تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۹۵ درصد کارفرمایان به تکالیف قانونی خود در برابر نیروی کار عمل می کنند / راه عبور از مشکلات، اعتماد به بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش گفت :صاحبان اصلی تامین اجتماعی ، کارفرمایان هستند و این سازمان با کمک کارفرمایان از اشتغال و نیروی کار حمایت  و در جهت رشد تولید و اقتصاد کشور حرکت می کند .

     عباس نورمحمدی گفت:حدود ٤٣ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و ضرورت دارد منابع مالی که بخش اعظم آن حق بیمه هاست ، بموقع تامین شود تا سازمان بتواند به تعهدات خود در مقابل بیمه شدگان عمل و خدمات بیمه ای و درمانی را به آنان ارایه کند .

     وی افزود : بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان در سه سال متوالی نشانه حمایت سازمان از بخش خصوصی و کارفرمایان و داشتن عزم جدی برای رونق تولید و کسب و کار است .

     رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این همایش گفت : تامین اجتماعی و بخش خصوصی ، شرکای اجتماعی هستند و باید حال و روز بهتری داشته باشند، اما اکنون این گونه نیست و سازمان تامین اجتماعی که در شرایط سخت به دولت ها کمک می کرد ، اینک در پرداخت حقوق مستمری بگیران خود با مشکل رو به رو شده است .

     جبار کیانی پور افزود : بیش از سه میلیون بازنشستگی خارج از موعد ، فشار زیادی بر تامین اجتماعی وارد کرده اند و از طرف دیگر ، کارفرمایان نیز که صاحبان این سازمان هستند ، در پرداخت حق بیمه دچار مشکل شده اند .

     مدیر کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی  نیز گفت : سیاست های کلان نظام تامین اجتماعی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است و در صورت تصویب و اجرای آن ، بخش مهمی از مشکلات برطرف خواهد شد.

     رضا معینی اظهار داشت: با تصویب این سیاست ها که هم اکنون در مرحله بررسی است ، دیگر هیچ‌کس اجازه دست اندازی به منابع تامین اجتماعی را نخواهد داشت.    

     معینی گفت: راه عبور از مشکلات در حوزه تولید و اشتغال، اعتماد به بخش خصوصی است که در بسیاری از موارد موفق تر از بخش‌های دولتی عمل می کند.  

     وی گفت : تامین اجتماعی یک سازمان مستقل و غیر دولتی است و دو برابر یارانه دولت هزینه می کند .  

     معینی اظهار داشت :  در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که فرد با ۴۰ سال سن بارنشسته شود ، اما این موضوع بر سازمان تامین اجتماعی تحمیل شد و در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد منابع سازمان در این بخش هزینه می شود .

     وی اشتغال، کارآفرینی و تولید را چالش های اصلی نظام تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت : هر چه وضعیت اشتغال بهتر باشد، حال تامین اجتماعی هم خوب است .

     مدیرکل امورفرهنگی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی افزود : تامین اجتماعی بدون کارگر و کارفرما معنا ندارد و اگر کشوری بخواهد پویا باشد ، باید کارآفرینان آن پویا و فعال باشند .

     وی گفت : ۹۵ درصد کارفرمایان ما با وجود سرایط سخت اقتصادی به تکالیف قانونی خود در برابر نیروی کار عمل می کنند که این عمل شایسته تقدیر است ‌.

     معینی تصریح کرد: با نشست هایی که هر ماه با تشکل‌های کارفرمایی برگزار می شود ، مشکلات آنها احصا و دسته بندی و بسیاری از آنها برطرف شده است. یکی از خواست های اصلی تشکل های کارفرمایی و بخش خصوصی ، احیای شورای عالی تامین اجتماعی و مشارکت در تصمیم گیری ها است. البته خواست آنها شفاف و روشن است ، می خواهند در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند. با احیای شورای عالی تامین اجتماعی ، نظارت ها بیشتر و تصمیم گیری به صورت کارشناسی انجام می شود. 

     معینی اظهار داشت: برای رفع دغدغه‌های کارفرمایان ، سازمان تامین اجتماعی این تعامل ها را به صورت مستمر ادامه می دهد. 

     وی افزود : در راستای کم شدن مشکلات کارفرمایان، سازمان تامین اجتماعی با همه پیچیدگی های قانونی ، شورای تلقیح و روان سازی بخشنامه ها و دستورالعمل ها را تشکیل داد و بخشنامه ها با حضور کارفرمایان بازنگری شد . 

     وی گفت: از سال آینده سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد به صورت رایگان به کارفرمایان مشاوره کارگاهی بدهد. 

     معینی تاکید کرد : راه عبور از مشکلات در حوزه تولید و اشتغال، اعتماد به بخش خصوصی است که در بسیاری از حوزه ها موفق تر از بخش‌های دولتی عمل می کند.

     معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد ؛ بنابراین همه باید مدارا کنیم و دست به دست هم بدهیم تا مشکلات و آسیب ها کمتر شود .

     مهندس عزیز فیلی گفت : در شرایط کنونی تامین اجتماعی هم مسکلاتی دارد که باید حمایت سود تا بتواند از عهده تعهدات سنگین خو برآید .

     در پایان این همایش، چهار چهره برتر حوزه کارفرمایی استان معرفی و از آنان تقدیر شد. خانم مریم دیباجی مدیر شرکت طبیعت زنده ، حمید شکرانی مدیر شرکت سپاهان موکت ، نصرت اله رئیس زاده مدیر شرکت نماسازان مروارید و غلامحسین رضایی مدیر کارخانه آرد مارون ، کارفرمایانی بودند که در این همایش از آنان تقدیر به عمل آمد .

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۹۵ درصد کارفرمایان به تکالیف قانونی خود در برابر نیروی کار عمل می کنند / راه عبور از مشکلات، اعتماد به بخش خصوصی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..