تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غذای کودک در مایکروفر، ضرر ندارد؟

بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از مایکروویو برای تهیه و گرم کردن غذا باعث می‌شود تا مواد مغذی از بین بروند.

بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از مایکروویو برای تهیه و گرم کردن غذا باعث می‌شود تا مواد مغذی از بین بروند. بسیاری از شما در طول روز از این وسیله استفاده می‌کنید و با آن غذا می‌پزید، غذاها را گرم می‌کنید و …  به نظر می‌رسد که مشکلی هم شما را تهدید نخواهد کرد. اما زمانی که پای یک نوزاد یا کودک در میان باشد، اوضاع کاملا فرق می‌کند و باید دقت بیشتری درباره سلامت تهیه مواد غذایی به کار بگیرید. اگر کودک یا نوزادی در منزل دارید باید از خود بپرسید که آیا استفاده از مایکروویو خطرناک است یا خیر؟

گرم کردن غذای کودک در مایکروویو کار درستی است؟

هر ماده غذایی که وارد فرایند گرم کردن یا سرد شدن می‌شود، تغییراتی را در مواد سازنده خود شاهد خواهد بود. در واقع، مواد شیمیایی و ترکیبات آن دچار تغییر می‌شوند. هیچ تحقیق خاص و ویژه‌ای در زمینه تغییراتی که مایکروویو در غذا ایجاد می‌کند، انجام نشده است اما شرط عقل است که مواردی را در این زمینه رعایت کرده و با احتیاط از این وسیله استفاده کنید. مثلا اگر قرار است، غذای کودک را در این وسیله گرم کنید باید حتما روی ظرف پوشش و دری قرار بدهید. از قرار دادن ظرف پلاستیکی در مایکروویو به صورت جدی پرهیز کنید. زیرا پلاستیک در این وسیله با غذا ترکیباتی ایجاد می‌کند که بسیار بیماری‌زا هستند. علاوه بر اینها، هرگز مانده غذای کودک را در مایکروویو گرم نکنید.

خطرات احتمالی استفاده از مایکروویو برای غذای کودک چیست؟
استفاده از مایکروویو می‌تواند مشکلات و خطراتی به قرار زیر داشته باشد:
    -حرارتی که مایکروویو به غذا می‌دهد به طور یکنواخت در تمام بخش‌های آن پخش نمی‌شود. به همین خاطر ممکن است برخی از قسمت‌ها داغ‌تر و برخی سردتر بشوند. در نتیجه دهان کودک می‌سوزد یا از آن گذشته، امکان دارد که اگر برای پختن ماده‌ای غذایی از این وسیله استفاده می‌کنید، تمام بخش‌های آن به طور یکدست پخته و آماده نشوند.
    -گفته می‌شود، امواجی که برای پخت غذا در مایکرویو استفاده می‌شود بسیار خطرناک هستند. هر چند چنین چیزی از نظر علمی اثبات نشده است اما بهتر است احتیاط کنید و از این وسیله برای گرم کردن غذا استفاده نکنید.
اگر به حرف‌های بدون پشتوانه علمی و تحقیقاتی اعتماد نمی‌کنید و قصد دارید همچنان از مایکروویو برای گرم کردن و آماده‌سازی غذای کودک‌تان استفاده کنید، حداقل به موارد زیر دقت داشته باشید:
    -برای گرم کردن غذا حتما از ظرف‌های مخصوص مایکروویو استفاده کنید.
    -حتما دستورالعمل کار با دستگاه مایکروویو را کامل بخوانید و به نکات ایمنی که در دفترچه ذکر شده است کاملا دقت کنید.
    -غذای کودک را بیش از یک‌بار در مایکرویو گرم نکنید زیرا ممکن است باکتری‌هایی به آن وارد شوند که برای سلامت او خطرناک هستند.
    -برای باز کردن یخ غذای کودک هم از مایکرویو استفاده می‌شود. فقط باید همچنان یادتان باشد که غذا را در ظرف‌های پلاستیکی نگذارید و حتما از ظرف مخصوص استفاده کنید.
    -بعد از باز شدن یخ غذا، سریعا آن را گرم کنید تا امکان رشد باکتری در آن وجود نداشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غذای کودک در مایکروفر، ضرر ندارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..