذهن بنده زده شد.

محمـدی ادامه داد: به منظور عینیت بخشیدن به ایجاد کسب و کار از فرصت بدست آمده استفاده کردم و بعد از یک پویش دقیق از ماشین‌های کارتینگ در دنیا و شرکت‌های سازنده در ایران، طی ۳ ماه موفق به طراحی پلتفروم سازه، بدون الگو برداری از هر نمونه‌ای شدم و شروع به اقدامات لازم برای ساخت اولین نمونه با برند این استان کردم

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه طراحی این خودرو کاملا متفاوت از نمونه‌های مشابه است، اصلی ترین ویژگی های این خودرو را اینگونه بیان کرد: اسکلت خودرو، افزایش فاصله خودرو از سطح پیست از سه سانتی متر به ده سانتی متر، بهبود مقاومت وزنی خودرو از هشتاد کیلو (خودرو‌های موجود در پیست کارتینگ بجنورد) به سیصد کیلو، کاهش چشم گیر وزن بدنه خودرو، استفاده از موتور شش و نیم اسب بخار لانسر با جعبه دنده اتومات سی وی تی، سیستم ترمز کاملا هیدرولیک، صندلی قابل تنظیم و اجرای طراحی جدید در جلو بندی که باعث افزایش فرمان پذیری و کاهش خوردگی و فرسایش لاستیک‌ها می‌شود .

در پایان این برنامه از زحمات داوود محمـدی و تیم دانشجویی همراه وی جهت تولید این محصول بومی تقدیر شد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلالان مهمترین عامل عقب ماندگی اقتصاد کشور هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..