تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاسیس ۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد جدید در سال ۹۸ / خراسان شمالی میزبان جشنواره کشوری فیلم کوتاه روستا و عشایر

ساعت: 13:20 منتشر شده در مورخ: 1397/12/18 شناسه خبر: 1466265

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مطابق برنامه ششم توسعه تمام مساجد شهری و روستاههای بالای 1000 نفر باید دارای کانون باشند، که براین اساس تعداد 220 کانون روستایی را به 250 کانون و تعداد 142 کانون مساجد شهری به 192 کانون ارتقا پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه به مناسبت بیست و ششمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد تعداد کانون های مساجد فعال در سطح استان را 362 کانون بیان کرد و گفت: مطابق برنامه ششم توسعه براساس بند قانون بیان شده تمام مساجد شهری و تمام روستاههای بالای 1000 نفر باید کانون فعال داشته باشند، که براین اساس باید تعداد 220 کانون روستایی را به 250 کانون و تعداد 142 کانون مساجد شهری به 192 کانون ارتقا یابد.

وی ادامه داد: 174 باب کتابخانه مخزن دار و 110 کتابخانه باز در کانون های مساجد استان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی فعالیت دارند.

فرخنده همچنین راه اندازی سایت به نام سامانه سجا را از دیگر برنامه های اجرایی شده در سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون اطلاعات 362 کانون فرهنگی و هنری مساجد شامل 22 هزار نفر اعضای فعال در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: براین اساس به طور متوسط از هر کانون 60 نفر ثبت نام کرده اند و تا سال 1400 پایان برنامه با مجموعه اقدامات کیفی سازی تعداد اعضای فعال و ثبت شده در هر کانون به 200 نفر ارتقا پیدا کند.

فرخنده تعداد روستاهای شرکت کننده در جشنواره کشوری روستاهای دوستدار کتاب را یک هزار و 406 روستا اعلام کرد و یادآور شد: روستاهای خراسان شمالی به محوریت کانون های مساجد در این جشنواره در سال 97 برای چهارمین دوره متوالی خوش درخشیدند و روستاهای بزنج و اسفیدان در گروه 10 روستای برتر کشور و روستای زوارم شایسته تقدیر انتخاب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: تصویب اساسنامه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شورای عالی انقلابی فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور در سال 97  جهت تثبیت جایگاه ستاد عالی کانونها و دبیرخانه که تاکنون تحت عنوان موسسه فعالیت می کردند حرکت خوبی بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی امسال و سال گذشته مبلغ دو میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبارات استانی برای تجهیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان دریافت کرده ایم ،گفت: امید است با تصویب اساسنامه ردیف های مستقلی برای تجهیز این کانونها در نظر گرفته می شود.

 

برگزاری جشنواره کشوری فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه گفت: طی سال آینده با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی کانون ها جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر با اعتبار 120 میلیون تومان در اردیبهشت ماه به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین به روستاهایی که در جشنواره ملی روستای دوستدار کتاب حائز رتبه شده اند، مجموعا 50 میلیون تومان به صورت نقدی، کتاب و تجهیزات کتابخانه ای اهدا شده است.

 

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاسیس ۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد جدید در سال ۹۸ / خراسان شمالی میزبان جشنواره کشوری فیلم کوتاه روستا و عشایر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..