تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در فرمول یک ۲۰۱۹، به سریع‌ترین دور امتیاز تعلق می‌گیرد

درصورت تصویب نهایی طرح دادن امتیاز به راننده‌ای که سریع‌ترین دور مسابقه را ثبت می‌کند، این قانون از ابتدای فصل ۲۰۱۹ فرمول یک اجرایی خواهد شد.

فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) تأیید کرد برنامه‌هایی برای دادن امتیاز به راننده‌ای دارد که سریع‌ترین زمان را در هریک از مسابقه‌های گرندپری فرمول یک ثبت کند. این برنامه را شورای جهانی ورزش‌های موتوری (WMSC) تصویب کرده و ممکن است از اولین مسابقه‌ی فرمول یک ۲۰۱۹ در ملبورن اجرایی شود.

Formula 1 / فرمول یک

البته، این ابتکارعمل که در ابلاغیه‌ی رسمی شورای جهانی ورزش‌های موتوری در روز پنج‌شنبه ذکر نشده بود، برای معرفی و اجرایی‌شدن از مسابقه‌ی استرالیا باید رأی الکترونیکی از کمیسیون فرمول یک دریافت کند و به‌عبارتِ‌دیگر، در متن قانون ورزشی فرمول یک قرار بگیرد. این رأی شامل رأی تعدادی از مدیران فرمول یک، فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی، تعدادی از تیم‌ها و برگزارکنندگان مسابقات است. در تصویب قوانین، همه‌ی طرح‌ها ابتدا باید به کمیسیون برود و سپس، شورای جهانی آن را تصویب کند؛ اما به‌دلیل کم‌بودن فرصت و کامل‌نشدن رأی‌گیری الکترونیکی این روند کمی دچار تغییر شد.

فرمول یک

طرح یادشده اولین‌بار نیست که در مسابقات فرمول یک اجرایی می‌شود و در ۱۰ سال ابتدایی فرمول یک طی دهه‌ی ۱۹۵۰ نیز، این قانون وجود داشته است. چنین قانونی می‌تواند تأثیر زیادی بر جایگاه رانندگان در جدول رده‌بندی مسابقه و فصل بگذارد؛ درست همان‌طورکه در سال ۱۹۵۸، مایک هاوتورن به‌دلیل داشتن دو دور سریع بیشتر درمقایسه‌با استرلینگ ماس، با اختلاف یک امتیاز قهرمان فصل شد. همچنین به‌عنوان مثال ملموس‌تر، می‌توان به فصل ۲۰۰۸ فرمول یک اشاره کرد که لوئیس همیلتون با اختلاف یک امتیاز فیلیپه ماسا را شکست دهد و عنوان قهرمانی فصل را ازآنِ خود کند.

فلیپه ماسا

مقاله‌های مرتبط:

در سیستم فعلی امتیازدهی فرمول یک، فقط نفرات اول تا دهم امتیاز دریافت می‌کنند و پیش‌ازاین نیز، صحبت‌هایی برای افزایش رده‌های امتیازدهی تا پانزدهم مطرح شد تا رقابت بیشتری در میانه‌ی جدول شکل گیرد؛ اما این طرح تصویب نشد. هم‌اکنون، طرح امتیازدهی به راننده‌ای در دستورکار قرار دارد که سریع‌ترین دور هر مسابقه را ثبت می‌کند. این طرح هم‌اکنون در مسابقات فرمول E نیز اجرا می‌شود؛ اما با این تفاوت که در فرمول E، امتیاز سریع‌ترین دور هر مسابقه برای تمام رانندگان است؛ درحالی‌که در فرمول یک، فقط به یکی از ۱۰ راننده‌ی برتر جدول داده خواهد شد. 

لوئیس همیلتون فرمول یک

از زمانی‌که چنین شیوه‌ای در امتیازدهی برداشته شد، رقابت چندانی برای ثبت سریع‌ترین دور در میان رانندگان تیم‌ها مشاهده نمی‌شود. بنابراین، نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم با تصویب دوباره و اعمال آن در فرمول یک، چه اتفاقی واقعا خواهد افتاد.  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در فرمول یک ۲۰۱۹، به سریع‌ترین دور امتیاز تعلق می‌گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..