تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار برای زیرساخت‌های تهران/کدام مناطق تهران در معرض فرونشست هستند؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه در زمینه فرونشست داریم تبدیل به وبلاگ درجهان می شویم، گفت: در برخی مناطق در تهران روزی یک میلیمتر نشست زمین داریم که در مقایسه با مقیاس جهانی سالی ۲ تا ۳ سانتیمتر بسیار رقم بزرگی است.

هشدار برای زیرساخت‌های تهران/کدام مناطق تهران در معرض فرونشست هستند؟

به گزارش صدخبر  سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران در نشست خبری اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد این موضوع هستیم که بحث آب شرایط خاصی را در دنیا، کشور و استان تهران دارد.

وی افزود: سرانه هایی که در چهل سال پیش در دنیا، کشور و همچنین استان تهران داشتیم، به شدت کاهش یافته و به شرایطی رسیده‌ایم که ناچاریم وضعیت تخصیص آب را برنامه ریزی شده تر از گذشته مدیریت کنیم.

رضوی با بیان اینکه "سرانه آب در ایران تا نیم قرن پیش 7500 متر مکعب به ازای هر نفر بود"، گفت: در حال حاضر این رقم در ایران به 1400 متر مکعب به ازای هر نفر رسیده، اما در استان تهران این رقم به مراتب کمتر است و 350 متر مکعب به ازای هر نفر است.

وی ادامه داد: با بحران تامین آب در کشور مواجهیم به طوری که وارد شرایط هشدار شده ایم، اما این موضوع در کلان‌شهر تهران از نظر سرانه تامین آب به گونه ای است که با بحران مواجهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه "باید آب را به عنوان کالایی با ارزش در چشم مردم نمایان کنیم"، گفت: تعرفه گذاری درست و قابل قبولی در آب نداریم و این موجب شده در اقتصاد آب دچار چالش شویم.

وی ادامه داد: وقت آن رسیده که سیاستمداران در این زمینه از نظر متخصصان صنعت آب پیروی کنند و تصمیماتی را اتخاذ کنند که منجر به اصلاح اقتصاد آب شود.

رضوی با اشاره به موضوع مهم بازچرخانی آب گفت: در برخی کشورهای پرآب تا هفت بار از آب استفاده می‌کنند، اما در ایران در برخی شهرهای موفق در بخش بازچرخانی آب تنها دوبار از آب استفاده می کنیم که در این زمینه باید بازنگری کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص میزان رشد مصرف آب شرب در این کلانشهر اظهار داشت: مصرف آب شرب در تهران از ابتدای سال تا روز گذشته 909 میلیون و 806 هزار و 678 متر مکعب ثبت شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته مصرف آب شرب در تهران 884 میلیون و 629 هزار و 683 مترمکعب بود که مقایسه این دو رقم نشان می دهد رشد مصرف آب شرب در تهران 2.8 درصد بوده است.

رضوی یکی از موضوعات مهم بخش آب کشور را بحث تعادل بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی اعلام کرد و گفت: آمار تکان دهنده در خصوص فرونشست های زمین در استان تهران داریم، به طوری که قسمتی از دشت ورامین 25 سانتیمتر در سال، بخش های دیگر این دشت 13 سانتیمتر در سال، ری 25 سانتیمتر در سال، شهر تهران 17 سانتیمتر در سال و شهریار با 36 سانتی‌متر فرونشست مواجه اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه "در زمینه فرونشست داریم تبدیل به رکورد دار در جهان می شویم"، گفت: بروز این فرونشست ها دلایل متعددی دارد که اصلی ترین آن برداشت بیش از ظرفیت آب از ذخایر زیرزمینی است؛ مناطق 16، 17، 18، 19 و 20 شهرداری تهران و همچنین شهرهای اسلامشهر، شهریار، ورامین، چهاردانگه، نسیم‌شهر، صباشهر و کهریزک اکنون تحت تاثیر فرونشست دشت تهران قرار گرفته اند.

وی افزود: همچنین قسمتی از کمربندهای بزرگ تهران و اتوبان های منتهی به تهران مثل 25 کیلومتر از کمربندی آزادگان، 28 کیلومتر از اتوبان قم - تهران و 21 کیلومتر از جاده ساوه و بزرگراه بهشت زهرا با پتانسیل فرونشست مواجه‌اند که حتما باید یک کار ویژه ای برای جلوگیری از خطرات بعدی انجام دهیم تا مشکلی برای سازه‌های این مناطق ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: در برخی مناطق در تهران روزی یک میلیمتر نشست زمین داریم که در مقایسه با مقیاس جهانی سالی 2 تا 3 سانتیمتر بسیار رقم بزرگی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار برای زیرساخت‌های تهران/کدام مناطق تهران در معرض فرونشست هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..