تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائم دندان درآوردن نوزاد، کی نگران شویم؟

دندان در آوردن نوزاد چه زمان صورت می پذیرد؟ اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی رشد دندانهای کودکتان و علائم و نشانه های آن را در این پست کسب کنید.

دندان در آوردن نوزاد چه زمان صورت می پذیرد؟ اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی رشد دندانهای کودکتان و علائم و نشانه های آن را در این پست کسب کنید. آیا عاشق رشد و زودتر بزرگ شدن فرزندتان هستید؟

علائم و نشانه های دندان در آوردن نوزاد
تانی یاسن دندانپزشک کودکان در لانگ آیلند نیویورک می گوید: ” دندانپزشکی، مانند خزیدن، راه رفتن و صحبت کردن، یک نقطه عطف مهم در پروسه بزرگ شدن کودک است که نشان می دهد کودک شما در مسیر درست رشد قرار دارد. اگر چه ظاهر شدن دندان چیزی است که بسیاری فکر می کنند به معنی صحت کامل آن نیز هست، اما بررسی موارد بیشتری ضروری است.

انواع رشد : فیزیکی و گفتاری

دندان های کودک شما به او کمک خواهد کرد که یک رژیم غذایی متناسب داشته باشد. بدون آنها، او فقط می تواند تمام چیزها را برای همیشه فقط به صورت پوره بخورد. درآمدن دندان به این معنی است که کودک شما توانایی تکه کردن گوشت، گاز گرفتن سیب یا آلو و جویدن دانه ها را دارد و این یعنی دندان تاثیری غیرمستقیم بر افزایش وزن او، تقویت ایمنی او و بهبود استخوان و رشد مغز او دارد.
یکی دیگر از فواید رشد دندان های کودک شما این است که به مهارت های زبانی و گفتاری در حال ظهور او نیز کمک می کند. شری آرتمنکو، پاتولوژیست گفتار زبان می گوید: "همانطور که دندان در آوردن نوزاد می توانند به طور فزاینده ای جویدن و خوردن غذاهای دارای بافتهای مختلف را انجام دهند، ساختار عضلات دهان و رشد فک، گونه ها، زبان و لب ها نیز طی این فرآیند تکمیل شده و کودک شروع به تمرین مهارتهای گفتاری می کند. به علاوه، کودک شما برای گفتن اصوات بعدی مانند "ف”، "ش” و "ث” نیاز به استفاده از دندان هایش دارد.

زمان غالب دندان در آوردن نوزاد

دکتر یاسن می گوید: ” در اکثر نوزادان دندان ها بین ۴ تا ۶ ماهگی شروع به رشد و درآمدن می کنند، اما برای بعضی از آنها ممکن است زودتر یا دیرتر هم باشد”. توجه کنید مهم نیست که اطرافیان چه می گویند، زمان جوانه زدن اولین دندان کودک شما، هیچ ارتباطی با گمانه زنی دیگران ندارد.
جیل لشکی، دندانپزشک کودکان در لس آنجلس می گوید: "سنی که کودک اولین دندانش را در می آورد بستگی به زمینه ژنتیکی او و تاریخچه خانوادگی دندان در آوردنها داشته و به هیچ چیز دیگری مرتبط نیست. بنابراین، اگر خود شما زود دندان در آورده اید، احتمالاً فرزندتان نیز اینگونه خواهد بود و اگر این اتفاق برای خود شما دیر افتاده است، دندان در آوردن نوزاد شما نیز طبیعی است.
به طور معمول، دو دندان جلویی پایین (دندان های پیشین یا ثنایای مرکزی) در ابتدا و سپس، چهار دندان فوقانی جلویی (دندان های ثنایای مرکزی و جانبی) ظاهر می شوند. دکتر یاسن می گوید که تغییرات در نظم و ترتیب فوق ممکن است رخ دهد و نباید هیچ دغدغه ای داشت. کودک شما باید زمانی که تقریباً سه سال است همه دندان های اولیه (شیری) خود را داشته باشد.

بعضی از کودکان نوپا اولین دندان خود را تا ۱۸ ماهگی در نمی آورند و این پدیده می تواند به طور طبیعی رخ دهد، اما کودکی که چنین شرایطی داشته و تا ۱۸ ماهگی هیچ دندانی نداشته باشد

 باید توسط دندان پزشک ویزیت شده تا او حضور ریشه دندان ها در دهان را دیده و تایید کند.

علائم، عوارض و نقاط عطف دندان در آوردن نوزاد

چطور می فهمید که یک کودک در حال درآوردن دندان است؟ همه کودکان برای این مورد دارای علائم مشخصه ای نخواهند بود، اما برای کسانی که علائمی دارند ورود این مرواریدهای سفید آنها می تواند به شدت با دردسر توام باشد. دکتر یاسن می گوید: "علائمی که کودک ممکن است داشته باشد این است که دچار خارش شود که خود می تواند باعث بروز چین و چروک در پوست شود، همچنین تورم و حساسیت لثه، تحریک پذیری، گزش یا مشکلات خواب”.
تب کم (کمتر از ۳۸٫۵ درجه) نیز رایج است و ممکن است به دلیل التهاب لثه رخ دهد. اما اگر این مورد با آبریزش، اسهال و یا سایر علائم عجیب و غریب همراه است، متخصص اطفال را در جریان بگذارید. دکتر لشکی می گوید که دندان در آوردن نوزاد این علائم را ایجاد نمی کند، در عوض زخم های کوچک و باز ایجاد شده در لثه که ناشی از جوانه زدن دندان است، باعث می شود که نوزاد کمی احساس ناراحتی کند.
در مورد اسهال باید توجه داشت که این می تواند به علت تغییر در رژیم غذایی نیز باشد، زیرا ظهور دندان معمولاً با خوردن مواد غذایی جامد برای اولین بار همراه است.
شما می توانید چند چیز را برای کمک به نوزادتان انجام دهید. کمپرس سرما به طور طبیعی به التیام لثه کمک می کند. دکتر لشکی می گوید: ” استفاده از یک لیف تمیز سرد (نه یخ) یا یک اسباب بازی جویدنی تمیز که مناسب سن، بدون BPA و غیر سمی است، می تواند مفید باشد. اگر می خواهید از دستمال مخصوص استفاده کنید، آن را کمی در یک کیسه فریزر پلاستیکی خنک کرده و زمانی که کودک شما نیاز به آن دارد، به دستش بدهید.
مالیدن لثه با یک انگشت تمیز و یا دادن غذای سرد (مانند پوره سیب یا میوه های دیگر) و یا نوشیدنی های خنک می تواند درد را کاهش دهد. اگر هیچ چیز کمک نمی کند، با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید که ممکن است توصیه کند که از یک ضد درد نوزادان مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید. توجه کنید که استفاده از آسپرین برای فرزندان غیرممکن است چرا که با سندرم "ری” همراه است که یک وضعیت نادر ولی کاملاً جدی و خطرناک است.
چند روش تسکین دهنده درد وجود دارد که نباید از آنها استفاده کنید مانند حلقه های دندانی و ژل های موضعی. دکتر لشکی می گوید که دندان می تواند حلقه ها را سوراخ کند و کودک شما ممکن است این ماده را ببلعد. همچنین FDA هشدار می دهد که از استفاده از داروهای بی حس کننده موضعی بی فایده پرهیز کنید، زیرا آنها می توانند برای نوزادان سمی باشند. عوارض دندان درآوردن نوزاد معمولاً هنگام پدیدار شدن سفیدی دندان در لثه، ناپدید می شوند.

خطوط قرمز
نوزادان نارس و کم وزن ممکن است در زمان اولین دندان خود تاخیر داشته باشند. اگر نوزاد شما تا اولین سال تولد خود نشانه ای از جوانه زدن دندان ندارد، با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید. اگر فرزند شما به نظر می رسد بیمار است و شما به دندان درآوردن نوزاد مظنون هستید، لثه هایش را بررسی کنید. اگر آنها متورم شده اند و شما می توانید حداقل یک توده به اندازه دندان را احساس کنید، دندان او در حال در آمدن است. در صورت وجود هر یک از علائم زیر، با متخصص اطفال تماس بگیرید:
– تب بالا، اسهال یا استفراغ
– لثه ها به جای صورتی، قرمز یا آبی هستند (این معمولاً نشان دهنده کیست جوانه زدن و تورم لثه ها در بالای دندان جوانه زننده است و اگر چه اکثر کیست ها خوش خیم هستند، اما بهتر است آنها را بررسی کنید)
– زخم یا لرزش لثه ها
از رشد کودکتان لذت ببرید!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائم دندان درآوردن نوزاد، کی نگران شویم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..