تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پای برخی افراد سودجو به قالیشویی‌ها هم باز شد/ خسارات میلیونی بهای اعتماد به قالیشویی غیرمجاز

ساعت: 09:48 منتشر شده در مورخ: 1397/12/21 شناسه خبر: 1467233

مدیر یکی از قالیشویی‌های فعال مازندران با بیان اینکه نرخ شستشوی قالی بسته به نوع فرش‌های ماشینی و دستباف متفاوت است؛ گفت: سال گذشته تقریبا 3 برابر میزان سفارشات امسال، فرش تحویل گرفتیم و امسال بازار به نسبت سال قبل راکد و ضعیف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، تب و تاب خانه‌تکانی در خانه‌ها بالا گرفته و در این میان این قالیشویی‌ها هستند که بازارشان داغ‌تر از سایر صنوف خدماتی است.

در این میان انتخاب قالیشویی مناسب و البته مطمئن یکی از دغدغه‌های مردم است تا هم قالی‌هایشان خوب شسته و تمیز شود و هم از سرقت برخی افراد سود جو مصون بماند.

البته این روزها خیلی از قالیشویی‌ها با انداختن تراکت‌های تبلیغاتی در خانه‌ها بدنبال جذب مشتریان بیشتر هستند، اما سوال اینجا است که کدامیک از این قالیشویی‌ها مجاز هستند و چگونه باید از اصالت آن‌ها با خبر شد؟

ناگفته نماند که نرخ هزینه شستن قالی نیز یکی دیگر از دغدغه‌ها است که بعضا پس از اعلام نرخ از سوی قالیشویی‌ها و در پایان کار، مبلغ فاکتور چیزی خلاف گفته در بدو سفارش است و قالیشویان به بهانه‌های گوناگون، مبلغی مضاف بر انچه که در ابتدا اعلام کرده بودند دریافت می‌کنند که محل گلایه مشتریان در تسویه خدمات است.

رحمانی لارمایی یکی از مدیران قالیشویی استان با اشاره به کاهش سفارشات شستشو قالی‌های شب عید طی سال‌جاری به خبرنگار ما گفت: سال گذشته تقریبا 3 برابر میزان سفارشات امسال، فرش تحویل گرفتیم و امسال بازار به نسبت سال قبل راکد و ضعیف است.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم طی سال‌جاری افزود: در حالیکه مشتریان طی سال گذشته تمامی فرش‌ها حتی موکت خود را جهت شستشو به قالیشویی‌ها تحویل می‌داند اما امسال مبادرت به شستشوی موکت و قالی‌های 6 متری خود در خانه‌هاشان کردند و تنها قالی‌های بزرگ و سنگین خود را اجبارا و به خاطر سختی شستشو و خشک کردن ان به قالیشویی‌ها تحویل می‌دهند.

مدیر قالیشویی ساوین که در حوزه شهرهای ساری، قائم‌شهر و سوادکوه مشغول فعالیت است؛ در خصوص نرخ قالیشویی در سطح استان بیان کرد: نرخ شستشوی قالی بسته به نوع فرش‌های ماشینی و دستباف متفاوت است و نرخ شستشوی قالی در استان مازندران در مقایسه با استان همجوار مثل تهران بسیار پایین است.

رحمانی لارمایی ادامه داد: در حالیکه نرخ شستشوی قالی ماشینی در مازندران به ازای هر متر میان 3 تا 3 هزار و 500 تومان است؛ در تهران تقریبا 3 برابر این نرخ است.

وی با بیان اینکه شستشوی فرش دستباف ظرافت‌ها و حساسیت‌های خاص خود را دارد؛ عنوان کرد: شستشوی فرش دستباف، به ازای هر متر تقریبا 5 هزار تومان گران‌تر است و اگر نرخ شستشوی هر متر فرش ماشینی به طور میانگین 3 هزار تومان باشد، نرخ شستشوی هر متر فرش دستباف حداقل 8 هزار تومان است.

مدیر یکی از قالیشویی‌های باسابقه استان به فعالیت قالیشویی‌های فصلی و غیرمجاز در این ایام اشاره کرد و اضافه کرد: متاسفانه پای برخی افراد سودجو در این موقع از سال به بازار باز می‌شود و گاها موجب تحمیل زیان و خسارت میلیونی به مشتریان می‌شود که باید مشتریان قبل از تحویل کار به قالیشویی‌ها با تماس با اتحادیه شهر محل سکونت خود از اصالت و دارا بودن پروانه فعالیت آن کسب اطلاع کنند.

رحمانی لارمایی در خصوص نرخ متوسط شستشوی قالی‌های ماشینی در آستانه سال نو اعلام کرد: البته طی سال‌جاری و با افزایش نرخ شوینده‌ها، هزینه کارگر و به ویژه کلر، طی دو مرحله افزایش پیدا کرد و شاهد افزایش چندین برابری مواد اولیه و مورد نیاز قالیشویی‌ها از کلر گرفته تا مواد شوینده بودیم که موجب افزایش قیمت تمام شده برای قالیشویی‌ها و در نتیجه افزایش نرخ خدمات شده است.

وی اضافه کرد: به طور متوسط و به ازای شستشوی یک فرش 6 متری ماشینی 20 هزار تومان، فرش 9 متری 30 هزار تومان و فرش 12 متری 40 هزار تومان از مشتریان دریافت می‌شود.

مدیر قالیشویی ساوین متذکر شد: البته نرخ قالیشویی‌ها در مرکز، شرق و غرب استان متفاوت است و نرخ شستشوی قالی در غرب استان به دو برابر نرخ در مرکز و شرق استان نیز می‌رسد.

رحمانی لارمایی در پایان یادآور شد: در بعضی از موارد ممکن است با توجه به خدمات اضافی که قالیشویی به مشتری ارائه می‌دهد، قیمت‌ها تغییر کند. برای مثال رفوگری، شیرازه‌دوزی، ریشه‌کشی ممکن است متفاوت با این قیمت باشد. اما باید برای انجام اینگونه خدمات قراردادی امضاء شود و علاوه بر قید شدن مبلغ، امضا و توافق دو طرف الزامی است.

البته ناگفته نماند که با رصد میدانی از چند قالیشویی، هزینه حمل فرش از خانه به قالیشویی و بازگشت آن برای هر سرویس در مرکز استان، 15 هزار تومان است.

بر اساس این گزارش، در بعضی از موارد با بهانه‌هایی مبنی بر شست‌وشوی قالی با شامپوی آمریکایی یا آلمانی مبلغی اضافه‌تر از مشتری دریافت شود که خلاف قانون است. قالیشویی موظف است شست‌وشو را به‌طور کامل انجام دهد و مردم نباید به این حرف‌ها توجه کنند و پول اضافه‌تر بپردازند و در صورت بروز مشکل به اتحادیه‌های صنفی شهر خود مراجعه تا پس از کارشناسی از سوی آن‌ها، مطمین شوند که نرخ اعلام شده از قالیشویی‌ها منصفانه بوده یا خیر.

گفتنی است آسیب دیدن فرش ها در هنگام شستشو یا حمل و نقل و یا سرقت آن، بخش عمده شکایت‌ها و گلایه‌های مردم در خصوص فعالیت غیر حرفه‌ای یا غیر مسئولانه برخی از قالیشویی‌های غیر مجاز را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پای برخی افراد سودجو به قالیشویی‌ها هم باز شد/ خسارات میلیونی بهای اعتماد به قالیشویی غیرمجاز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..