تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گیاه فاوانیا چیست؟ | خواص درمانی فاوانیا برای کیست تخمدان

گیاه فاوانیا یا عود صلیب در لیست گیاهان دارویی ایران قرار گرفته است. درمان کیست تخمدان، کیست پستان و … از خواص درمانی فاوانیا می باشد. آشنایی با گیاه فاوانیا

گیاه فاوانیا یا عود صلیب از خانواده ی دو لپه­ای­هایی ها و همچنین جزو تیره ی گل­سرخیان می باشد. فاوانیا گیاهی است علفی که ساقه های گوشت­دار و ساقه­ای خوابیده بر روی زمین و گل­هایی معمولا سفید یا زرد دارد. تاکنون حدود ۱۳۰ نوع از این گیاه شناسایی شده که عمده ی آن ها در مناطق معتدل رشد می کنند. گیاه فاوانیا در طب سنّتی نام­های دیگری مانند نارمشک، عودالریح، حجرالذئب، خرچکوک، شیرزا، ابوزیدان، ورد الحمیر، رمان مصری، وردالحمار دارد که عود الصلیب معروف ترین آن می باشد. در گذشته از این گیاه برای درمان بسیاری بیماری­ها و بیشتر برای درمان بیماریی مربوط به کودکان به نام امّ صبیان به کار می رفته است و اما امروزه بصورت محلول استفاده می گردد.

به طور کلی در گذشته برای این گیاه دو گونه خاصیت در نظر گرفته شده است:

۱. درمان سنتی مانند عموم گیاهان دارویی

۲. درمان متافیزیکی و ماورایی بیماری­ها با باورداشتن به خواص جادویی در گیاه فاوانیا

گیاه فاوانیا چیست ؟ | خواص درمانی فاوانیا برای کیست تخمدان

گیاه فاوانیا چیست ؟ | خواص درمانی فاوانیا برای کیست تخمدان

خواص درمانی گیاه فاوانیا طبع گیاه فاوانیا گرم است . درمان و از بین بردن کیست ها : محلول گیاهی فاوانیا سرشار از ویتامین C و A بوده و که این امر منجر به درمان و از بین بردن کیست ها می گردد. درمان صرع : گفته شده است که اگر این گیاه را بر مصروع ببندند دچار صرع نمی شود و اگر باز کنند صرع باز می گردد . ادرار آور و چنانچه زنی که تازه زاییده به اندازه یک بادام از ریشه ی این گیاه مصرف نماید، رحمش از بیرون ریختنی ها پاک می شود. درمان درد گرده و آبدان : ریشه ی این گیاه را به اندازه ی یک بادام بصورت خوراکی مصرف نمایید. بند‌ آورنده ی شکم : بصورت آب پزشده با آب انگور کهنه می تواند بند‌ آورنده ی شکم باشد. قابض : فاوانیا گر با شربتهای مازوجی (عفصی گسی ) خورده شود قابض است. مقطع خونریزی : دوازده دانه از تخم گیاه را با آب انگور مخلوط نموده و میل کنید. تقویت کننده معده : از تخم این گیاه استفاده گردد. درمان یرقان : از ریشه گیاه استفاده گردد. باز کننده کبد : از ریشه گیاه استفاده گردد. رفع لکه های سیاه پوست تسکین درد و سوزش معده درمان نقرس قاعده آور درمان تشنج تسهیل زایمان  محلول گیاه فاوانیا و مکانیسم آن

محلول گیاهی فاوانیا دارای مواد موثره لاکتوکاروم می باشد که به عنوان مسکن و ضد درد عمل می کند، همچنین به علت داشتن موسیلاژ، تانن وساپونین محلول بسیار قوی بوده و با تاثیر گذاشتن درسطح کبد، تولید و اثرات هورمون های مردانه را در بافت های بدن کم می نماید و با مهار هورمون های تخمدان باعث از بین رفتن کیست می گردد. در بعضی موارد عفونت ها وکمبود ویتامین A  باعث می گردد سلول های غشایی سریعتر رشد کنند و سریعتر هم بمیرند که از این واکنش یک شکل پنیری در محل باقی می ماند واین سلول های مرده غشایی نمی توانند آنتی آنزیم بسازند که این تغییرات مرده غشایی که در اثر کمبود ویتامین A هستند در تخمدان ها به صورت کیست خودنمایی می کند. محلول گیاهی فاوانیا به دلیل داشتن ویتامین C و A به درمان و از بین رفتن کیست ها می پردازد.

گیاه فاوانیا چیست ؟ | خواص درمانی فاوانیا برای کیست تخمدان

گیاه فاوانیا چیست ؟ | خواص درمانی فاوانیا برای کیست تخمدان

ترکیبات شیمیایی محلول گیاه فاوانیا

موسیلاژ، تاننف ساپونین، ویتامین C و A

موارد احتیاطی و منع مصرف مصرف این محلول برای زنان باردار و شیرده ممنوع می باشد. مصرف محلول گیاه قاوانیا برای بیماران مبتلا به دیابت و کسانیکه دچار بیماری خونریزی معده هستند ممنوع می باشد.

 گرد آوری و تنظیم : نماگرد

مطالب متنوع دیگر

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (امتیازی ثبت نشده است)
Loading...



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گیاه فاوانیا چیست؟ | خواص درمانی فاوانیا برای کیست تخمدان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..