تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش تهیه نان خرمایی؛ مجلسی و پرطرفدار

۸۳۸۶۳۰

۲۶۷۴ 

نان خرمایی از انواع شیرینی های معروف و پرطرفدار برای است و اگر شما در پخت شیرینی های مختلف مهارت دارید بهتر است این نوع شیرینی خوشمزه را در منزل بپزید.

مجله آرگا: نان خرمایی از انواع شیرینی های معروف و پرطرفدار برای است و اگر شما در پخت شیرینی های مختلف مهارت دارید بهتر است این نوع شیرینی خوشمزه را در منزل بپزید. در طرز تهیه نان خرمایی از تخم مرغ و مغز گردو و خرما و بیکینگ پودر و گلاب و ماست و کره و آرد گندم استفاده می شود.

نان خرمایی و نان برنجی از انواع شیرینی های محلی کرمانشاه هستند که در ایام عید نوروز نیز برای پذیرایی از مهمان ها از این نوع شیرینی های مخصوص عید در بیشتر نقاط ایران استفاده می شود.

مواد لازم

زرده تخم مرغ برای تزیین کردن شیرینی : به میزان لازم مغز گردو : ۱۵۰ گرم خرما : ۳۰۰ گرم گلاب : ۵ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری ماست : دو قاشق غذاخوری کره : ۲۲۰ گرم آرد گندم : سه لیوان

آموزش تهیه نقل بیدمشک مجلسی و نکات آن

طرز تهیه نان خرمایی شیرینی محبوب و خوشمزه

۱. برای تهیه نان خرمایی ابتدا کره را روی بخار آب قرار دهید تا ذوب شود سپس ماست و بیکینگ پودر را با یکدیگر درون ظرفی مناسب مخلوط کنید و مخلوط این مواد را به کره بیفزایید و بعد از مخلوط شدن مواد آرد را به صورت آرام آرام به مایه شیرینی اضافه کنید و خمیر بدست آمده را سه دقیقه ورز دهید تا خمیر یکدست شود.

۲. در مرحله بعدی طرز تهیه نان خرمایی خمیر شیرینی را درون نایلون تمیزی قرار دهید و به مدت ۲ ساعت خمیر را در مکانی مناسب قرار دهید و در این مدت زمان خرما‌ها را به خوبی بشویید و هسته و پوست آن‌ها را جدا کنید و خرما‌های تمیز را با گلاب و مغز گردو مخلوط نمایید و آن‌ها را چرخ کنید برای خوش طعم شدن شیرینی می‌توانید در صورت تمایل یک قاشق چایخوری پودر دارچین در این مرحله به مخلوط خرما بیفزایید.

۳. بعد از گذشت دو ساعت که خمیر شیرینی آماده شد تکه‌هایی از خمیر را بردارید و در کف دست هایتان پهن نمایید سپس درون خمیر شیرینی مقداری از مخلوط خرمای چرخ شده را قرار دهید.

۴. خمیر را از قسمت کناری جمع کنید و همه شیرینی را به همین صورت آماده نمایید.

۵. نان خرمایی‌ها را درون سینی فر بچینید و روی آن‌ها به کمک برس زرده تخم مرغ بمالید و سینی را درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا روی نان خرمایی‌ها طلایی رنگ شود و به خوبی پخته شوند سپس آن‌ها را از درون فر بیرون آورید و در ظرفی مناسب برای سرو قرار بچینید.

آموزش تهیه نقل بیدمشک مجلسی و نکات آن

در این مطلب با روش پخت نان خرمایی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این شیرینی خوش طعم در منزل نهایت بهره را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش تهیه نان خرمایی؛ مجلسی و پرطرفدار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..