تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اینجا، پایتخت فرهنگ اروپاست!

برای انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی قاره‌ی اروپا مراسم بزرگی برپا شد که هنرمندان بسیاری نیز در آن حضور داشتند. این عنوان درست در سی‌اًمین سالروز فروپاشی دیوار برلین به شهر پلوودیو اهدا شد. اگر علاقه‌مند به بازدید از آثار تاریخی خاص هستید، شهر پلوودیو مقصد مناسبی برای شما خواهد بود زیرا آثار متنوعی از یونانیان، رومیان و عثمانیان در این شهر موجود است. همچنین ناگفته نماند که تنوع قومی این شهر نیز تاثیر زیادی در کسب این عنوان برای پلوودیو داشت. اگر به این شهر سفر کنید اقوامی چون ترک‌ها، رومیان، ارامنه و یونانیان را خواهید دید. بد نیست بدانید که بسیاری از مردم این شهر کلیمی هستند و همین موضوع هم سبب شده تا این شهر مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به آشنایی با اقوام و آداب گوناگون باشد.

پلوودیو نخستین شهر بلغارستان است که لقب پایتخت فرهنگی اروپا به آن داده شد و پیش از این هیچ شهری در این کشور چنین لقبی نداشته است. گفته می‌شود که ۳۵۰ رویداد فرهنگی در این شهر در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده که مهمترین آنها نمایشگاه قطعات فروپاشیده شده‌ی دیوار برلین (بعد از ۳۰ سال) و پس از سقوط است.

شهر پلوودیو که به آن پلوودیوف نیز می‌گویند در جنوب کشور بلغارستان واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۲۰۱۷ میلادی انجام شد، ۳۴۳,۴۲۴ نفر جمعیت دارد و مساحتش نیز ۱۰۱.۹۸ کیلومتر مربع می‌باشد. در ادامه تصاویری زیبا از این شهر را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

شهر پلوودیو

شهر پلوودیو

شهر پلوودیو

شهر پلوودیو

شهر پلوودیو

شهر پلوودیو

شهر پلوودیو

شهر پلوودیو

منبع:لست سکند

۲۱۲۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اینجا، پایتخت فرهنگ اروپاست!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..