تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختلافات اتحادیه اروپا در بیانیه جمع‌بندی درباره ایران

خبرنگار وال‌‌استریت‌ژورنال از اختلاف میان ایتالیا و اسپانیا در جمع‌بندی در خصوص ایران خبر داده است.

به گزارش بولتن نیوز، "لارنس نورمن"، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال در بروکسل که اخبار مربوط به سیاست خارجی اتحادیه اروپا را پوشش می‌دهد از اختلافات میان ایتالیا و اسپانیا در بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا در خصوص ایران خبر داده است.

پیش از این منابع خبری مدعی شده بودند شورای اروپا قرار است امروز، 8 بهمن‌ماه همزمان با اعلام ثبت سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا (SPV) برای تجارت با ایران، جمع‌بندی این شورا درباره مسائل مرتبط با ایران را هم اعلام کند. منابع اتحادیه اروپا به «رادیو فردا» گفته‌اند این بیانیه ضمن ابراز نگرانی از فعالیت‌های منطقه‌ای برنامه موشکی ایران همچنان بر همکاری با ایران و حمایت از برجام تأکید می‌کند.

بیانیه جمع‌بندی اتحادیه اروپا درباره ایران، جدا از سازوکار ویژه مالی است که گفته می‌شود ثبت آن امروز اعلام خواهد شد. اتحادیه اروپا ادعا کرده هدف از ایجاد این ساختار، دور زدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و تسهیل مراودات تجاری با تهران است.

نورمن نوشته اطلاعات او حاکی از آن است که اتحادیه اروپا قرار است در بیانیه جمع‌بندی درباره برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کند. او در توئیترش نوشت: "به‌نظر می‌رسد به‌دلیل اختلافات بر سر [مذاکرات گروه 4] و جدال میان ایتالیا و اسپانیا امروز صبح هم جمع‌بندی مربوط به ایران یا تأییدیه SPV اعلام نشود".

نورمن توضیح بیشتری درباره این اختلافات ادعایی ارائه نکرده اما او روز 25 ژوئن هم در توئیترش نوشته اختلافات ایتالیا و اسپانیا بر سر اشاره به مذاکرات چهار کشور اروپایی با ایران در خصوص یمن در بیانیه جمع‌بندی است. طبق توضیحات او، ایتالیا که جزء کشورهای مذاکره‌کننده با ایران بوده خواستار اشاره به این گفت‌وگوها است در حالی که اسپانیا به‌دلیل عدم حضور در آن مذاکرات، از اشاره به آن حمایت نمی‌کند.

ایران و نمایندگان اتحادیه اروپا و  چهار کشور اروپایی (آلمان،‌ فرانسه، انگلیس و ایتالیا) آذرماه سال جاری چندین دور گفت‌وگو با یکدیگر بر سر مسائل یمن برگزار کردند.

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال در یکی دیگر از توئیت‌های امروز خود نوشته است: "جالب‌ترین نکته درباره بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص ایران نه واژه‌پردازی‌های آن بر سر SPV است و نه جدال‌های کم‌‌اهمیت بر سر مذاکرات گروه چهار کشور؛ بلکه لحن آن درباره برنامه موشکی ایران [جالب‌ترین خواهد بود.]، طبق اطلاع من، این بیانیه خواهد گفت اتحادیه اروپا درباره اقدامات موشکی ایران نگرانی‌های جدی دارد".

وی همچنین نوشته است: "سردرگمی‌های زیادی درباره جمع‌بندی ایران، اتحادیه اروپا و SPV وجود دارند (این موضوع با توجه به آشفتگی ایجادشده بر سر بیانیه جمع‌بندی قابل درک است). SPV یک پروژه فرانسوی ــ انگلیسی ــ آلمانی است که مورد حمایت اتحادیه اروپا است. جمع‌بندی اتحادیه اروپا کاملاً جداگانه است و تنها ارتباط میان این دو آن است که از انتشار این جمع‌بندی تا زمان راه‌اندازی SPV جلوگیری شد".

خبرگزاری رویترز پیش از این گزارش داده بود کشورهای اروپایی قصد دارند ایران را به‌بهانه‌های غیرهسته‌ای هدف تحریم‌های جدید قرار دهند، اما «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از بیم فروپاشی برجام، اعمال این تحریم‌ها را به بعد از ثبت SPV موکول کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختلافات اتحادیه اروپا در بیانیه جمع‌بندی درباره ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..