تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارشناس اسرائیلی از پشت پرده کشمکش‌ها در عربستان گفت

بر اساس گزارشهای مختلف، حکم بازداشت برادر وی بندر بن سلمان به علت دست داشتن در این ترور صادر شده است.

جنگ قبیله ای جدید در عربستان

گیبور افزود: «این سوء قصد با کمک یکی از افسران گارد شاهنشاهی صورت گرفت که بندر بن سلمان به او وعده داده بود مبلغ هنگفتی به ارزش 10 میلیون ریال سعودی به منظور انجام این ماموریت پرداخت خواهد کرد. به این ترتیب ما برابر جنگ قبیله ای جدید در عربستان سعودی قرار داریم. در پی این حمله، بن سلمان محافظان اطراف خود را افزایش داد و یگان امنیتی ویژه را به محافظت و حفظ جان خود مامور کرد. این افسر امنیتی نیز در کاخ شاهزاده سعوی بازداشت شد.»  

تهدیدهای داخلی و خارجی در اطراف شاهزاده سعودی

وی افزود: «بن سلمان یگانی امنیتی را موسوم به نیروی واکنش سریع تشکیل داده که از نیروهای امنیتی جدید تشکیل شده است و با دقت بسیار زیاد انتخاب شده اند. این نیروهای جدید آموزشهای فشرده دیده اند که هدف از آن تامین امنیت لازم ولیعهد سعودی است. این نیرو وظیفه دور کردن هر گونه خطر و تهدیدی داخلی و خارجی در اطراف شاهزاده سعودی را دارد. آنها به این باور رسیده اند که او حتی از سوی خانواده حاکم مورد تهدید قرار دارد و حتی شاید این تهدید از طرف افسران و محافظان همراه او وجود داشته باشد.»

اختلاف بین پادشاه عربستان سعودی و پسرش 

گیبور افزود: «این گزارشها و توئیت های منتشر شده در شبکه های اجتماعی مورد تایید رسمی سعودی قرار نگرفته است اما رسانه های خارجی از اختلاف جدید بین سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی و پسرش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خبر داده اند و ملک سلمان از اقدامات اخیر پسرش ابراز نارضایتی کرده است.»  

وی گفت :« پیش بینی می شد بن سلمان در نشست اخیر سران عربی و اروپایی در شرم الشیخ نماینده کشورش باشد اما در روزهای پیش از برگزاری این نشست، ملک سلمان 83 ساله تصمیم گرفت خودش شخصا در این نشست شرکت کند.»  

تغییر تیم محافظان پدر از وحشت اقدامات خصمانه از سوی پسر 

وی تاکید کرد: «در سفر ملک سلمان به مصر، وی پیام هایی از طرف های نزدیک به ولیعهد دریافت کرد که نشان می داد اقداماتی علیه او وجود دارد برای همین ملک سلمان بلافاصله تیم محافظان مخصوص خود را تغییر داد و این سفر با سی تن از نیروهای مورد اعتماد سلمان انجام شد. همچنین نیروهای امنیتی مصری که ماموریت حفاظت از ملک سلمان را برعهده داشتند تغییر کردند از ترس اینکه شاید ولیعهد سعودی آنها را مامور اقدامی خصمانه کرده باشد.»  

ولیعهد سعودی از غیبت پدرش برای انتصابهای جدید داخل کاخ استفاده کرد

این کارشناس اسرائیلی در ادامه گفت :« زمانی که ملک سلمان از مصر بازگشت، ولیعهد سعودی به استقبال او نرفت اما این شاهزاده سعودی از غیبت پدرش برای انتصابهای جدید داخل کاخ استفاده کرد. از جمله، وی خالد بن سلمان برادر خود را به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب کرد. وی همچنین شاهزاده ریما بنت بندر بن سلطان را به عنوان سفیر عربستان در آمریکا معرفی کرد اگر چه این انتصابها از مدتی پیش آماده شده بود اما بدون صدور فرمان پادشاهی صورت گرفت. گفته می شود ملک سلمان این انتصابها را از رسانه ها شنید و از آن آگاه شد.»

49311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارشناس اسرائیلی از پشت پرده کشمکش‌ها در عربستان گفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..