تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ عضو شورا به پروژه‌های بحث‌برانگیز شهرداری ساری/ نظارت شورا بر عملکرد شهرداری ضعیف است

ساعت: 17:09 منتشر شده در مورخ: 1397/12/21 شناسه خبر: 1467486

نائب رئیس شورای شهر ساری در جمع خبرنگاران به وضعیت پروژه‌های بحث‌برانگیز و عملکرد شورا و شهرداری ساری پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، بعد از ظهر امروز نشست خبری علی اکبر زلیکانی با اصحاب رسانه مرکز استان در ساختمان شورای شهر ساری برگزار شد و نائب رئیس شورای شهر مرکز استان پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

زلیکانی در این نشست با بیان اینکه روابط فی مابین اعضای شورای شهر با شهردار ساری روابط خوبی است؛ در خصوص چرایی حضور کمرنگ شهردار ساری در نشست‌ها و جلسات شورا، استانداری و عدم برگزاری کنفرانس خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: من با شهردار صحبت کردم و وی معتقد است حضور او در جلسات شورا، فضای مدیریت شهری را میان شورا و شهرداری دچار حاشیه می‌کند و حضور او موجب می‌شود تا جلسات از متن به حاشیه رود.

وی افزود: علیرغم اینکه وی یک فرد رسانه‌ای است اما بیشتر از آنکه با برگزاری نشست‌ها حرف بزند بدنبال عمل است.

نائب رئیس شورای شهر ساری در خصوص حواشی موجود میان شورا و شهردار گفت: شورایی که یک دست است، شورایی معیوب و دارای مشکل است و شورایی که در آن انتقاد نباشد، شورا نیست و البته این انتقادها نباید مقرضانه باشد.

زلیکانی در خصوص بودجه سالانه شهرداری و عملکرد عمرانی طی سال‌جاری بیان کرد: امسال بودجه ناخالص شهرداری به 619 میلیارد تومان رسید و با در نظر گرفتن سایر منابع این میزان به 750 میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه ای کاش می‌شد هر آنچه در حوزه منابع درآمدی برای عمران شهری انجام می‌شود را گفت؛ ادامه داد: یک عده‌ای در 22 بهمن امسال به اسم امت حزب الله به وزیر گفتند چرا بودجه در اختیار مسئولان شهری قرار می‌دهید و برخی امور را به تأخیر انداختند.

نائب رئیس شورای شهر ساری اضافه کرد: وقتی منابع مالی افزایش پیدا کند، طبیعتا عملکردهای عمرانی هم بالا خواهد رفت.

زلیکانی با انتقاد از برخی کارشکنی‌های تعدادی از گروه‌ها در روند فعالیت کاری شورا عنوان کرد: ما از این گروه بازی‌ها خسته شدیم و باید عملکردها به سمتی برود که به نفع مردم باشد نه برخی گروه‌ها.

وی در خصوص ورود شهردار ساری به برخی فعالیت‌های سیاسی و حمایت‌های او از برخی از رجال سیاسی، پاسخ داد: اگر آقای عبوری وارد فضای سیاسی نشود بسیار فرد محبوبی خواهد بود و اگر وارد این فضا شود، این مردم هستند که ضرر خواهد کرد.

نائب رئیس شورای شهر ساری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اقدامات شورا و شهرداری برای کسب درآمد پایدار اعلام کرد: تا زمانی که حاکمیت و در رأس آن دولت به شهرداری‌ها در مدیریت شهری نقش ندهد و در مقابل نقشی که به شهرداری می‌دهد، پاداشی ندهد، کار به تحقق درآمد پایدار نمی‌انجامد.

زلیکانی تصریح کرد: وقتی درآمد پایداری نداریم این می‌شود که رفاه شهروندان و قانون را قربانی می‌کنیم تا کسب درآمد کنیم؛ نمونه‌اش به فرد متقاضی می‌گوییم بیشتر از 3 طبقه ممنوع است اما بساز و ما پرونده شما را به ماده 100 می‌بریم و جریمه‌ات می‌کنیم تا به درآمد برسیم.

وی افزود: در حوزه کسب درآمد پایدار حرف زیاد است اما بدون پای کار آمدن حاکمیت این امر ممکن نیست.

نائب رئیس شورای شهر ساری در پاسخ به این سوال که عملکرد شورا را طی سال‌جاری چگونه ارزیابی می‌کنید؛ اعلام کرد: وضعیت عملکرد شورا از دولت و مجلس بهتر است و من به عملکرد شورا نمره 10 می‌دهم چرا که ما در رفع بخشی از مطالبات و مشکلات مردم علیرغم اینکه وظیفه ما نبود نیز موفق عمل کردیم.

زلیکانی تأکید کرد: من اصلاح طلبم، دو دوره متوالی هم به این دولت رأی دادم اما باید واقعیت را گفت؛ آیا الآن وضعیت مردم خوب است؟ آیا اینکه ما ورزش صبحگاهی کنیم مشکل مردم حل می‌شود یا باید برای حل مشکل مردم برنامه ریزی کرد؟

وی تصریح کرد: من تعجب می‌کنم چطور آقای اسلامی که طی دوره انتصابش به عنوان استاندار مازندران تنها به دیدار شخصیت‌ها می‌رفت؛ الآن وزیر شده است؟ ما برنامه نداریم.

نائب رئیس شورای شهر ساری در خصوص حرف و حدیث‌ها در خصوص تخصیص مبلغ 5 میلیارد تومانی به پیمانکار پروژه تونل شهری شهید علمدار که مازاد مبلغ قرار داد بوده است؛ تأکید کرد: یک اشکالی نه تنها در شهرداری ساری بلکه در تمامی شهرداری‌های کشور وجود دارد و آن عدم مطالعه فاز صفر یک پروژه یا همان پیش مطالعه یا ارزیابی برآورد دقیق یک پروژه است؛ مثل همان چیزی که در خصوص نیروگاه زباله سوز و ساخت بیمارستان تخصصی ماهفروجک رقم خورد و بدون مطالعه فاز صفر این پروژه‌ها کلنگ زنی و در ادامه با مشکل تأمین بودجه مواجه شد.

زلیکانی افزود: متاسفانه پیش مطالعه و برآوردی برای پروژه‌ها وجود ندارد و سپس در مقام عمل متوجه می‌شوند که چقدر میزان واقعی اعتبار و هزینه با برآوردهای پیش‌بینی شده اختلاف دارد.

وی اظهار کرد: درخصوص پروژه شهید علمدار نیز همین موضوع رخ داد و چون مطالعه فاز صفر در خصوص آن صورت نگرفت، مبنا با کمی بالانس بر تونل شهری میدان فرح آباد ساری گذاشته شد و سپس در مقام عمل با عدم استحکام زمین پروژه و مشکلاتی مواجه شدند که مجبور شدند در حالیکه پیش‌بینی 300 شمع برای استحکام تونل در نظر گرفته شده بود در مقام عمل به 600 شمع برسد که متحمل افزایش هزینه قرار داد شد.

نائب رئیس شورای شهر ساری در پاسخ به سوال دیگر یکی از خبرنگاران در خصوص تحلفات سازمان عمران شهرداری ساری خاطرنشان کرد: در خصوص این سازمان یک پرونده‌ای در سازمان بازرسی تشکیل شده است که در مراحل مقدماتی و بررسی کارشناسی است.

زلیکانی ادامه داد: هر فرد یا ارگانی که سازمان بازرسی برای او تشکیل پرونده دهد دلیل بر ارتکاب جرم یا تخلف آن فرد یا سازمان نیست و باید در محاکم قضایی اثبات و صدور رأی شود و در خصوص سازمان عمران هم وضع به همین گونه است.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت نیروگاه زباله سوز ساری گفت: آخرین خبرها حاکی از ان است که متاسفانه به دلیل عدم رضایت از عملکرد پیمانکار پروژه، قرارداد وی را لغو و در حال تغییر پیمانکار پروژه هستند و بدنبال پیمانکار جدید برای ادامه این پروژه هستند.

نائب رئیس شورای شهر ساری متذکر شد: این پروژه امسال که خوب است بعید می‌دانم تا پایان سال آتی نیز به سختی به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص وجود مافیای زباله در مرکز استان بیان کرد: در هیچ کجای دنیا، زباله را 130 کیلومتر حمل نمی‌کنند تا در نهایت آن را دفن کنند؛ مشخص است با این روند، اتفاقاتی رخ دهد که قابل کتمان نیست و در نهایت هزینه فراوانی را به مردم ساری و منطقه تحمیل کند که تنها راه پایان این اتفاقات، اتمام پروژه ساخت نیروگاه زباله است که باید بگوییم با توجه به اینکه این پروژه در دولت قبل و سال‌ها پیش تعریف شده است، پاسخگوی نیاز فعلی ما نیز نخواهد بود و کاری است که تا اینجا جلو آمده و ما باید ان را به اتمام برسانیم.

نائب رئیس شورای شهر ساری در پاسخ به نقد یکی از خبرنگاران در خصوص ضعف شورا در نظارت بر عملکرد شهرداری و پروژه‌های در دست اجرا گفت: بله، قبول دارم که نظارت شورا ضعیف است البته باید به این موضوع هم توجه کرد که شورا چه ساز و کاری برای نظارت دارد؟ ما جز تذکر به شهردار و استیضاح وی ابزاری نداریم.

زلیکانی در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ در خصوص ضرورت اصلاح و تدوین قوانین جدید در خصوص عملکرد شوراها گفت: ضرورت اصلاح قانون بدون شک و تردید احساس می‌شود و لایحه یکپارچه‌سازی مدیریت شهری سال‌ها است که از سوی دولت به مجلس داده شده است اما با مماشات مجلس هنوز به جایی نرسیده است.

وی با بیان اینکه باید قوانین مرتبط با شوراها اصلاح شود؛ ادامه داد: ما باید در انتخاب ارکان مدیران شهری نقش داشته باشیم اما قانون چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد و دست ما را بسته است.

نائب رئیس شورای شهر ساری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص فرجام طرح اتصال خیابان انقلاب به خیابان طبرسی ساری در ادامه خیابان قارن که سال‌ها است بحث آن به میان است؛ عنوان کرد: طرح بازآفرینی شهر ساری با حضور استاندار و توسط رئیس جمهور کلنگ زنی شد اما پس از مدتی گفتند که این طرح تصویب نشده است سوال اینجا است چطور برای طرحی که تصویب نشده بود ردیفی در بودجه دیده شد؟

زلیکانی اضافه کرد: این طرح در حقیقت تصویب شد و سپس با طرح بهانه‌هایی از جمله صدمه و تخریب بخشی از منطقه تاریخی ساری، رد شد و البته ظاهرا در جلسه اخیر بازآفرینی شهری بنا به اظهارات استاندار خبر قرار گرفتن مجدد این طرح در دستور کار اعلام شده است.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص فرجام طرح شکایت از شهردار ساری توسط اعضای شورای شهر مبنی بر فروش زمین زباله جاده قائم‌شهر بدون مصوبه شورا؛ گفت: تمامی اعضای شورای شهر به این موضوع اعتراض کردند و تا این لحظه در این خصوص اتفاقی نیفتاده است و بنا بر اطلاعات من قرار است این زمین به شهرداری ساری، برگرداننده شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ عضو شورا به پروژه‌های بحث‌برانگیز شهرداری ساری/ نظارت شورا بر عملکرد شهرداری ضعیف است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..