تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فاکس اسپورتس: کی‌روش باید بداند «پلن B» هم در فوتبال نیاز است/ ایران خِرد تاکتیکی نداشت

تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست 3 بر صفر مقابل ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، از دور رقابت‌ها حذف شد. سایت فاکس اسپورتس آسیا در گزارشی، به نکات کلیدی این مسابقه اشاره کرد که بخشی از آن در زیر آمده است:

* هر دو تیم کیفیت خود را از ابتدا نشان دادند

معمولاً در بازی‌هایی با حساسیت این چنین، دو تیم بازی را با احتیاط آغاز می‌کنند. در این بازی اما ایران و ژاپن از ابتدای مسابقه، کیفیت بالای خود را نشان دادند. ژاپنی‌ها با این حال عملکرد بهتری نسبت به ایران داشتند و می‌توانستند در نیمه اول توسط ناگاتومو به گل برسند، اما دفاع ایران توپ را دفع کرد. پس از گذشت 15 دقیقه به همین شکل، ژاپن با صبر و حوصله بازی می‌کرد و ایران با ارسال توپ‌های بلند برای سردار آزمون، تلاش می‌کرد موقعیت گلزنی ایجاد کند.

* تومیاسو رهبر جدید سامورایی آبی شد

ژاپن با دفاعی مستحکم و با مدافعانی چون مایا یوشیدا و توماکی ماکینو وارد رقابت‌ها شد. هاجیمه موریاسو اما با استفاده از تاکهیرو تومیاسو، این سیستم را تغییر داد. بازیخوانی تومیاسوی 20 ساله فراتر از سن اوست و در صورت خداحافظی ماکینو و یوشیدا، او آینده دفاع سامورایی آبی خواهد بود.

* ایران به خاطر بازی نکردن مطابق با سوت داور تاوان داد

پس از به ثمر رسیدن گل اوساکو، نیمکت‌نشینان ایران اعتقاد داشتند تصمیمات داور ناعادلانه بود و از جای خود برخاستند. پس از تکل کنعانی‌زادگان روی مینامیتو، بازیکنان ایرانی ادعای اعلام خطا به سود تیم خود را داشتند، در حالی که بازیکن ژاپن به سمت توپ دوید و گل نخست تیمش را ساخت. از روزی که شما حرفه‌ای می‌شوید، باید یاد بگیرید که همیشه باید مطابق با سوت داور بازی کنید. بازیکنان ایرانی اجازه دادند که احساسات بر آنها غلبه کند و تاوان اشتباه خود را دادند.

* اوساکو و دوان، نوار شکست‌ناپذیری ژاپن را به عدد 17 رساندند

ژاپنی‌ها پیش از این مسابقه در 12 بازی به پیروزی و در یک مسابقه به تساوی رسیده بودند. بازی مقابل ایران، تعداد بازی‌های متوالی بدون شکست ایران را به عدد 17 رساند. آنها بهترین عملکرد خود را در این مسابقات نشان نداده‌اند، اما ثابت کرده‌اند که «تیم تورنمنت» هستند. آنها شکل خود را از لحاظ تاکتیکی حفظ می‌کنند و اگر نیاز باشد، بدون ارائه بازی خوب به پیروزی می‌رسند.

* برنامه بازی ایران به آزمون وابسته است

اگر ایرانی‌ها فکر کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را پس از 43 سال در ذهن می‌پروراندند، این فکر با نبود روش‌های تاکتیکی کارلوس کی‌روش به سرعت از هم پاشید. ایران بدون شک در مرحله گروهی و مقابل ژاپن عملکرد بسیار خوبی داشتند، اما همه این نتایج به یک بازیکن، یعنی سردار آزمون وابسته است. زمانی که بازیکنان ایران توپ را روی دروازه ژاپن ارسال می‌کردند، تنها به مقصد سردار آزمون بود.

کی‌روش مدت زیادی است که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارد و باید بداند در تورنمنت‌های بزرگ، شما باید «پلن B» داشته باشید یا اینکه بتوانید روش تاکتیکی خود را تغییر دهید. این تیم ایران روی کاغذ و نیز از لحاظ فُرم، بهترین تیم مسابقات جام ملت‌های آسیا بود. آنها باید به فینال صعود می‌کردند، اما خِرد تاکتیکی نداشتند.

43255




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فاکس اسپورتس: کی‌روش باید بداند «پلن B» هم در فوتبال نیاز است/ ایران خِرد تاکتیکی نداشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..